آموزش دوخت مانتو چرمين
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی
ايده ما براي مانتو  ترکيب جنسيت هاي متفاوت در يک طرح است که اين جنسيت ها را از 2 رنگ متفاوت نيز انتخاب کرده امي، استفاده از جنسيت چرم در سرشانه ها ، جيب و پشت آستني، اين طرح را در رده طرح هاي اسپرت جاي داده است. پيشنهاد ميکنيم از کيف و کفش چرم و هماهنگ با مانتو خود استفاده کنيد، توجه داشته باشيد که به همراه داشنت يک جفت دستکش چرم، وقار شما را دو چندان ميکند.

 

قبل از هر چیز باید الگو را دانلود کرده در پایین این بخش. و به مراکز کپی در شهر رفته و از آن پلات بگیرید با سایز تنظیم شده در این الگو سپس مراحل زیر را انجام داده . در ضمن دوستان کم لطفی نکنید بابت نظر!!

بخشهاي مختلف الگو:
1- الگوي تکه جلو × 2 
2- الگوي تکه پشت ×1 
3- الگوي تکه آستني ×2 
4- الگوي تکه برش سرشانه )چرم( ×1 + آس تر ×1 
5- جيب ×2 
6- تکه در جيب )چرم( ×2 + آستر ×2 
7- الگوي تکه آستر جيب ×2 
8- تکه پل سرشانه)چرم( ×2 + آستر ×2 
9- الگوي تکه يقه ×2 
10- الگوي تکه پشت دست ×2 )چرم( + آستر ×2 
11- الگوي تکه سجاف پشت ×2 
a كمربند: مستطيلي به عرض 12 سانتي متر و طول تقريبي 150 سانتيمتر چرم
 
مراحل دوخت :
الگوي سجاف اين مدل را به صورت سر خود طراحي کرده امي که به همراه الگوي تکه جلو ميباشد و پس از برش تکه جلو از پارچه، الگوي قسمت سجاف را جدا کرده و از لايي چسب برش زده و روي سجاف پارچه بچسبانيد.الگوي سجاف پشت را نيز از روي لايي چسب برش بزنيد و به پارچه سجاف بچسبانيد.ساسون هاي کمر و سينه در تکه جلو و ساسون هاي کمر تکه پشت را دوخته سپس آنها را اتو کنيد.در اين مرحله برش سرشانه ویک را روي آستر قرار داده و لبه پشت آن را چرخ کرده و سپس درزها را به سمت آستر برگردانده و از قسمت روي پارچه دوخت ميلي را برروي آستري بزنيد. اين مراحل دوخت را روي لبه جلو تکرار كرده، در صورت تمايل دوخت تزئييني را زده و اتو کنيد. ابتدا سر شانه پشت و جلو بالا تنه را بدوزيد سپس برش آماده شده را بر روي تکه هاي پشت و جلو از سمت سرشانه و حلقه آستین به وسيله کوک ثابت کنيد. درزهاي پهلو را به همديگر بدوزيد. تکه شماره 8 پل سرشانه را روي آستر قرار داده وبه جز درزي که در حلقه آستني قرار ميگيرد بقيه را دوخته و پس از چرخ تزئيني آن را اتو کنيد.

 
مراحل دوخت جيب: 
تکه هاي شماره 6 را روي آستر گذاشته به غير از درز بالا مابقي درزها را بدوزيد، بعد از دوخت تزئيني آنرا اتو کنيد. پيلي هاي روي تکه جيب را به کمک سوزن و نخ ثابت کرده، در جيب را بالا ي تکه جيب روي پيلي ها قرار داده و سپس آستر جيب را روي آن گذاشته و دور تا دور آنرا چرخ کرده و روي يکي از درزها به اندازه 3 سانتي متر باز بگذاريد که جيب را از آن قسمت به سمت رو برگردانيده و پس از اتو کردن جيب را روي عالمت هاي مشخص شده الگو با سوزن ثابت کرده و اطراف آنرا چرخ تزئيني بزنيد. 

مراحل دوخت يقه : 
سرشانه سجاف جلو و سجاف پشت را به همديگر بدوزيد. از الگوي يقه 2 عدد برش زده و يکي از تکه ها را لايي چسبانده سپس درزهاي بالاي آنرا که داخل گردن قرار مي گيرد به همديگر بدوزيد. پس از دوختن، اضافه درز آنرا با قيچي کم کرده و به رو برگردانده و اتو کنيد.در اين مرحله يقه آماده شده را روي حلقه گردن مانتو ثابت کنيد و سجاف را روي آن گذاشته و دور تا دور يقه را چرخ کنيد. 

 
مراحل دوخت آستین : 
2 تکه الگوي شماره 10 را روي آستر گذاشته و دور تا دور آنرا چرخ کنيد، سپس در مرکز آستر يک شکاف کوچک زده و از آن قسمت 2 تکه را به سمت رو برگردانيد و اتو کنيد.تکه هاي آماده شده را بر روي علامت هاي مشخص شده ثابت و دوخت تزئيني بزنيد.قسمت کاپ آستین را 2 چرخ به فاصله 0/5سانتي متر از همديگر زده و پس از خورد دادن اين قسمت درزهاي زير آستین را بدوزيد و پس از اتو کردن آستین را به بالاتنه وصل کنيد. 
 

توجه :
دقت کنيد که در هنگام وصل آستني، تکه پل سرشانه را روي خط سرشانه قرار داده و با همديگر چرخ کنيد.کمربند را دوخته و در صورت تمايل روي پهلوها به وسيله پل کمر آنرا ثابت کنيد.
و در انتها : دکمه و جادکمه مرکز جلو را دوخته و دکمه هاي تزئيني در جيب ها و پلهاي سرشانه را نيز بدوزيد.

گردآوری : گروه پرتال آرتاکاوا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی