بستنی شکلاتی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

بستنی شکلاتی

 

خامه فرم گرفته 300 گرم  .  شیر عسلی 1/2 قوطی

شکلات تلخ 100 گرم  .  کیت کت خرد شده ( بیسکوئیت شکلاتی ) 2 بسته

 

بستنی

 

طرز تهیه : ابتدا خامه را با همزن کمی بزنید تا فرم بگیرد ، شیر عسلی را به خامه اضافه کنید و با قاشق مخلوط نمائید ( شیر عسلی ولرم باشد ).

 

بستنی

 

شکلات تلخ را درون کاسه ای تکه تکه کنید و روی حرارت بخار اب قرار دهید تا با حرارت بخار شکلات نرم و شل شود ، شکلات نرم شده را استراحت دهید تا کمی خنک شود ( تا اندازه ای باید خنک شود که شکلات نرم بماند و بسته نشود ).

 

بستنی

 

شکلات تلخ را پس از خنک شدن به مخلوط خامه ای اضافه و مخلوط نمائید تا یکدست شود ( شکلات باید دمای مشابهی با مخلوط خامه ایداشته باشد تا در زمان مخلوط شدن بافتش تکه تکه نشود ).

 

بستنی

 

درون کاسه ای بیسکوئیت کیت کت را با چنگال خرد کنید سپس به مواد بستنی اضافه و مخلوط کنید ( میتوانید بجای بیسکوئیت از مغزهای اجیلی یا بیسکوئیت های مشابه استفاده کنید ).

 

بستنی

 

مخلوط بستنی اماده شده را به مدت 5 – 10 ساعت درون ظرف در بسته داخل فریزر قرار دهید تا بستنی خودش را بگیرد ، پس از این مدت بستنی شکلاتی کشدار و خوشمزه اماده سرو میباشد ( در این مدت نیازی به هم زدن بستنی نیست ).

 

نکته ها : میتوانید بجای کیت کت از مغز گردو استفاده کنید ،بجای استفاده از شیر عسلی اماده میتوانید 1/2 لیوان شیر را با 3 قاشق غذاخوری عسل مخلوط و استفاده نمائید.

 

سعی کنید مخلوط خامه ای و شکلات اب شده ای که مخلوط میکنید دمای یکسانی داشته باشند ( نباید مخلوط خامه ای خیلی سرد و شکلات اب شده خیلی گرم باشد ، باید تا حدودی هم دما باشند ).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی