دانلود مقاله نقش زنان در توسعه روستایی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

امروزه نقش پر اهمیت ، اساسی وارزنده زنان روستایی  بعنوان یاران ویاوران مردان که همدوش و همراه با آنان در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ،خانوادگی فعالیت می نمایند برکسی پوشیده نیست . و زن روستایی  امروز،دختر دیروز ودختر امروز ه زن فردا خواهد بود .

روستا محل کار وتلاش است و زن روستایی  در خانه ومزرعه تلاش ومشارکت فعالانه دارد .اوتربیت کننده نسل آینده وپرورش دهنده فرزندان روستا است ،خاک مزرعه با گامهای استوارش آشناست و از بامتا شامجای جای محیط روستا حکایت از حضور پر تکاپوی زن روستایی  دارد .

زن روستایی  وظائف ونقش های مختلف و متعددی را بر عهده دارد که از آن جمله میتوان از نقش های همسر، مادر ،تولید کننده محصولات زراعی ،شرکت در فعالیتهای دامداری ،کاشت ،داشت ،برداشت ، فراوری وبازاریابی ،صنایع دستی وخوراک وغذا را نام برد .

 نقش زنان در توسعه روستایی

به نظر می آید در اغلب فرهنگ ها به خصوص مناطق روستایی  ایران زنان در امور رهبری و تصمیم گیری که از عومل توسعه محصوب می شوند نقش کمتری دارند آنها درفرایند تصمیم گیری در سطوح خانه مشارکت چندانی نداشته و در نتیجه حضور فعال آنان در فعالیتهای اجتماعی ، مجامع محلی ، امور سیاسی و سازمانهای مردمی نیز مورد توجه بوده است .با توجه به این که زنان روستایی  بخشی از نیروی مولد جامعه روستایی  را تشکیل می دهند می توانند با فعالیتهای خود به روند توسعه سرعت بخشند از این رو توجه به نقش ومشارکت زنان در شرایط حاضر امری الزامی است به علاوه این قشر عظیم در تولید در روستا وکارهای خانه نقش اساسی به عهده دارند که تا کنون از نظر آماری عمدتا در رده جمعیت غیر فعال و خانه دار طبقه بندی شده اند .


لینک دانلود:

دانلود مقاله نقش زنان در توسعه روستایی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 30 تير 1396برچسب:,مقاله نقش زنان در توسعه روستایی,نقش زنان در توسعه روستايي,نقش زنان در توسعه روستایی,نقش زنان در توسعه روستایی و ترویج کشاورزی,نقش زنان در توسعه روستایی Pdf,نقش زن در توسعه روستایی,نقش زنان در توسعه پایدار روستایی,نقش زنان در توسعه روستا,نقش زنان در توسعه روستاها,نقش زنان در فرآیند توسعه روستایی,مقاله نقش زنان در توسعه روستایی,مشارکت زنان در توسعه روستایی,موانع مشارکت زنان در توسعه روستایی,نقش مشارکت زنان در مدیریت و توسعه روستایی,جایگاه زنان در توسعه روستایی,نقش زنان در توسعه اقتصادی روستا,نقش اشتغال زنان در توسعه روستایی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی