دانلود مقاله نانو معماری چشم اندازی نو در کاهش مصرف انرژی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

 فایل ورد قابل ویرایش

 
 

چکیده:

تأثیراستفاده از تکنولوژی­های نوین بر کاهش میزان مصرف انرژی در خانه­های آینده و طراحی آنها موضوعیست که در دو دهه اخیر توجه بسیاری از معماران و محققان را به خود جلب نموده است . در طی سالهای اخیر مطالعات و تحقیقات گسترده­­ای در زمینه انرژیهای پاک و تجدید شونده صورت پذیرفته است. در این بین فناوری نانومواد جایگاه مهمی را در این عرصه اشغال نموده که در پی آن به دستاوردهای مهمی نیز نائل گردیده است.در ابتدا جنبه­های علمی موضوع، مورد بررسی قرار میگیرد و با جستاری در مبانی و مفاهیم پایدار معماری و نظرات بزرگان معماری جهان ، ارتباط این مفاهیم با معماری روشن میگردد و در آخر با ارائه نمونه­ای از دستاوردهای این تکنولوژی در معماری به معرفی ویژگیها و افق­هایی که پیش روی معماران و طراحان خانه در آینده است میپردازیم. لازم به ذکر است که فناوری نانو نیز مانند همه فناوریها و پیشرفهای علمی بشر از دو روی سکه برخوردار است : روی مثبت و روی منفی . بدیهی است هر چه قابلیتها و توانایی­های یک فناوری بیشتر باشد ، اهمیت کنترل و بکارگیری آن در جهت ارتقاء زندگی بشر نیز مهمتر خواهد بود.به اعتقاد محققان و اساتید مراکز آموزش عالی کشور ورود ایران به دنیای مواد نانو و تحولات اساسی در تولید مواد و محصولات بر پایه نانو فناوری در آینده­ای نه چندان دور اجتناب ناپذیر خواهد بود و به تبع آن تغییر و تحول مصالح ساختمانی و تکنولوژی ساخت امری امکانپذیر خواهد بود.

 

واژه­های کلیدی:

نانوتکنولوژی ، نانو مواد ، انرژیهای تجدید شونده و پاک ، نانومعماری

دانلود مقاله نانو معماری چشم اندازی نو در کاهش مصرف انرژی

مقدمه:

معماری، سنگ بنایی است كه از شكست سازمانی جلوگیری می كند و زمینه های استفاده از نوآوری های فناوری را به منظور رسیدن به سازمانی ماندگار و پویا و متناسب با عصر اطلاعات فراهم می كند .  همان طور كه توانایی هر موجود زنده ای تاحد زیادی تحت تاثیر معماری اندام و سیستم های زیستی وی است و همانگونه كه زیبایی و كارایی یك ساختمان از نوع معماری آن نشأت میگیرد ، به همان دلیل و دلایلی دیگر معماری نقش بسزایی در به منصه ظهور رسیدن فناوری­های نوین در زندگی روزمره بشر دارد . در این راستا مقوله کاهش میزان مصرف انرژی در چند دهه اخیر ذهن دانشمندان و دوستداران محیط زیست را به خود مشغول داشته و آنان را بر آن داشته تا در این زمینه به تحقیقات بسیاری دست زنند. آنچه که تا کنون شاهد آن بودیم  رشد سریع تحقیقات علمی و عملی علوم و فنون نانودر کلیه علوم وصنایع همانند علوم مهندسی ، علوم پزشکی ، علوم پایه ، علوم زیست محیطی و ..... است که نتایج قابل توجهی را نیز به بار آورده است اما کاربردهای این پدیده در صنعت ساختمان و بطور عمده ساخت و ساز آنطور که باید و شاید صورت نگرفته است  هرچند اخیراً با توجه به تقویت کننده ها و استحکام دهنده های نانویی در مصالح ساخت و ساز موج جدیدی با شتاب فزاینده ای صنعت ساخت و ساز را در بر گرفته است . از همین رو میبایست اهمیت علم نانو در معماری و صنعت ساخت و ساز بسیار جدی گرفته شود و با توجه به جوان بودن این علم مطالب پیش رو نقطه آغازینی بر این تحولات در عرصه معماری است .

لینک دانلود:


دانلود مقاله نانو معماری چشم اندازی نو در کاهش مصرف انرژی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1396برچسب:,نانو معماری,پاورپوینت معماری نانو,نانو در معماری,نانو در معماری پایدار,نانو و معماری,نانو تکنولوژی در معماری,نانوفناوری در معماری ومهندسی ساختمان,نانو فناوری در معماری,نانو مواد در معماری,نانو تکنولوژی و معماری,نانو تكنولوژي و معماري پايدار,نانو تکنولوژی و معماری پایدار,مقاله نانو تکنولوژی و معماری پایدار,نانو تكنولوژي در معماري,مقالات نانو تکنولوژی در معماری,نانو تکنولوژی در معماری مقاله,نانو تکنولوژی در معماری ساختمان,پاورپوینت نانو تکنولوژی در معماری,کاربرد نانو تکنولوژی در معماری,تاثیر نانو تکنولوژی در معماری,کتاب نانو تکنولوژی در معماری,فناوري نانو در معماري و صنعت ساختمان,نانو فناوری در معماری مهندسی ساختمان,فناوری نانو در معماری پایدار,کتاب نانوفناوری در معماری,کتاب فناوری نانو در معماری ومهندسی ساختمان,کاربرد نانو فناوری در معماری,کتاب نانوفناوری در معماری ومهندسی ساختمان محمود گلابچی,نانو فناوری در معماری و ساختمان,نانو در معماری داخلی,نانو در معماری Pdf,نانو در معماری کامپیوتر,فناوري نانو در معماري,نانو معماري,نانو فناوري در معماري,نانو در معماري,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی