ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده
سؤال این‌ است‌ که‌ مدارس‌ ما برای‌ تربیت‌ فرهنگی‌ ،اجتماعی و در نهایت برای تحقق هدف‌های توسعه گرایانه چگونه‌ عمل‌ می‌کنند .منظور از آموزش و پرورش، به حرکت درآوردن فرآیند توسعه همه جانبة بشر است که در طول زندگانی انسان ها با هدف شکوفایی فکری، جسمی، احساسی، اخلاقی و معنوی صورت می گیرد. از طرف دیگر وظیفه آموزش و پرورش تنها تربیت آموزشگاهی و یا تدریس یک شخص معیّن و یا یک درس معین به حساب نمی آید. در حقیقت مدارس و سایر مؤسسات آموزشی در جوامع امروز کوشش دارند که خصوصیات اخلاقی با اجرای برنامه های گروهی و طرح مسایل اجتماعی به طور جدی عملی شود. 
مقدمه
انواع بازی ها، شرکت دادن دانش آموزان در نمایش های مدرسه، موسیقی و امور هنری، انجام دادن مراسم مختلف وتمام فعالیت های خارج از کلاس و همه چیزهایی که در مدرسه آموخته می شود، جنبة اجتماعی و عمومی آموزش و پرورش هستند. 
صرف نظر از وظایفی که اشاره شد، آموزش و پرورش وظایف مهمتری نیز برعهده دارد که می توان به وظیفه گسترش شخصیت، آموزش فرهنگی، توسعة ارزش های اخلاقی و مدنی، آموزش بزرگسالان و آموزش رسانه ای اشاره کرد. 
الف) گسترش شخصیت: وظیفه آموزش و پرورش است که کودک را هم فردی شایسته بار آورد تا برای خود دارای صفات خوب انسانی باشد و هم او را عضو مؤثر جامعه کند تا فردی مفید برای دیگران باشد. 
در یافته های جامعه شناسی می بینیم که پرورش و گسترش شخصیت کودک باید در زمینه ای باشد که فرهنگ و جامعة او به آن بستگی دارد، نه چیزی جدا از آنها. در این نکته تأکید باید کرد که نه تنها فرد در حقیقت جدا از گروه اجتماعی خود نمی تواند پرورش یابد، بلکه فرد باید همان کسی که هست بشود و در هر مرحله ای از پیشرفت که قرار دارد باید از تأثیر متقابل میان خودش و محیط اجتماعی خویش برخوردار باشد و نامتعارف بار نیاید. 
اینکه در جامعة امروز آموزش و پرورش به گسترش شخصیت مربوط می شود یک الزام طبیعی است. شخصیت از آن گونه مفاهیمی است که در مورد آن تعاریف زیادی شنیده ایم. 
معمولاً شخصیت به عنوان یک چیز جامع و کمال یافته از خصوصیات روحی، عقلی، بدنی، جسمانی و حرکتی هر فرد تعریف می شود و خصوصیات اخلاقی و طبیعی هر فرد است که بخشی از شخصیت او را تشکیل می دهد. معلم مقدار زیادی از وقت خود را در این کوشش صرف می کند که نه تنها به شاگردانش مطالب خوب و متنوع و مفید و دانش های تازه بیاموزد، بلکه در رفتار آنها تغییراتی به وجود آورد و روحیات آنها را در جهت دلخواه و مناسب هدایت کند. این نیت های معلم به گسترش شخصیت دانش آموز مربوط می شود و ممکن است مربوط به هر جنبه ای از زندگی او نیز بشود. 
شخصیت و تعادل روانی معلم بیش از سایر طبقات اجتماع موردنظر ماست. زیرا معلم به عنوان الگو می تواند در دانش آموزان واکنش های مثبت و سازنده و یا واکنش های منفی ایجاد کند. 
تماس نزدیک معلم با دانش آموزان و نفوذی که بر آنها دارد نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنها ایفا می کند. این تأثیر و نفوذ رفتار معلم در دانش آموز ممکن است به طور مستقیم و یا غیرمستقیم صورت پذیرد و به صورت های گوناگون مانند تقلید، الگوسازی و گاهی اوقات همانندسازی بروز کند. 
نظر به اینکه شخصیت کودکان هنوز شکل نگرفته است و نقش پذیر هستند ونبود تعادل روانی در معلم، اثرات بدی در آنها خواهد داشت. کودکان نه تنها مطالبی را که مستقیماً از طرف معلم گفته می شود، می آموزند، بلکه رفتار، حرکات، نگرش ها، مهارت ها و خلاصه کلّ شخصیت معلم، در آنها اثر می گذارد ریشة این مسأله را باید در تمایل به تقلید کودک از دیگران دانست. برخی روان شناسان معتقدند که این تمایل از جمله نیرومندترین و ریشه دارترین غرایز کودک به شمار می رود. به طوری که یکی از نخستین روان شناسان کودک به نام بالدوین این غرایز را به منزلة بهترین غریزة کودک تلقی می کند. 
ما درباره آموزش و پرورش چون یک فرآیند آگاهانه صحبت کردیم، در حالی که به خوبی می دانیم که هر کس چیزهای بسیار زیادی را به طور ناخودآگاه فرامی گیرد. به ویژه عادات زندگی اجتماعی اغلب تقلید ناخودآگاه از رفتار دیگران است. کودک در حال رشد، آموزشی می بیند و روز بروزو خود را با شرایط جدید تطبیق می دهد. ممکن است یک نوجوان به علم آموزی علاقه مند باشد و احساس کند که به یک خط مشی مشخصی متمایل است، یا احساسی عمیق، چون یک اعتقاد نسبت به بعضی ارزش ها دارد، ولی خود توجه ندارد که در چه شرایطی است و چه عواملی باعث بوجودآمدن این حالات در او شده است. در اینجا باید دو نوع فرآیند آموزش و پرورش، یعنی آموزش آگاهانه و ناخودآگاهانه را بپذیریم. معلم باید بسیار هشیار و بیدار آموزش ناخودآگاهانه را در دانش آموزان خود ایجاد کند و کوشش کند که از نتایج چنان تأثیرهایی در ایجاد شخصیت دانش آموزان آگاه باشد زیرا تنها از روی رفتار حاصل از فرآیند ناخودآگاه کودک می توان قضاوت کرد که آیا این فرآیند برای هدف معلم دارای ارزشی هست یا نیست. 
معلم باید به تأثیرات مطمینی که از دنیای خارج از مدرسه، مخالف با هدف دقیق و شناخته شده او در ذهن دانش آموزان بر جای می گذارد آگاه باشد. مثلاً ممکن است جامعه تصوراتی در زمینه رقابت یا پول جمع کردن در ذهن دانش آموزان ایجاد کرده باشد. در حالیکه معلم سعی دارد آنها را به سوی همکاری و تعاون بکشاند. در این صورت معلم باید بر همان هدف های هوشیارانه و سنجیده تکیه کند و از این مسیر منحرف نشود. 
ب) توسعه ارزش های اخلاقی و مدنی: نظام آموزش و پرورش لازم است نقش اساسی را در تربیت اخلاقی، مدنی و معنوی برعهده بگیرد و تلاش های خانواده را تکمیل کند. نظام آموزشی به همراهی دیگر مؤسسات باید به ارتقای حقوق انسانی، رفتار آزادمنشانه و تأیید ارزش های مورد نیاز عصر، مانند احترام به شأن و مرتبه انسان، سعه صدر، همبستگی و حمایت متقابل افراد بشر یاری رساند. 
انتقال ارزش های فرهنگی و اصول اخلاقی جامعه به کودکان و جوانان موجب پایدار ماندن و حفظ آن خواهد بود. معلّم تنها فرد ذیصلاح و مؤثری است که می تواند همة ارزش های اجتماعی و سنتی مورد احترام را به نسلی دیگر بشناساند و آن ها را مناسب اجتماع و در عین حال مترّقی بار آورد. امّا یک اجتماع نیازمند به افراد منتقد و مبتکر نیز هست که بتوانند با کشف و اختراع های جدید موجد تحولات تازه و مفید اجتماعی بشوند. آماده کردن افراد برای دوران آینده و زندگی نو و تربیت مغزهای نوآور و افراد روشنفکر از وظایف دیگر آموزش و پرورش است. 
در بحث رسالت و نقش معلم در توسعه ارزش های اخلاقی و مدنی کافی است که بگوییم که معلم کسی است که زندگی مردم را تغییر می دهد. در چنین توصیفی است که سنگینی و عمق مسیولیت معلم آشکار می شود. گرچه ظاهراً معلم یک کلاس با تعدادی دانش آموز کار می کند و ایشان مخاطب اصلی معلم اند، لیکن هر دانش آموز یا دانشجو، عضو خانواده و شهروند جامعه است و آموخته های خود را مستقیماً به خانواده و جامعه می برد. سرانجام هر معلم باید بداند دنیای امروز از شهروندانش چه می خواهد و چنین شهروندانی را چگونه می توان بار آورد یا تربیت کرد. به این ترتیب روشن می شود که در حوزه فرهنگ عمومی، معلم بیشترین و سنگین ترین مسیولیت ها را به عهده دارد و معلم پس از والدین سرمشق همه جانبه کودکان و نوجوانان است. 
ج) آموزش فرهنگی: وظیفه آموزش و پرورش، تنها انتقال دانش، تربیت و انتقال معلومات نیست، بلکه پرورش خلاقیت، همراه با استقلال، سرعت انتقال و توانایی افراد، به نوبة خود در پربارسازی فرهنگ ها مؤثر واقع می شود و نیز افراد بشر را در ورود بهتر به زندگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یاری می دهد و از این طریق به پرورش منابع انسانی که تمامی انواع توسعه، اعم از مادی و معنوی به آن بستگی دارد، کمک می رساند. 
چگونگی آموزش و پرورش یک جامعه بهترین و نزدیک ترین مظهر فرهنگ آن جامعه است. هم چنان که فرهنگ یک جامعه بدون تردید چگونگی آموزش و پرورش آن جامعه را نشان می دهد. بنابراین، حفظ گسترش و غنی سازی و به روزسازی فرهنگ عمومی را از جمله وظایف و نقش های بنیادی مدارس یا آموزش و پرورش می نامند. در این رابطه باید نکاتی را در آموزش فرهنگی در نظر داشت که بتوان به اهداف مورد نظردراین زمینه دست یافت.این نکات شامل موارد زیراست:



لینک دانلود:

تجربیات مدون معلم و توسعه اجتماعی


تجربیات مدون معلم و توسعه اجتماعی





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:,تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم ابتدایی رایگان,تجربیات مدون یک معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلمان ابتدایی,دانلود تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم سوم ابتدایی,تجربیات مدون شده معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم دوم ابتدایی,دانلود تجربیات مدون معلمان ابتدایی,دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلمان,تجربیات مدون معلمان راهنمایی,تجربیات مدون معلمان استثنایی,تجربیات مدون معلمان زبان انگلیسی,تجربیات مدون معلمان ادبیات,تجربیات مدون معلمان ادبیات فارسی,تجربیات مدون معلم ورزش,تجربیات مدون معلم علوم تجربی,تجربیات مدون یک معلم ورزش,تجربیات مدون آموزگاران ابتدایی,تجربیات مدون معلم,تجربیات مدون معلم ریاضی,تجربیات مدون معلم پرورشی,تجربیات مدون معلم هنر,تجربیات مدون معلم ریاضی راهنمایی,تجربیات مدون یک معلم ریاضی,تجربیات مدون مربی پرورشی,
ارسال توسط ali ahamadi

پر

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

از ابتدای سال تحصیلی که دراين مدرسه مشغول تدريس شدم به مرور رفتارهايى را در دانش اموزان مي ديدم كه برايم بسيار نا خوشايند بودرفتارهايي مثل : جدلهای بیهوده - فحش دادن به یکدیگر-تهدید کردن یکدیگربه دعوا درمسیرخانه صداکردن یکدیگر با القاب ناپسندوعدم کمک به یکدیگر و...

بنابراين  تصميم گرفتم به علت پاسخ به سوالاتم  اين  پژوهش را انجام دهم:

چگونه مي توانم تعاملات اجتماعی ( احترام متقابل )دردانش آموزانم را افزايش دهم؟

در پایان از روشهای زیر استفاده کردم که بسیار مفید واقع شد :

1- روش گروه درمانی (مراجع محوری)راجرز

2-حضور مديريت مجتمع وصحبت درمورد مهارتهاي اجتماعي وارتباط دانش آموزان باهم در مدرسه ودر اجتماع

3- معاونت مدرسه وآموزگاران محترم در شیوه برخوردشان با دانش آموزان وهمچنین آموزگاران در روش تدریسشان تغییرات لازم را اعمال کنند.

4-خانواده درماني نيز يكي از راه هاي تقويت وآموزش مهارت هاي اجتماعي مي باشد.

با توجه به اطلاعات گردآوري شده ومشاهده وضعيت دانش آموزان در مدرسه بهترين راه حلي كه مي توانست به من كمك كند تا مشكلات را برطرف كنم روش گروه درماني(مراجع محوري) راجرز بود،بنابراين ا

 


لینم کدالمنود:

جربیات مدون معاون آموزشی دبیرستان


جربیات مدون معاون آموزشی دبیرستان

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات معاون آموزشی,تجربیات معاون آموزشی مدرسه,تجربیات معاون آموزشی مدرسه برای رتبه عالی,تجربیات معاون آموزشی مدرسه برای رتبه خبره,تجربیات معاون اموزشی مدرسه برای رتبه عالی و خبره,تجربیات مهاون اموزشی برای ارتقای شغلی,تجربیات معاون اموزشی ابتدایی,تجربیات معاون اموزشی مدرسه راهنمایی,تجربیات معاون اموزشی دبیرستان,تجربیات معاون اموزشی هنرستان,تجربیات معاون آموزشی مدرسه راهنمایی,تجربیات مدون معاون آموزشی,مستندات ارتقای شغلی معاون آموزشی,تجربیات معاون آموزشی ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات معاون آموزشی ارتقای شغلی خبره به عالی,تحقیق ارتقای شغلی معاون آموزشی,مقاله ارتقای شغلی معاون آموزشی,تجربیات معاون آموزشی دبیرستان,تجربیات معاون آموزشی ابتدایی,تجربیات معاون آموزشی هنرستان, ,
ارسال توسط ali ahamadi

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

همیشه در طول حیات بشر، هم انسان فاسد وجود داشته و هم انسان صالح؛ ولی اگرضدّ ارزش‌ها آبرو پیدا کند، یعنی اگر منکَر به جای معروف معرفی گردد، جهت‌گیری کلّی جامعه روبه‌فساد می‌گذارد، و امروز غرب به ادلّه‌ای مختلف یک‌نوع زندگی را به ما معرّفی می‌کند که زندگی فاسدی است، و با همة ابعادش هم فاسد است، چون جهت‌گیری نهایی‌اش مادّی‌گرایی و دنیادوستی است. آن‌چه مشکل است این‌ است‌که این فساد را زیر پوشش پیشرفت و رفاه و استفادة کلان از طبیعت و شعار آزادی پنهان نموده است . و خداوند در رابطه با همین خطر، جهت‌گیری کلّی ما را در این رابطه روشن کرده و می‌فرماید:

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ»

یعنی «ای مؤمنین! به یهود و نصارا (که مظهر امروزینش، فرهنگ غرب خواهد بود) محبّت و اعتماد نداشته باشید، آن‌ها خودشان نسبت به هم محبّت متقابل دارند و شما را نمی‌گیرند و خودشان را رها کنند و هر کس از شما به آ‌نها محبّت داشته باشد، از آن‌هاست...».

و در آیة بعد می‌فرماید: «فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِیبَنَا دَآئِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَن یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَیُصْبِحُواْ عَلَى مَا أَسَرُّواْ فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ»

یعنی «کسانی که در قلب‌هایشان مرضِ عدم هدایت الهی هست، در جهت یهود و نصارا سرعت می‌گیرند و می‌گویند می‌ترسیم در اثر جدایی از آ‌ن‌ها به ما گرفتاری برسد وبه این شکل محبّت خود را به یهود و نصارا توجیه می‌کنند» و در ادامه در آیة 54 همین سوره می‌فرماید:«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ »؛ «کسی که از دوستی مؤمنین به دوستی یهود و نصارا برگردد، به زودی خداوند عدّه‌ای را می‌آورد که محبّت به خدا دارند و نسبت به مؤمنین فروتن و نسبت به کافران بی‌اعتنا هستند، و هیچ نگران نیستند که کسی در راه احیای دین سرزنششان کند»

پس این اوّلین نکته‌ای است که باید با حوصله و با دلایل روشن برای دانش‌آموزان و دانشجویان روشن نمود تا بدانند کتاب هدایت خدا چه توصیه‌ای نسبت به یهود و نصارا به آنها کرده است. و مسلّم فرهنگ غرب علاوه بر این‌که به ظاهر مسیحیت را در کنار خود دارد، - که خداوند به ما توصیه فرموده دوستی و سرپرستی آنها را مگیرید - حتّی به ظلمت دیگر، یعنی دوری از هر نگاه دینی، گرفتار شده به طوری‌که حتّی دین را به اصطلاح «واتیکانیزه» کرده است؛ یعنی نقش دین و روحانیت را از متن زندگی به حاشیه کشانده و دین را به‌عنوان یک امر شخصی مطرح می‌کند که نباید در امور اجتماعی و سیاسی و اقتصاد دخالت کند. پس اوّل باید نگاه دانش‌آموزان و دانشجویان را به مسئله یهود و نصاری و فرهنگ غرب درست روشن کرد و این به‌منزلة «لا اله» است.

امروز بیش از پیش باید نسبت به مقابله و تضادّ فرهنگ غرب با هویت اسلامیِ جوانان ما حساس بود و این مسئله را یکی از زیربنایی‌ترین وظایف دینی خود بدانیم، باید بدانیم هشت کشور صنعتی تحت‌عنوان «خاورمیانة بزرگ» اساسنامه‌ای را تصویب کرده‌اند که تمام زیر‌ساخت‌های دینی جوامع اسلامی را استحاله نمایند که به عنوان مثال به موارد زیر اشاره می‌شود:

 


لینک دانلود:

چ

جربیات مدون راههای افزایش دین ‌باوری در دانش‌آموزان


جربیات مدون راههای افزایش دین ‌باوری در دانش‌آموزان

 





ارسال توسط ali ahamadi

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده :

«کودکان ناتوان در یادگیری در یک یا چند فراگرد اساسی روانی در ارتباط با فهمیدن یا کاربرد زبان شفاهی یا کتبی ناتوانی نشان می دهند. تظاهرات این ناتوانی ممکن است به صورت اختلال در گوش دادن - فکر کردن - سخن گفتن- خواندن- نوشتن- هجی کردن یا حساب باشد. این اختلالات را نتیجه شرایطی دانسته اند که شامل نقائص ادراکی- ضایعه مغزی- اختلال جزئی در کارکرد مغز- نارسانا خوانی- اختلال گویایی و غیره است.ناتوانی یادگیری این کودکان از نوع مشکلاتی نیست که مربوط به بینایی شنوایی یا نقایص حرکتی عقب ماندگی ذهنی پریشانی عاطفی و یا کمبود امکانات محیطی باشد.»

میزان آماراین دانش آموزان در حدود بین  1تا 3 درصد و در بعضی از آمار ها تا 30%گزارش شده ولی به طور کلی این دسته از کودکان به علت مشکلات شناختی آمار دقیقی از آن ها در دست نیست.در این اختلال از اولین مراحل رشد یادگیری دچار مشکل می باشد.

 

 

مقدمه :

یکی از مشکلات تشخیصی این مشکل (اختلالات یادگیری )تفاوت آن از دیگر اختلالات رشدی است و دیگر مشکل تشخیص این اختلال از بد آموزی و عدم تجربه کافی آموزشی می باشد این اختلال با مشکلات دیگری نظیر کمبود توجه و دیگر اختلال های رفتاری به خصوص زیاده فعالی همراه می گردد.

به طور کلی علت ناشناخته است ولی فرضیات متعددی در مورد علل آن وجود دارد که بعضی از آن ها تقدم عوامل زیستی است- که بر عوامل غیر زیستی(نظیر فرصت یادگیری وکیفیت تدریس) تاثیر می گذارند و در نتیجه باعث اختلال می گردد. این اختلال در سراسر دوران دبستان گاه تا دوران نوجوانی ادامه می یابد ولی بیشتر نشانه های خود را در دوران دبستان به شدت نشان می دهد.این دسته از دانش آموزان دارای یک ملاک های تشخیصی کلی به صورت های است که در ادامه به ان اشاره میکنیم.



لینک دانلود:

گزارش اختصاصی اختلالات یادگیری در دانش آموزان


گزارش اختصاصی اختلالات یادگیری در دانش آموزان


 

 

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:اقدام پژوهی یادگیری, اقدام پژوهی یادگیری مشارکتی, اقدام پژوهی آموزش و پرورش, اقدام پژوهی آموزش نماز, اقدام پژوهی اختلالات یادگیری, اقدام پژوهی درباره اختلالات یادگیری, اقدام پژوهی در اختلالات یادگیری, اقدام پژوهی آموزش ابتدایی, اقدام پژوهی آموزش قرآن, اقدام پژوهی آموزش و پرورش کردستان, اقدام پژوهی در آموزش و پرورش, سایت اقدام پژوهی آموزش و پرورش, مقالات اقدام پژوهی آموزش و پرورش, اقدام پژوهي در آموزش و پرورش, موضوعات اقدام پژوهی در آموزش و پرورش, فرم اقدام پژوهی آموزش و پرورش, نمونه اقدام پژوهی آموزش و پرورش, بخشنامه اقدام پژوهی آموزش و پرورش, اقدام پژوهی اختلال یادگیری, اقدام پژوهی اختلال یادگیری ریاضی, نمونه اقدام پژوهی اختلالات یادگیری, اقدام پژوهی در مورد اختلالات یادگیری, اقدام پژوهی آموزشی ابتدایی, اقدام پژوهی معاون آموزشی ابتدایی, اقدام پژوهی در مورد آموزش ابتدایی, اقدام پژوهی در مورد آموزش قرآن, تاریخ ارسال مطلب: [ چهارشنبه 4 مرداد 1396 ] [ 18:33 ],
ارسال توسط ali ahamadi

 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

 تاریخچه بانک و بانکداری در ایران

بانک‌های ایرانی

فکر تاسیس یک بانک جدید با سرمایه و مدیریت ایرانی قبل از انقلاب مشروطیت، یعنی ده سال قبل از تاسیس بانک شاهی ایران به‌وجود آمد. در این زمان "حاج محمدحسین" که از صرافان بزرگ بود، پیشنهاد تاسیس بانکی با سرمایه مشترک دولت ایران و مردم را به ناصرالدین شاه ارائه داد، اما متاسفانه طرح مورد موافقت قرار نگرفت. پس از استقرار مشروطیت، نمایندگان اولین دوره مجلس تاسیس یک بانک ملی را خواستار شدند، اما سرمایه لازم فراهم نیامد.

تاریخچه بانک و بانکداری در ایران

اولین بانک ایرانی در سال 1304 به نام "بانک پهلوی قشون"، از محل وجوه بازنشستگی نظامیان و برای سامان دادن به امور مالی ارتش به‌وجود آمد. سپس نام آن به "بانک سپه" تغییر کرد. فعالیت‌های بانکی این بانک در آغاز تاسیس محدود بود. در سال 1305 با استفاده از وجوه صندوق بازنشستگی کشور، "موسسه رهنی ایران" تاسیس شد. این موسسه که تحت نظارت وزارت دارایی فعالیت می‌کرد، در مقابل اخذ وثیقه منقول به افراد وام به بهره پایین ارائه می‌کرد. این موسسه پس از تاسیس بانک ملی ایران، جزیی از این بانک شد و از سال 1318 که بانک رهنی به‌وجود آمد، به "بانک کارگشایی" تغییر نام یافت.

تاریخچه بانک

 

بانکداری در ایران از قرون وسطی تا اوایل قرن نوزدهم منحصر به فعالیت‌های صرافی بود. صرافی‌های بزرگی در تبریز، مشهد، تهران، اصفهان، شیراز و بوشهر یعنی مراکز تجاری عمده آن دوره وجود داشتند. در این دوره هیچ موسسه دولتی یا بانک خارجی در کشور فعالیت نداشت و نقل و انتقال وجوه در داخل یا در خارج توسط صرافان انجام می‌گرفت. موسسات صرافی عمده آن روزگار شامل تجارت‌خانه برادران تومانیانس، تجارت‌خانه جمشیدیان، تجارت‌خانه جهانیان و شرکت اتحادیه بودند که فعالیت اکثر آنها تا قبل از سال 1300 هجری شمسی متوقف گردید.


لینک دانلدو:

مقاله تاریخچه بانک و بانکداری در ایران


مقاله تاریخچه بانک و بانکداری در ایران





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:مقاله تاریخچه بانکداری ایران , مقاله تاریخچه بانکداری در ایران , مقاله تاریخچه بانکداری , مقاله درمورد تاریخچه بانکداری , بانكداري اسلامي در ايران , بانک , بانکداری , بانکداری در ایران , پروژه تاریخچه بانک و بانکداری در ایران , پیدایش بانکداری , تجارتخانه , تجارتخانه جهانيان , تحقیق تاریخچه بانک و بانکداری در ایران , دانلود مقاله تاریخچه بانک و بانکداری در ایران , سابقه بانكداري در ايران , مقاله تاریخچه بانک و بانکداری در ایران , پیدایش بانکداری اسلامی , پیدایش بانکداری در ایران , پیدایش بانکداری الکترونیک , پیدایش بانکداری الکترونیکی , چگونگی پیدایش بانکداری الکترونیک در جهان , تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی , تاریخچه پیدایش بانکداری , تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیک , تاریخچه پیدایش بانکداری در ایران , چگونگی پیدایش بانکداری الکترونیک , تاریخچه پیدایش بانکها , تاریخچه پیدایش پول و بانکداری , چگونگی پیدایش بانکداری در ایران , تاریخچه بانک ملی , تاریخچه بانک ملی ایران , تاریخچه بانک ملی افغانستان , تاریخچه بانک ملی افغان , تاریخچه بانک ملی دزفول , تاریخچه بانک ملی در ایران , تاریخچه بانک ملی مرکزی , تاریخچه بانک ملی شیراز , تاریخچه بانک ملی همدان , تاریخچه بانک ملی شعبه بازار , تاریخچه بانک ملت , تاريخچه بانك ملت , تاریخچه بانک ملت در ایران , تاریخچه تاسیس بانک ملت , تاریخچه تشکیل بانک ملت , تاریخچه ی بانک ملت , تاریخچه آرم بانک ملت , تاریخچه لوگو بانک ملت , تاریخچه حسابداری بانک ملت , دانلود تاریخچه بانک ملت , تاریخچه بانک , تاریخچه بانکداری , تاریخچه بانک سپه , تاریخچه بانک صادرات , تاریخچه بانک تجارت , تاریخچه بانکداری در ایران , تاریخچه بانک کشاورزی , تاریخچه بانک مسکن , تاریخچه بانکداری اسلامی , تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران , تاریخچه بانکداری در جهان , تاریخچه بانکداری الکترونیک , تاریخچه بانکداری در افغانستان , تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان , تاریخچه بانکداری الکترونیکی , تاریخچه بانکداری الکترونیکی در ایران , تاريخچه بانك سپه , تاریخچه بانک سپه مازندران , تاریخچه بانک سپه در ایران , تاریخچه پیدایش بانک سپه , تاریخچه تاسیس بانک سپه , تاریخچه آرم بانک سپه , تاریخچه ی بانک سپه , تاریخچه بانک سپه ایران , تاريخچه بانك صادرات ايران , تاریخچه بانک صادرات در ایران , تاریخچه بانک توسعه صادرات , تاریخچه تاسیس بانک صادرات ایران , تاریخچه تاسیس بانک صادرات , تاریخچه آرم بانک صادرات , تاریخچه ی بانک صادرات ایران , تاریخچه لوگوی بانک صادرات , تاریخچه روابط عمومی بانک صادرات , تاریخچه تاسیس بانک تجارت , تاریخچه ی بانک تجارت , تاریخچه آرم بانک تجارت , تاریخچه باشگاه بانک تجارت , دانلود تاریخچه بانک تجارت , تاریخچه خود پردازهای بانک تجارت , تاریخچه بانکداری در ایران+pdf , تاریخچه بانکداری در ایران و جهان , تاریخچه بانکداری در ایران,doc , تاریخچه بانکداری در ایران Ppt , تاریخچه بانکداری خصوصی در ایران , تاریخچه بانکداری ایران , تاریخچه بانک و بانکداری در ایران , تاریخچه بانک کشاورزی ایران , تاریخچه تاسیس بانک کشاورزی , تاریخچه آرم بانک کشاورزی , تاریخچه و معرفی بانک کشاورزی , تاریخچه لوگوی بانک کشاورزی , تاریخچه تشکیل بانک کشاورزی , تاریخچه بانک مسکن ایران , تاريخچه بانك مسكن , تاریخچه تاسیس بانک مسکن , دانلود تاریخچه بانک مسکن , تاریخچه کامل بانک مسکن , تاریخچه روابط عمومی بانک مسکن ,,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

 باید بپذیریم وقتی که یک نظام آموزشی بر پایه تفکر مهندسی آموزش استوار گردد آسان تر می‌توانیم به آمال و اهداف آموزشی دست یابیم. باید بپذیریم مسئولیت اولیای مدرسه بخصوص معاونین مسئولیتی بسیار خطیری می‌باشد. معاونین مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگار و تأمین بلوغ عاطفی و سلامت روانی و نوجوانان هستند و مدرسه محلی است که درآن هر دانش آموز به منظور ارضای نیازهای خویش و براساس تجربه‌های قبلی رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهد.

 مثلاً یک دانش آموزی پرخاشگر و بی انضباط است و دیگری فعالیت و پشتکار دارد، سومی رهبری می‌کند و آن یکی دلقک پیشه است و لودگی پیش می‌گیرد. بنابراین ما باید مدرسه را به محیطی تبدیل کنیم که در آن هر دانش آموزی بتواند دوست داشتن و دوست داشته شدن و احساس با ارزش بودن را تجربه کند. بخصوص که مدرسه ما بوده و همین امر موجب می‌گردد که این پناه در بیشتر موارد از داشتن فرصت‌های کافی و یا برابر با سایر دانش آموزان هم سن و سال خود محروم بوده و نتوانند تجارب اخلاقی و رفتاری درستی را در جهت اجتماعی شدن کسب نمایند. هرچند سن و سال این دانش آموزان به طور معمول حداقل سه تا پنج سال بیشتر از سایر دانش آموزان هم پایه خویش است اما چون در بسیاری از خانواده‌ها نشان دادن این را برای خود عیب دانسته و گاها آن‌ها را پنهان می‌کنند، معمولاً فقط در فضای داخلی خانه‌ها بزرگ شده و قادر نیستند ضمن داشتن یک رابطه و تعامل سالم با دیگران رفتارهای صحیح اجتماعی را فراگیرند و بتوانند درگروه های مختلف اجتماعی شرکت کرده، هویت اجتماعی خویش را بهتر بیابند.

 

وظایف معاون آموزشی

 معاون آموزشی  باید:

-      دارای صبر و حوصله فراوان و همیشه آمادگی روبرو شدن با اتفاقات غیر منتظره را داشته باشد.

-      یک قاضی خوب باشد. بتواند مشکلات و درگیری‌های بین دانش آموزان را به گونه ای حل کند که تبدیل به یک ماجرای دنباله دار نشود و اینکه هر دو طرف دعوا از قضاوت شما راضی باشند (قضاوت عادلانه و جریمه متناسب با  خلاف و طبق قوانین مدرسه که قبلابه آن‌ها تذکر داده‌اید باشد.)

-      به دلیل اینکه با همه در ارتباط هستید (دانش آموزان، اولیای آن‌ها، معلمین، ...) بایددارای اخلاق خوب و روابط عمومی بالاباشید.

-      دارای وقار و جذبه باشید تا بتوانید راحت‌تر کنترل دانش آموزان و مدرسه را در دست بگیرید   

(به قول معروف بدون استفاده از تنبیه از شما حساب ببرند.).

-      سعی کنید تمامی قوانین مدرسه را اجرا و رعایت کنید هر گونه انعطاف و چشم پوشی بی مورد باعث مشکل شدن کار شما در ادامه  خواهدشد.

-      همه جای مدرسه را کنترل کنید. از همه اتفاقاتی که در مدرسه می‌افتد مطلع باشید.

 


لینمک دانلود:

 

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات معاون آموزشی,معاون مدرسه,تجربیات ارتقای شغلی معاون مدرسه,تجربیات معاون آموزشی رتبه عالی,تجربیات معاون آموزشی ارتقای شغلی عالی,تجربیات معاون آموزشی خبره به عالی,تجربیات معاون آموزشی ارشد به خبره,تجربیات یک معاون آموزشی,مستندات شغلی معاون اموزشی,معاون آموزشی مدرسه و تجربیات,تجربیات معاون آموزشی مدرسه,تجربیات معاون آموزشی مدرسه برای رتبه عالی,تجربیات معاون آموزشی مدرسه برای رتبه خبره,تجربیات معاون اموزشی مدرسه برای رتبه عالی و خبره,تجربیات مهاون اموزشی برای ارتقای شغلی,تجربیات معاون اموزشی ابتدایی,تجربیات مدون معاون آموزشی,تحقیق ارتقای شغلی معاون آموزشی,مقاله ارتقای شغلی معاون اموزشی,مستندات ارتقای شغلی معاون آموزشی, ,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

یکی از مشغله های اصلی بشریت در تمام دوران ، توانا ساختن نسل آینده در اداره امور خویش و سپردن میراث فرهنگی بوده است . قسمت اعظم این وظیفه ، در ابتدا توسط خانواده انجام می شد .

مقدمه

یکی از مشغله های اصلی بشریت در تمام دوران ، توانا ساختن نسل آینده در اداره امور خویش و سپردن میراث فرهنگی بوده است . قسمت اعظم این وظیفه ، در ابتدا توسط خانواده انجام می شد . همزمان با گسترش جوامع و تقسیم کار اجتماعی و افتصادی وظیفه تعلیم و تربیت به نهاد آموزش و پرورش محول گردید .

این نهاد به طور رسمی عهده دار این امر گشت تا بر اساس اصول و اهداف مورد قبول جامعه ، توانایی ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان را شناسایی نماید و به منظور اجتماعی شدن و به عهده گرفتن مسئولیت های آتی تعالیم لازم را به آنان بیاموزد

امروزه دیدگاه مردم در مورد آموزش و پرورش به گونه ای است که استفاده از امکانات تربیتی جامعه را حق طبیعی و مسلم خود می دانند . دلیل عمده این امر آن است که تعلیم و تربیت با سرنوشت انسان در زندگی آینده پیوند خورده است . در عصر حاضر بسیاری از امکانات مادی و نیروهای انسانی در خدمت تعلیم و تربیت قرار گرفته است . همچنین تعلیم و تربیت در بسیاری از جوامع یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود . که به بهای چشم پوشیدن و صرف نظر کردن از رشد کوتاه مدت دیگر امکانات جامعه حاصل می شود . بنابراین اگر تعلیم و تربیت نتواند نیروهای انسانی تحت آموزش خود را در قالب انواع تخصص ها و مهارتهای مکمل و مورد لزوم جامعه درآورد و بدین ترتیب نتواند به ایفای نقش خود در زمینه شکوفایی جامعه بپردازد ، در واقع باید گفت که این امکانات و نیروها به هدر رفته است . لذا تفکر عاقلانه حکم می کند که سرمایه ها و نیروهای به کار گرفته شده در تعلیم و تربیت به گونه ای برنامه ریزی و سازماندهی شود تا بتواند به اهداف مورد نظر خویش دست پیدا کند .

کودکان و نوجوانان در دوران تحصیل ، نگرش مثبت یا منفی نسبت به خود و محیط پیرامون بدست می آورند این مسأله به مقدار زیاد به تجارب موفق یا ناموفق دانش آموزان در دوران تحصیل بستگی دارد . آنها در مدرسه در مسیر رشد و بالندگی قرار می گیرند . در حقیقت در طول بهترین سالهای عمرخود با عوامل مختلف مؤثر بر تحول شناختی ، عاطفی و اجتماعی به کنش متقابل می پردازند .

آنها با پیشرفت در تحصیلات و افزایش میزان یادگیری علاوه بر رشد علمی به سلامت روانی نیز دست پیدا می کنند . بر عکس در صورت عدم موفقیت تحصیلی و فشارهای روانی ناشی از آن ، بهداشت روانی شان برهم خورده و بدین گونه خسارتهایی متوجه آنها و جامعه می شود .

به همین دلیل باید به مقوله افت تحصیلی توجه بیشتری نمود تا بتوان با شناخت آن ، توانایی ها و شایستگی های کودکان و نوجوانان را بارور کرد .

تعریف افت تحصیلی

 


لینک دانلود:

 

 





ارسال توسط ali ahamadi

 مقدمه:

امروزه به لحاظ محدوديت هاي اقتصادي و توسعه و پيچيدگي بازارها، استفاده بهينه از منابع در دسترس و شناخت و پاسخگويي به موقع به خواسته هاي مشتريدر بخش هاي مختلف بازار به امري اجتناب ناپذير تبديل گرديده و سازمانها را بر آنداشته تا با حذف ساختارها و روشهاي كار سنتي، سهم خود را در بازار حفظ نمايند . سيستم توليد به موقع كه نخستين بار توسط تائيچي اوهنو در شركت تويوتا به كار گرفتهشد يكي از همين سيستمها است كه به سرعت مورد توجه ساير شركتهاي ژاپني قرار گرفت وبا توجه به يكسان بودن فرهنگ خاص مورد نياز اين سيستم در اكثر شركتهاي ژاپني اجراگرديده و توسعه يافت . اما با گذشت حدود سه دهه از معرفي اين نظام و عليرغم تلاشيكه اكثر سازمانهاي غير ژاپني در جهت بكارگيري اصول اين نظام صرف كردند، به دلايليكه درباره ي ايران هم صادق است، يعني برداشت و تعاريف پراكنده اصول و نظريات اين سيستم، توسعه و اشاعه آن از رشد قابل ملاحظه اي برخوردار نبوده و اكثر افراد آنراتنها برنامه اي براي كنترل موجودي تلقي مي نمايند . در حالي كه حذف موجودي اضافيانبارها تنها يكي از اصول مورد اشاره و توجه اين نظام مي باشد .

تعریف JIT :

JIT ، موضوعی است که افراد مختلف تفسیرهای متفاوتی از آن داشته­اند. در بسیاری از نوشته­ها از JIT به عنوان تکنیکی در کنترل موجودیها یاد شده است. بعضی، آن را نگرشی نو به تولید و برخی دیگر، از آن به عنوان نوعی فلسفه و تفکر یاد کرده­اند. برخی از نویسندگان نیز آن را یک استراتژی دانسته­اند. همچنین JIT از نظر اینکه باعث افزایش کیفیت و کارایی می­شود یک رویکرد مدیریت تکنیکی و از این جهت که باعث کاهش ضایعات می­شود، یک رویکرد مدیریت عملیاتی و به این دلیل که یک مفهوم تولید جامع است رویکرد استراتژیک نامیده می­شود.

JIT ، سیستمی جامع برای کنترل موجودیهای تولید است. در این سیستم هیچ موجودی مواد اولیه­ای خریداری نمی­شود و هیچ محصولی ساخته نمی­شود؛  مگر در هنگام ضرورت. این سیستم اساساٌ بر کاهش هزینه­ها از طریق حذف موجودی­های انبار تمرکز دارد.

با توجه به مطالب فوق­الذکر، اگر بخواهیم یک تعریف جامع از JIT ارائه دهیم باید بگوییم: « JIT تفکر و نگرشی نوین در اداره سازمانهای صنعتی است که اصول، روشها و تکنیکهای برخاسته از آن، حذف کامل و جامع اتلاف و افزایش بهره­وری را در تمامی فعالیتها اعم از داخل و خارج سازمان دنبال می­کند.» JIT امروزه به معنی « تولید با حداقل اتلاف» نیز به کار می­رود. منظور از اتلاف، تمامي فعاليتهايي است كه موجب مصرف منابع مي شود ولي ارزشي براي مشتري ايجاد نمي نمايد.


لینک دانلود:

 مقاله تولید به هنگام (JIT) با فرمت word


 مقاله تولید به هنگام (JIT) با فرمت word





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:,مقاله تولید به هنگام,مقاله در مورد تولید به هنگام,مقالات تولید به هنگام,دانلود مقاله تولید به هنگام,مقاله سیستم تولید به هنگام,مقاله انگلیسی تولید به هنگام,مقاله در مورد سیستم تولید به موقع,مقاله در مورد سیستم تولید به هنگام,مقاله سیستم تولید به هنگام,مقاله در مورد سیستم تولید به هنگام,تحقیق در مورد تولید به هنگام,مقاله درباره تولید به هنگام,مطلب در مورد تولید به هنگام,توليد به هنگام,تولید به هنگام Jit,تولید به هنگام Ppt,تولید به هنگام چیست,تولید به هنگام Pdf,تولید به هنگام و ناب,تولید به هنگام Git,تولید به هنگام در ایران خودرو,تولید به هنگام در ایران,تولید به هنگام Just In Time,سیستم تولید به هنگام Jit,سیستم تولید به هنگام Ppt,سیستم تولید به هنگام چیست,سیستم تولید به هنگام Pdf,سیستم تولید به هنگام در ایران,سیستم تولید به موقع,سیستم تولید به موقع یا Just In Time,سیستم تولید به موقع+ppt,سیستم تولید به هنگام,سیستم تولید به هنگام Jit,سیستم تولید به هنگام چیست,سیستم تولید به هنگام در ایران,پاورپوینت سیستم تولید به هنگام,مقاله در مورد سیستم تولید به موقع,سیستم تولید به هنگام Ppt,سیستم تولید به هنگام Pdf,تاریخچه سیستم تولید به هنگام,سیستم های تولید به هنگام,مقاله سیستم تولید به هنگام,سیستم تولید به هنگام یا درست به موقع,مقاله در مورد سیستم تولید به هنگام,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

 " اختلال بی اعتنایی مقابله ای "،  در کودکان و نوجوانان به صورت لج بازی مستمر با اطرافیان در مدرسه و منزل دیده می شود، اغلب با بزرگترها یا افراد کوچکتر جر و بحث کرده و در صورت روبه رور شدن با مخالفتی در مقابل خواسته های خود از کوره در رفته و شروع به ناسزا گویی می کنند، بسیار زود رنج بوده و از اطرافیان توقع بیش از حدی دارند، همیشه در رفتارهای نا مناسب خود، دیگران را مقصر می داند، در بعضی موارد این لجبازی در مدرسه یا منزل دیده می شود ولی در اکثر مواقع در همه مکان ها این رفتار بروز داده می شود،(­فرقانی رئیسی، 1372، ص 99­).

مقدمه

بیان مسئله

اینجانب ……. ، دارای لیسانس ادبیات فارسی ، مدت …. سال است که در مدارس سطح شهر با پست ها و عناوین مختلف در خدمت تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بوده ام . در سال ……  نیز بعنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی مجتمع …… واقع درر شهرستان ……. مشغول به خدمت بودم.

مریم دانش آموز پایه دوم راهنمایی، با سطح هوشي بالاتراز متوسط، که برخی از دروس و بعضی مباحث درسی برای او ساده و بی اهمیت جلوه می کند، بنابراین در کلاس درس بی نظم وکم توجه است، و اغلب مشغول صحبت کردن با اطرافیان، انجام کارهای نامربوط که موجب به هم خوردن نظم کلاس است، می باشد، مریم گرچه وضعیت درسی مطلوبی دارد و در امتحانات نمرات عالی بدست می آورد ولی بین دانش آموزان ( براساس اجرای گروه سنجی ) از مقبولیت زیادی برخوردار نیست و معلمین هم از رفتارهای غیر عادی او گلایه مند هستند.

من در هفته یک ساعت در کلاس مریم به تدریس درس «فعالیت های پرورشی» می پردازم، درسی که او علاقه چندانی به آن نشان نمی دهد و همیشه روی بحث های مطرح شده اشکال می گیرد و سعی در جلب توجه دیگران از طریق مطرح کردن سئوالات نامربوط دارد، فعالیت های مرتبط با این درس را به خوبی انجام نمی­دهد و اغلب در مورد عدم ضرورت مباحث آن صحبت می کند، بسیاری از موارد در حین بحث سایر دانش آموزان وارد می شود و صحبت آنها را قطع می کند و در مخالفت با آنها اظهار نظر نموده و گاهی کلمات توهین آمیزی در برابر دانش آموزانی که نظرات متفاوتی با او دارند، به زبان می آورد به طوری که جو کلاس را به سمت کم توجهی سایر دانش آموزان تغییر داده است.

در عین حال که دربرخی موارد بحث های مطرح شده از سوی مریم منطقی است و نشان دهنده تیزبینی، دقت نظر و درک ذهنی بالای او می باشد، ولی اغلب بحث های مطرح شده یا رفتارهای او نامربوط، غیر منطقی و جلب توجه طلبانه می باشد.

 


لینک دانلود:

ربیات مدون معاون پرورشی


ربیات مدون معاون پرورشی

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: تجربیات معاون پرورشی,تجربیات معاون پرورشی مدرسه,تجربیات معاون پرورشی ابتدایی,تجربیات معاون پرورشی راهنمایی,تجربیات معاون پرورشی دبیرستان,تجربیات معاون پرورشی برای رتبه عالی و خبره,تجربیات مدون معاون پرورشی,تجربیات مربی پرورشی,تجربه دبیر پرورشی,تجربیات مربی پرورشی رتبه عالی,تجربیات دبیر پرورشی رتبه عالی,تجربیات معلم پرورشی رتیه عالی,تجربه مربی پرورشی خبره,تجربه دبیر پرورشی خبره,رتبه عالی و خبره,تجربیات معاون پرورشی برای رتبه خبره و عالی,تجربیات ارتقای شغلی معاون پرورشی,تجربیات ارتقای شغلی مربی پرورشی,مقاله ارتقای شغلی معاون و مربی پرورشی,تجربیات اخد رتبه ارشد به خبره معاون پرورشی, ,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

جوّ مطلوب در کلاس درس و پاسخگویی به نیازهای ویژه دانش آموزان به جای تاکید بر سختگیری و اعمال فشار های خشک کلاسی بر دانش آموزانبا نگاهی به مدارس و توجه بیشتر به روش عمل آنها خواهید دید که با وجود تفاوت های بسیار اندک در ساختار و شکل مدارس و نیز یکسان بودن مواد و کتب درسی، تفاوت های زیادی بین مدارس و سطح درسی و نتایج دانش آموزان آنها مشاهده می شود. پس با اندکی تأمل می توان فهمید که عاملی دیگر وجود دارد که موجب می شود سطح درسی، حال و هوای مدرسه و روابط بین فردی در این مراکز آموزشی متفاوت شود.

مقدمه

در سالهای اخیر تحقیقاتی انجام شده است که تأثیر برخی ابعاد غیر درسی را بر رشد جنبه های آموزشی و شخصیتی دانش آموزان اثبات کرده است. اموری همچون رابطه بین فردی دانش آموزان، رابطه میان آنها و معلمان و مدیران، وضعیت اقتصادی-اجتماعی و بسیاری مسائل دیگر در تحصیل و موفقیت دانش آموزان بسیار مؤثرند. بدون تردید مدیران و معلمان بیش از هر عامل دیگر در به وجود آوردن جوّ مناسب در مدرسه و کلاس مؤثرند و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان وابسته به جوّ سازمانی مدرسه است.

رهبری و هدایت کلاس:

معلم برای اداره مطلوب کلاس به دو مهارت مهم احتیاج دارد، یکی برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با دانش آموزان و دیگری، مدیریت کلاس.برای کمک به معلمان در ایجاد جوی آرام و مطلوب در کلاس، چهار راهبرد پیشنهاد می شود:

الف) پیشگیری از رفتار های نامطلوب دانش آموزان در کلاس.

زیرا پیشگیری بهتر و آسان تر از درمان است. برای این کار معلم باید مسائلی را که موجب قطع توجه و ارتباط آموزشی در کلاس می شود شناخته و آنها را خنثی نماید. کاوینگتون (1999) در رابطه با این کار، نکات زیر را توصیه می کند:

  1- در بعضی مواقع با عوامل بی نظمی کلاس باید به طور انفرادی ارتباط برقرار کرده و از دلایل آنمطلع شوید.

  2- رفتارها و فعالیت های برهم زننده نظم را مشخص و آن را به صورت قوانین در کلاس مطرح کنید. مثلا: کثیف کردن دیوار ها قدغن است.

  3- منتظر برخی رفتار های غیر قابل پیش بینی باشید و میزان توانایی برخورد خود را با آنها بسنجید.

  4- دانش آموزان باید رفتارهای مطلوب معلم را باید بدانند. مثلا: دوست دارم برای صحبت، اول دست خود را بلند کنید.

  5- به رفتار های نامطلوب، واکنش جدی نشان دهید. زیرا بی توجهی به این امر موجب نا کارآمد جلوه کردن شما در نظر آنها می شود.

  6- در شروع کار، قوانین و ضوابط کلاس را مشخص و مطرح کنید و سعی کنید آنها، روشن و قابل اجرا باشند.

  7- قوانین باید قابل درک باشند، برای کلاسهای ابتدایی قوانین ساده و کلی تر و برای کلاسهای بالاتر قوانین پیچیده تر.

 


لینک دانلود:


تجربیات مدون کلاس داری و همسویی با دانش آموزان


تجربیات مدون کلاس داری و همسویی با دانش آموزان

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات مدون کلاس,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی