کیک بستنی میوه ای با فیت و فان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 


مواد لازم : 
دسر وانیلی فیت و فان 1 بسته
شیر 2 لیوان
روغن جامد یا کره ۷۵ گرم
شکر 2/1 پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل 8/1 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
ارد ۱۲۵ گرم
اب 3/1 پیمانه
بستنی وانیلی ۱ بسته
میوه ( توت.شاه توت.تمشک.انگور ) مقدار لازم
طرز تهیه : 
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، کره و شکر را با همزن برقی انقدر بزنید تا کرم رنگ شود.
سفیده ها و زرده های تخم مرغ را جدا کنید ( درون سفیده نباید اثری از زرده باشد ) ، زرده های تخم مرغ را تک تک به مخلوط شکر و کره اضافه کنید ( پس از ریختن هر زرده انرا به مدت ۳۰ ثانیه بزنید ) ، وانیل را نیز افزوده و مخلوط کنید.
ارد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و چند بار الک کنید تا ارد سبک شود ، ارد را دو قسمت کنید ، نیمی از ارد را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی بزنید ، نیمی دیگر از اردها را با اب مخلوط کنید و به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی بزنید سپس به مخلوط اصلی اضافه نمائید.
سفیده های تخم مرغ را در کاسه ای تمیز ( کاسه و پره های همزن باید بدون چربی و لکه باشد ) و نوک قاشق نمک انقدر بزنید تا بافتی ابری پیدا کند و سفت شود ( با برگرداندن ظرف سفیده نریزید ) ، سفیده های فرم گرفته را درون مواد اصلی ریخته و بسیار ارام و دورانی مخلوط کنید تا هوا داخل مخلوط شود ( سرعت عمل مانع از بافت خوب کیک میشود ).
درون قالب فر را چرب کنید و مواد را درون قالب بریزید و داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید ، پس از این مدت زمان فر را باز کنید و کیک را چک نمائید ( وقتی چنگالی در مرکز کیک میزنید ، نباید چیزی به ان چسبیده باشد ).
کیک را از فر خارج نموده و پس از ۱۰ – ۲۰ دقیقه از قالب اصلی خارج کنید ، کیک را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.
سرو کیک بستنی : میوه ها را پس از شستشو داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند ، بستنی ای که در فریزر قرار داده بودید خارج کرده و با همزن کمی بزنید تا بافتی نرم پیدا کند ، میوه ها را اماده کنید و اگر نیاز به برش دارند بصورت لایه ای برش بزنید.
کیک را بسته به اندازه ای که دارد به چند قسمت برش بزنید ، برای سرو یک لایه کیک در کف ظرف قرار دهید ، با کاردک کمی بستنی روی کیک بزنید و پخش کنید سپس مقداری میوه روی بستنی بگذارید ، لایه ای کیک روی میوه قرار دهید و … به همین ترتیب چند لایه بچینید ، دسر فیت و فان را با 2 لیوان شیر سرد مخلوط کرده و روی کیک می ریزیم.پس از اماده شدن به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا کمی سفت شود انگاه سرو نمائید.
نکته ها : میتوانید از کیک های اماده استفاده کنید ، همچنین بجای بستنی میتوانید از دسر فیت و فان استفاده کنید جایگزین کنید ، از میوه های فصل استفاده کنید اما میوه هایی که رنگ و طعم قابل توجهی داشته باشند.
سعی کنید در تمام طول کار مواد سرد باقی بمانند ، اگر در حین کار بستنی اب شد درون فریزر قرار دهید و پس از اینکه کمی سفت شد کارتان را ادامه دهید ، بجای میوه از مغزهای اجیلی مانند گردو و بادام نیز میتوانید استفاده کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی