دانلود مقاله سدهاي زيرزميني كليد مديريت پايدار منابع آب زيرزميني
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

دانلود مقاله سدهاي زيرزميني كليد مديريت پايدار منابع آب زيرزميني

چكيده

با توجه به اينكه تا چند سال آينده جهان با بحران آب كم‌سابقه‌اي در طول عمر خود مواجه خواهد شد دانشمندان سعي  دارند با ارايه روش‌هايي به ذخيرة آب پرداخته و از هدر رفتن آن جلوگيري كنند. يكي از اين روش‌ها كه كمترين اثرات مخرب زيست‌محيطي را داشته و نيز هدررفت آب را به حداقل مي‌رساند احداث سدهاي زيرزميني است. سدهاي زيرزميني تكنولوژي جديدي براي تامين منابع آب و حفاظت از آن بوده و سازگار با مناطق خشك و نيمه‌خشك است. اين سدها سازه‌هايي هستند كه در زيرزمين ساخته مي‌شوند و با مسدود كردن جريان طبيعي آب‌هاي زيرزميني سبب ايجاد ذخاير آبي در زيرزمين مي‌شوند. سدهاي زيرزميني در محل آبراهه‌هاي خشك و خشكه‌رودهاي آبراهه‌هاي فصلي و نه رودخانه‌هاي دائمي ساخته مي‌شوند و به اين ترتيب به جاي ذخيرة آب در سطح زمين در زيرزمين آب ذخيره مي‌شود كه اين آب‌هاي ذخيره شده را مي‌توان با لوله‌گذاري يا حفر چاه پمپاژ كرد. تامين آب مصرفي، نداشتن تلفات تبخير، داشتن عمر مفيد دائمي، امكان آلوده شدن بسيار كم، هزينة كم، ساخت آسان و... از مزاياي سدهاي زيرزميني در مقايسه با سدهاي معمولي سطحي است.

كلمات كليدي: سدهاي زيرزميني، توسعه پايدار، مناطق خشك و نيمه‌خشك

 

مقدمه

سدهاي زيرزميني در مناطق خشك و نيمه‌خشك كشورهاي ژاپن، آمريكا، برزيل، بلژيك، تايلند، هند و عربستان صعودي گسترش زيادي پيدا كرده و بازدهي مناسبي هم داشته‌اند. در ايران نيز كه كشوري خشك و نيمه‌خشك است استفاده از اين تكنولوژي ضروري به نظر مي‌رسد ولي متاسفانه در كشور ما براي تامين آب هنوز از روش‌هاي پرهزينه، كم‌بازده و مضر براي محيط زيست استفاده مي‌شود. در سال‌هاي اخير براي تامين آب مورد نياز براي شرب و كشاورزي سدهاي عظيمي ساخته شده يا چاه‌هاي عميق و نيمه‌عميق حفر شده‌اند اما هيچگاه به ظرفيت يا مشكلاتي كه اين روش‌هاي تامين آب در محيط ايجاد مي‌كند از قبيل خشك شدن قنات‌ها و نشست آبخانه‌ها در اثر افت سطح آب زيرزميني توجهي نشده است.


لینک دانلود:

دانلود مقاله سدهاي زيرزميني كليد مديريت پايدار منابع آب زيرزميني



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1396برچسب:,مقاله سد زیرزمینی,مقاله سد های زیرزمینی,سد زیرزمینی,سد زیرزمینی چیست,سد زیرزمینی در ایران,سد زیرزمینی کهنوج کرمان,سد زیرزمینی+pdf,سد زیرزمینی کهنوج,سد زیرزمینی وزوان,سد زیرزمینی یانچشمه,مکان یابی سد زیرزمینی,نحوه ساخت سد زیرزمینی,سد های زیرزمینی,سد هاي زيرزميني,مدیریت پایدار منابع آب,مدیریت پایدار منابع آب کشاورزی,مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود,مدیریت پایدار منابع آبی,طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک,مدیریت منابع آب و توسعه پایدار,تعریف مدیریت پایدار منابع آب,طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود,مدیریت منابع آب و نقش آن در توسعه پایدار,مدیریت منابع آب و نقش آن در توسعه پایدار کشاورزی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی