ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

اینجانب مرجان کلاه کج دارای مدرک کارشناس دبیر زبان انگلیسی مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر زبان آموزشگاه.............. می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان اهواز است باید دانست برای چه هدفی قصد دارید انگلیسی بیاموزید. آیا صحبت کردن برایتان مهم است یا خواندن و فهمیدن متن. چند توصیه راهگشا برایتان دارم سعی کنید با صبر و حوصله آن را پیاده کنید و نتایج آن بهره مند گردید. همه چیز گرامر نیست. در ابتدای راه دنیایی از گرامرهای سنگین را در ذهنتان بدون اینکه مورد استفاده قرار دهید انباشته نکنید. اندک اندک به هر بخشی از گرامر که نیاز پیدا کردید همان بخش را بیاموزید و در صحبتتان از آن استفاده کنید. به بقال سر کوچه یا مادربزرگ بی سوادتان بنگرید که بدون اینکه از فعل و فاعل و ضمیر چیزی بداند جمله می‌سازد و بیان می‌کند. هر روز در گیر زبان انگلیسی باشید: هر روز زبان کار کنید. هفته ای یک جلسه آن هم برای کسی در ابتدای راه قرار دارد بی فایده است. هر روز، به مدت چند ماه، انگلیسی کار کنید تا وقتی که دز مسیر واقعی یاد گیری نیفتاده‌اید. این میزان وقت را کم نکنید. در این تجربیات سعی کردم مشکلات، راهکارها و راه حل آن‌ها را ذکر نماییم.

نکات کلیدی:

تدریس زبان ـ تجربیات ـ روش‌ها و پیشنهادات

 

 

ارزیابی عمومی

شرح وظایف

1-تجزیه و تحلیل و مقایسه میانگین نمرات قبولی درس نهایی نمرات سال سوم متوسطه دوسال تحصیلی گذشته ونقد بررسی سؤالات امتحان نهایی سال سوم خرداد 91

2-ساخت وبلاگ وبه روز رسانی آن, تعامل و ارتباط مجازی با گروه‌های آموزشي استان و دبيران

3-تهيه و ارسال طرح درس براساس روش‌های نوين­تدريس (به صورت مجازي)2 مورد طراحي و ارسال نمونه سؤالات استاندارد (براي هر نوبت امتحان حداقل دو نمونه سئوال به صورت مجازي)

4-تولید نرم افزار چند رسانه ای پویانمایی, انیمیشن, کلیپ .... با محوریت موضوعات تعیین شده دبیرخانه (حداقل دو مورد)

5-انجام طرح‌ها و برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه

6-بازدید از فرآیند تدریس معلمان طبق برنامه‌ی تنظیمی سالانه

7-تشکیل کارگاه‌های آموزشی– تخصصی

8-شرکت فعال در گردهمایی‌ها، جلسات، نشست‌ها و انجمن‌های علمی- تخصصی و ارائه گزارش مكتوب و مصور به كارشناسي تكنولوژي

9-انجام فعالیت‌های مربوط به دبیرخانه‌های راهبری

10-همکاری­دراجرای­مسابقات­علمی، جشنواره­ها، المپیادهاو ...

11-تهیه بودجه بندی دروس وارسال آن به مدارس به صورت مجازی

 


لینک دانلود:


تجربیات مدون دبیر زبان انگلیسی



تجربیات مدون دبیر زبان انگلیسی

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:تجربیات دبیر زبان انگلیسی دبیرستان,تجربیات دبیر زبان,تجربیات معلم زبان,تجربیات معلم زبان دبیرستان,تجربیات دبیر زبان برای رتبه عالی و خبره,تجربیات یک دبیر زبان برای رتبه خبره و عالی,تجربیات دبیر زبان انگلیسی برای ارتقای شغلی,رتبه خبره و عالی,تجربیات دبیر زبان فقط 5 هزار تومان,خرید انلاین تجربیات دبیر زبان,تجربیات دبیر زبان انگلیسی,تجربیات ارتقای شغلی دبیر زبان,تجربیات مدون دبیر زبان دبیرستان,تجربیات مدون معلم زبان دبیرستان,تجربیات مدون دبیر زبان متوسطه دو,تجربیات مدون دبیر زبان متوسطه 2,تحقیق ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر زبان,مقاله ارتقای شغلی خبره به عالی دبیر زبان,تجربیات دبیر زبان دبیرستان بصورت ورد,مستدات ارتقای شغلی دبیر زبان, ,تجربیات مدون انگلیسی,تجربیات مدون زبان انگلیسی,تجربیات مدون دبیر زبان انگلیسی,تجربیات مدون یک دبیر زبان انگلیسی,تجربیات مدون زبان انگلیسی دبیرستان,تجربیات مدون دبیران زبان انگلیسی,تجربیات مدون دبیران زبان انگلیسی دبیرستان,تجربیات مدون معلمان زبان انگلیسی,تجربیات مدون درس زبان انگلیسی,تجربیات مدون آموزشی زبان انگلیسی,
ارسال توسط ali ahamadi

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

       بسیاری از افراد افت تحصیلی را به معنای ناتوانی دانش آموز در یادگیری مواد درسی می دانند . بدون شک این تصوری نادرست است ناتوانی کودک در فراگیری دروس ممکن است از تواناییهای ذهنی محدود و ضعیف ناشی شود در حالی که افت تحصیلی به معنای نزول از یک سطح بالاتر به سطحی پایین تر در تحصیل و آموزش است .افت تحصیلی از مباحث مورد توجهی میباشد که در سنوات اخیر ذهن دلسوزان نظام تعلیم و تربیت را به خود مشغول نموده و جهت جلوگیری از این پدیده راهکارهای متفاوتی ارائه شده است . راهکارهای عملیاتی و کاربردی که بعضا مثمر ثمر بوده و نتایج مثبتی نیز در بر داشته است . در این مقاله نیز سعی گردیده که با تجمیع آن دسته از راهکارهای آموزشی که زمینه کم رنگ شدن این پدیده مخرب را بدنبال می آورند ،  به بحث و بررسی پرداخته  و پیشنهاداتی در این باب که فراخور دانش آموزان،   باشد ،  ارائه شود

واژگان کلیدی : افت تحصیلی تعلیم و تربیت -راهکار های آموزشی

 

مقد مه

 افت تحصیلی یکی از مشکلات نظامهای آموزشی است،وهر سال مقادیر معتنابهی از امکانات مالی ونیرو های انسانی،آموزشی وپرورشی به این معضل اختصاص داده می یابد از آنجا که افت تحصیلی با نظام آموزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و خانوادگی جامعه  ارتباط تنگاتنگی دارد ، بررسی آن مستلزم دقت نظر و ارزیابی دقیق عوامل عدیده ای است.

بسیاری از افراد افت تحصیلی را به معنای ناتوانی دانش آموز در یادگیری مواد درسی می دانند . بدون شک این تصوری نادرست است ناتوانی کودک در فراگیری دروس ممکن است از تواناییهای ذهنی محدود و ضعیف ناشی شود در حالی که افت تحصیلی به معنای نزول از یک سطح بالاتر به سطحی پایین تر در تحصیل و آموزش است .

به منظور تمایز این قبیل ناتوانی ها و افت تحصیلی، ارائه تعریفی از افت تحصیلی لازم وضروری است افت تحصیلی به "کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نامطلوب گفته می شود" . توجه به تعریف فوق نشان می دهد که مقایسه وسنجش سطح عملکرد تحصیلی قبلی وفعلی دانش آموز  بهترین شاخص از افت  افت تحصیلی است فرض کنید که دانش آموزی در مدرسه دروس خود را به خوبی فرا میگیرد و حتی در بعضی درسها بسیار موفق و ممتاز است اما پس از مدتی سطح نمرات او نزول می کند در اینجا برای معلم و چهارمیا این سوال پیش می آید که علت این افت تحصیلی چیست و چه علت یا عللی موجب شده تا عملکرد تحصیلی دانش آموز تنزل یابد؟

مشاهده این گونه افت وخیز ها در عملکرد تحصیلی دانش آموزان ، ما را به بررسی علل ان فرا می خواند . از آنجا که نظام اموزش وپرورشیکی از سازمان ها و نهادهای پر هزینه کشور است و نیز به دلید ارزش حیاتی ان در تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر ومتخصص جامعه و بطور کلی اعتلای فرهنگی و اقتصادی کشور ، بررسی دلایل افت تحصیلی و روش های مقابله با آن ، می تواند از به هدر رفتن سرمایه های مادی  ومع

 


لینک دانلود:


تجربیات مدون افت تحصیلی و راههای مقابله با آن


تجربیات مدون افت تحصیلی و راههای مقابله با آن

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:تجربیات مدون افت تحصیلی ,
ارسال توسط ali ahamadi

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

یکی از مشغله های اصلی بشریت در تمام دوران ، توانا ساختن نسل آینده در اداره امور خویش و سپردن میراث فرهنگی بوده است . قسمت اعظم این وظیفه ، در ابتدا توسط خانواده انجام می شد .

مقدمه

یکی از مشغله های اصلی بشریت در تمام دوران ، توانا ساختن نسل آینده در اداره امور خویش و سپردن میراث فرهنگی بوده است . قسمت اعظم این وظیفه ، در ابتدا توسط خانواده انجام می شد . همزمان با گسترش جوامع و تقسیم کار اجتماعی و افتصادی وظیفه تعلیم و تربیت به نهاد آموزش و پرورش محول گردید .

این نهاد به طور رسمی عهده دار این امر گشت تا بر اساس اصول و اهداف مورد قبول جامعه ، توانایی ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان را شناسایی نماید و به منظور اجتماعی شدن و به عهده گرفتن مسئولیت های آتی تعالیم لازم را به آنان بیاموزد

امروزه دیدگاه مردم در مورد آموزش و پرورش به گونه ای است که استفاده از امکانات تربیتی جامعه را حق طبیعی و مسلم خود می دانند . دلیل عمده این امر آن است که تعلیم و تربیت با سرنوشت انسان در زندگی آینده پیوند خورده است . در عصر حاضر بسیاری از امکانات مادی و نیروهای انسانی در خدمت تعلیم و تربیت قرار گرفته است . همچنین تعلیم و تربیت در بسیاری از جوامع یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود . که به بهای چشم پوشیدن و صرف نظر کردن از رشد کوتاه مدت دیگر امکانات جامعه حاصل می شود . بنابراین اگر تعلیم و تربیت نتواند نیروهای انسانی تحت آموزش خود را در قالب انواع تخصص ها و مهارتهای مکمل و مورد لزوم جامعه درآورد و بدین ترتیب نتواند به ایفای نقش خود در زمینه شکوفایی جامعه بپردازد ، در واقع باید گفت که این امکانات و نیروها به هدر رفته است . لذا تفکر عاقلانه حکم می کند که سرمایه ها و نیروهای به کار گرفته شده در تعلیم و تربیت به گونه ای برنامه ریزی و سازماندهی شود تا بتواند به اهداف مورد نظر خویش دست پیدا کند .

کودکان و نوجوانان در دوران تحصیل ، نگرش مثبت یا منفی نسبت به خود و محیط پیرامون بدست می آورند این مسأله به مقدار زیاد به تجارب موفق یا ناموفق دانش آموزان در دوران تحصیل بستگی دارد . آنها در مدرسه در مسیر رشد و بالندگی قرار می گیرند . در حقیقت در طول بهترین سالهای عمرخود با عوامل مختلف مؤثر بر تحول شناختی ، عاطفی و اجتماعی به کنش متقابل می پردازند .

آنها با پیشرفت در تحصیلات و افزایش میزان یادگیری علاوه بر رشد علمی به سلامت روانی نیز دست پیدا می کنند . بر عکس در صورت عدم موفقیت تحصیلی و فشارهای روانی ناشی از آن ، بهداشت روانی شان برهم خورده و بدین گونه خسارتهایی متوجه آنها و جامعه می شود .

به همین دلیل باید به مقوله افت تحصیلی توجه بیشتری نمود تا بتوان با شناخت آن ، توانایی ها و شایستگی های کودکان و نوجوانان را بارور کرد .

تعریف افت تحصیلی

افت از نظر لغوی به معنی کمبود ، کمی ، کم و کاست و نقصان است . منظور از افت تحصیلی « کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموز از سطح رضایت بخش به سطحی نامطلوب است . » همچنین افت در لغت به معنای ضایعات ، ضایع کردن که بیشتر در نظر اقتصاددانان مطرح شده است . اما در بعضی از متون فارسی کلمه ترک تحصیل نیز معادل افت تحصیلی در نظر گرفته شده است . به عبارتی افت تحصیلی عبارت است از نزول از یک سطح بالاتر به سطح پایین تر در تحصیل و آموزش .

افت تحصیلی به معنای دقیق آن ، زمانی است که فاصله قابل توجهی بین توان و استعداد بالقوه و توان بالفعل فرد در فعالیتهای درسی و پیشرفت تحصیلی مشهود باشد . گرچه این تعریف می تواند همه کسانی را که به دنبال شکستهای پی در پی تحصیل ، از تحصیل عقب مانده و عمدتاً به اصطلاح تجدید یا مردود شده اند را در بر گیرد اما مفهوم افت تحصیلی صرفاً در رفوزگی و تجدیدی خلاصه نمی شود و می تواند شامل هر دانش آموز و دانشجویی شود که اکتسابهای آموزشگاهی و پیشرفت دانشگاهی او کمتر از توان بالقوه و حد انتظار اوست . لذا بر اساس این تعریف دانش آموزان تیزهوش نیز ممکن است دچار افت تحصیلی و کم آموزی بشوند . لذا افت تحصیلی مسئله ای است عام و نسبی .

کاربرد دقیق اصطلاح افت یا اتلاف در آموزش و پرورش از زبان اقتصاددانان گرفته شده و آموزش را به صنعتی تشبیه می کنند که بخشی از سرمایه و مواد اولیه ای را که باید به محصول نهایی تبدیل می شد تلف نموده و نتیجه مطلوب و مورد انتظار را به بار نیاورده است شاید این تشبیه چندان خوشایند نباشد و اصطلاح « قصور در تحصیل یا واماندگی از تحصیل » مطلوبتر باشد . با وجود این اگر از نقطه نظر منابع و مخارجی که جامعه در اختیار نهاد تعلیم و تربیت قرار می دهد به آموزش و پرورش بنگریم بدون شک آموزش و پرورش یکی از بزرگترین مشاغل اقتصادی جهان می باشد . لذا می توان اصطلاح افت یا اتلاف را در مورد این نهاد نیز به کار برد یعنی در حقیقت در فرآیند تعلیم و تربیت افت شامل اتلاف در پرورش و یادگیری انسانها ، تأسیسات ساختمانی و تجهیزات مدارس و مؤسسات آموزشی و ارزش کار معلمان و اوقات دانش آموزان به وجود می آید . اگر فرض کنیم که هدف همه دانش آموزانی که وارد یک مرحله از مقطع تحصیلی می شوند ، گذراندن موفقیت آمیز آن دوره یا مقطع باشد بنابراین ، هم تکرار پایه های تحصیلی یک دوره و هم ترک تحصیل پیش از پایان دوره را نیز می توان به عنوان افت تحصیلی تلقی کرد . تکرار پایه تحصیلی عبارتست از تکرار یک کلاس برای دانش آموزی که در سال قبل در همان پایه مشغول به تحصیل بوده است .

 


لینک دانلود:


تجربیات مدون افت تحصیلی


تجربیات مدون افت تحصیلی

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:تجربیات مدون افت تحصیلی,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

 " اختلال بی اعتنایی مقابله ای "،  در کودکان و نوجوانان به صورت لج بازی مستمر با اطرافیان در مدرسه و منزل دیده می شود، اغلب با بزرگترها یا افراد کوچکتر جر و بحث کرده و در صورت روبه رور شدن با مخالفتی در مقابل خواسته های خود از کوره در رفته و شروع به ناسزا گویی می کنند، بسیار زود رنج بوده و از اطرافیان توقع بیش از حدی دارند، همیشه در رفتارهای نا مناسب خود، دیگران را مقصر می داند، در بعضی موارد این لجبازی در مدرسه یا منزل دیده می شود ولی در اکثر مواقع در همه مکان ها این رفتار بروز داده می شود،(­فرقانی رئیسی، 1372، ص 99­).

مقدمه

بیان مسئله

اینجانب ……. ، دارای لیسانس ادبیات فارسی ، مدت …. سال است که در مدارس سطح شهر با پست ها و عناوین مختلف در خدمت تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بوده ام . در سال ……  نیز بعنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی مجتمع …… واقع در شهرستان ……. مشغول به خدمت بودم.

مریم دانش آموز پایه دوم راهنمایی، با سطح هوشي بالاتراز متوسط، که برخی از دروس و بعضی مباحث درسی برای او ساده و بی اهمیت جلوه می کند، بنابراین در کلاس درس بی نظم وکم توجه است، و اغلب مشغول صحبت کردن با اطرافیان، انجام کارهای نامربوط که موجب به هم خوردن نظم کلاس است، می باشد، مریم گرچه وضعیت درسی مطلوبی دارد و در امتحانات نمرات عالی بدست می آورد ولی بین دانش آموزان ( براساس اجرای گروه سنجی ) از مقبولیت زیادی برخوردار نیست و معلمین هم از رفتارهای غیر عادی او گلایه مند هستند.

من در هفته یک ساعت در کلاس مریم به تدریس درس «فعالیت های پرورشی» می پردازم، درسی که او علاقه چندانی به آن نشان نمی دهد و همیشه روی بحث های مطرح شده اشکال می گیرد و سعی در جلب توجه دیگران از طریق مطرح کردن سئوالات نامربوط دارد، فعالیت های مرتبط با این درس را به خوبی انجام نمی­دهد و اغلب در مورد عدم ضرورت مباحث آن صحبت می کند، بسیاری از موارد در حین بحث سایر دانش آموزان وارد می شود و صحبت آنها را قطع می کند و در مخالفت با آنها اظهار نظر نموده و گاهی کلمات توهین آمیزی در برابر دانش آموزانی که نظرات متفاوتی با او دارند، به زبان می آورد به طوری که جو کلاس را به سمت کم توجهی سایر دانش آموزان تغییر داده است.

در عین حال که دربرخی موارد بحث های مطرح شده از سوی مریم منطقی است و نشان دهنده تیزبینی، دقت نظر و درک ذهنی بالای او می باشد، ولی اغلب بحث های مطرح شده یا رفتارهای او نامربوط، غیر منطقی و جلب توجه طلبانه می باشد.

 

 

جمع آوری اطلاعات (­شواهد1­)

برای اینکه مسئله ای که ذهنم را به خود مشغول کرده بود، برایم روشن تر شود و دلایل رفتارهای غیر­عادی او را مورد بررسی قرار دهم، درصدد جمع آوری اطلاعات از روشها ومنابع مختلف برآمدم.

روشهایی که در این پژوهش از آنها بهره گرفته شده، عبارتند از :

1 – مشاهده رفتار دانش آموزدر موقعیت های مختلف

2 – مصاحبه با خود دانش آموز و والدین او

3 – اجرای پرسشنامه ای که در اختیار معلمین مختلف دانش آموز قرار گرفت

4 – اجرای گروه سنجی در کلاس

منابع كسب اطلاعات مورد نیاز به قرار زير می باشد:

الف : خود دانش آموز

ب : والدین دانش آموز

ج : همکلاسی های او

د : معلمین دیگر دانش آموز

ه : پرونده تحصیلی وی

در اولین مرحله به سراغ سایر معلمین مریم رفتم و نظرشان را در مورد رفتار وی جویا شدم. اغلب معلمین از او ناراضی بودند. معلمین دروس ریاضی و علوم گرچه درک ذهنی بالای او را به عنوان نکته مثبت عنوان می­کردند ولی وی را به غرور و خود خواهی و بی نظمی برای مطرح کردن خود، متهم می کردند و حتی چندین نوبت توسط معلمین از کلاس اخراج شده بود، معلمین دروس نظری مثل ادبیات، دینی، اجتماعی، تاریخ و..هم بی علاقگی به درس، بی نظمی وعدم انجام تکالیف درسی را مطرح می کردند.

همکلاسی های مریم هم او را فردی می دانستند که فقط به فکر خودش است، حرف خودش را قبول دارد و حاضر نیست به نظرات دیگر دانش آموزان توجه کند یا با آنها در فعالیت های گروهی همکاری و مشارکت نماید.

برای بررسی دقیق از وضعیت مریم و از آنجایی که یکی از منابع کسب اطلاعات در مورد دانش آموز، خود او می باشد، از وی دعوت کردم که به دفتر مشاوره مدرسه بیاید و از او در مورد علایق اش سئوال کردم و اینکه اوقات فراغت چه می کند؟ او بیان داشت که به ریاضی و مباحث فیزیک خیلی علاقمند است و بیشتر اوقات بیکاری اش را به مطالعه مطالب در ارتباط با این موضوعات می گذراند و اینکه مباحث مطرح شده در درس ریاضی و علوم مدرسه در سطح پائینی است و او کتابهای سال های بالاتر در مقطع دبیرستان را مطالعه کرده و برخی مباحث آن را یاد گرفته است.

لازم به ذکر است در جلسه اول مشاوره به جهت اعتماد او، در مورد مشکلات او با معلمین و همکلاسیها اشاره ای نکردم و تنها صحبت درباره علایق و خواسته هایش اکتفا نمودم. برای گردآوری اطلاعات دقیق تر پرسشنامه ای تهیه نمودم و در اختیار 6 نفر از معلمین دیگر مریم قرار دادم تا در مورد خصوصیات رفتاری او اظهار نظر نمایند که براساس نتایج استخراج شده از اجرای این پرسشنامه حالات و رفتارهای زیر بیشترین فراوانی را داشت.

 


لینک دالندو:

تجربیات رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای یکی از دانش آموزان


تجربیات رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای یکی از دانش آموزان

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:اقدام پژوهی,اقدام پژوهی بصورت ورد,اقدام پژوهی آماده,اقدام پژوهی کامل بصورت ورد,اقدام پژوهی مقطع دبیرستان,اقدام پژوهی مقطع ابتدایی,اقدام پژوهی مقطع راهنمایی,اقدام پژوهی تدریس,اقدام پژوهی کامل و آماده بصورت ورد,تجربیات و اقدام پژوهی,اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی,اقدام پژوهی دبیر,سایت اقدام پژوهی,فروشگاه علمی آسمان سایت اقدام پژوهی ها,کافی نت آسمان سایت اقدام پژوهی,بزرگترین سایت اقدام پژوهی در ایران,تجربیات مدون دبیران,اقدام پژوهی همه مقاطع,اقدام پژوهی درباره اختلال رفتاری,اقدام پژوهی مشکل بی اعتنایی در دانش آموزان, ,
ارسال توسط ali ahamadi


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

توانایی دیدن چیزها به شیوه های جدی، شكستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فكر كردن به شیوه ای متفاوت، ابداع چیزهای جدید، استفاده از چیز های نا مربوط و تبدیل آن به شكل های جدید.

برای درك و فهم خلاقیت ابتدا باید آن را تعریف كرد. قابل قبول ترین تعریفی كه از خلاقیت ارائه شده است عبارت است از « توانایی دیدن چیزها به شیوه های جدی، شكستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فكر كردن به شیوه ای متفاوت، ابداع چیزهای جدید، استفاده از چیز های نا مربوط و تبدیل آن به شكل های جدید».
برخی دیگر از متخصصان، خلاقیت را بعنوان یك تولید ،فرایند ، یكسری مهارت ها و ویژگی های شخصیتی توصیف می كنند.

 

 

توضیح خلاقیت

 به عنوان یك تولید :
ادیسون ( با اختراع برق( و گراهام بل) با اختراع تلفن) هر دو مولد چیزهای جدیدی بودند كه جامعه بشریت را منقلب كرد. همینطور پیشرفت های پزشكی ، كارهای هنری، اصول و قوانین علمی نیز از جمله تولیدات خلاق محسوب می شوند.


 خلاقیت بعنوان یك فرایند :
طبق این توصیف، خلاقیت فرایندی است كه فرد با آن درگیر میشود حتی اگر به تولید چیز خاصی منجر نگردد. همه افراد می توانند عملكرد خلاقی داشته باشند. عملكرد خلاق شامل فكر كردن ، صحبت كردن، بازی ، نوشتن، رقصیدن، آواز خواندن،نواختن موسیقی ، آزمایش و دستكاری كردن ایده ها و اشیا باشد. بنابراین هر فعالیت هنری كودك خردسال می تواند خلاق باشد. خلاقیت كودكان در سال های اولیه زندگی بیشتر مبتنی بر فرایند است. یعنی كودك، یك نقاشی را شروع می كند اما آن را كامل نكرده و رها می كند. این عملكرد یعنی قرار گرفتنی در فرایند خلاقیت حتی اگر منجر به تولید كی اثر نشود.


 خلاقیت بعنوان یك مهارت:
 
گرچه همه كودكان بالقوه خلاق هستند اما این توانایی بدون تمرین خاموش می شود.
 
خلاقیت برای شكوفایی نیاز به تمرین دارد. بعنوان مثال مهارت در بازی تنیس بدون تمرین, به سرعت از بین می رود. یك بازیكن خوب، دائماً تمرین می كند. بدون تمرین ، توانایی نوشتن ، موسیقی ، آواز ، رقص ، نقاشی و بسیاری دیگر ... ممكن است متوقف شود.
خلاقیت به عنوان یكسری ویژگی های شخصیتی: برخی از محققان ویژگی هایی را برای افراد خلاق مطرح می كنند. این

 


لینک دانلود:


تجربیات مدون خلاقیت

تجربیات مدون خلاقیت

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:تجربیات مدون معلمان,تجربیات مدون معلمان ابتدایی,تجربیات مدون معلمان راهنمایی,تجربیات مدون معلمان استثنایی,تجربیات مدون معلمان زبان انگلیسی,تجربیات مدون معلمان ادبیات,تجربیات مدون معلمان ادبیات فارسی,تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم ورزش,تجربیات مدون معلم علوم تجربی,تجربیات مدون یک معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم ابتدایی رایگان,تجربیات مدون آموزگاران ابتدایی,دانلود تجربیات مدون معلمان ابتدایی,دانلود تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم سوم ابتدایی,تجربیات مدون شده معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم دوم ابتدایی,تجربیات مدون معلم ریاضی راهنمایی,تجربیات مدون شده معلمان استثنایی,تجربیات مدون یک معلم استثنایی,تجربیات مدون یک معلم زبان انگلیسی,تجربیات مدون معلم ادبیات,تجربیات مدون معلم ادبیات فارسی,دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون یک معلم ورزش،,
ارسال توسط ali ahamadi



 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چكيده:

هدف گزارش حاضر آن است كه نشان ‌دهد كلاس هاي درس ادبيات كسالت‌بار است و عوامل زيادي در اين موضوع نقش دارند ولي با اجراي روش‌هاي متنوع تدريس مي‌توان از ملال‌آور بودن كلاسهاي درس ادبيات كاست و اوقات لذت‌بخشي را در كلاسهاي ادبيات براي دانش‌آموزان به ارمغان آورد. همكاري معلم و مسؤولان مدرسه و دانش‌آموزان و خانواده‌ها شرط موفقيت در اين راه است.

مقدمه:

 

اهميت ادبيات فارسي قولي است كه جملگي برآنند و اهدافي كه براي درس ادبيات برشمرده‌اند نيز گوياي همين مطلب است. و بديهي است كه به آموزش ادبيات به دانش‌آموزان بايد توجه بيشتري كرد زيرا «ادبيات مجموعه‌ي تظاهرات هنري هر قوم است كه در قالب كلام ريخته شده باشد.» درونمايه‌ي ادبيات، انديشه و احساسات و عواطف انساني است و به خوبي مي‌توان دريافت كه ادبيات از اين نظر نزديكترين هنر به انديشه‌ي انسان است. كاركرد ادبيات در زندگي اجتماعي نيز بسيار زياد است كه در تاريخ ايران دوره‌ي مشروطه مثال‌زدني است. سهم ادبيات را در خيزش مشروطيت مي‌توان در آثار دهخدا، اشرف‌الدين گيلاني، عارف، ميرزاده عشقي و ... ملاحظه كرد.


راه کارهای مناسب جهت علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ادبیات

دریکی ازروزهای آذرماه 85درتابلوی اعلانات آموزشگاه بخشنامه ای دیدم باعنوان : راه کارهای مناسب جهت علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ادبیات .بلافاصله این سوال درذهنم بوجود آمدکه چرافقط دانش اموزان ؟مگردبیران ادبیات ماکه وظیفه ی تدریس این درس رابه عهده دارند همگی آنان صددرصد به ادبیات علاقه دارند ؟ پس بهتر ان دیدم که این موضوع رادرابعاد زیرمورد بررسی قراردهم .

 

1-    دبیران ادبیات

 

2-    مسوٴلین آموزش وپرورش 

 

 

1-دبیران ادبیات ونقش آنان درایجادعلاقه به درس ادبیات

 

همه ی مامی دانیم که دبیرادبیات نقش اساسی وکلیدی رادرایجاد انگیزه وعلاقه به درس ادبیات دارد به شرطی که تمام پارامترهایی که می شودبه کسی عنوان دبیرادبیات گفت دروجود چنین کسی باشد. بسیاری از دبیران ادبیات ازبدحادثه وبدون هیچگونه علاقه ای این رشته راانتخاب نموده اندوبطورکاملاﹰتصادفی دریکی ازانتخاب های چند گانه وبا استفاده ازابزارهای کمکی دیگرمانند منطقه ی محروم ،منطقه ی بومی،قطب وسهمیه توفیق اجباری نصیب آنها شده است ودراین رشته مدرک اخذ نموده اند. عده ای نیزکه قبلاً دررشته هایی دیگرمشغول تدرس بودند برای راحتی و کسب پرستیژدراین رشته ادامه تحصیل داده باکمک گرفتن ازراهای میان برتوانسته اندخودرابه عنوان دبیر ادبیات قالب کنند .صرف نظرازچگونگی تحصیل دبیران ادبیات ومراکزآموزشی که درآنجا مدرک اخذ نموده اند نکته ا ی که بایستی همه ی دبیران داشته باشند علاقه به این رشته است.کسی که بدون میل باطنی خودوفقط برای کسب مدرک این رشته راانتخاب نموده است هیچگاه نمی توانددرکار خودموفق باشدتاچه رسد به اینکه دردیگران ایجادعلاقه کند.برای همین است که بسیاری ازدبیران محترم ادبیات به این کارخودبه عنوان شغل دوم نگاه می کنند.به عنوان مثال : دبیرما بیشتربه ماشین خودعلاقه داردومترصد فرصتی است تامسافرکش شهری وبین شهری شود.عده ای دیگربا وارد شدن به جریانات سیاسی وتعصب شدید درطرفداری یا کوبیدن دیگران فرصت مطالعه را ازخود گرفته دراین کارتاآنجاپیش می روند که نسبت به همه چیزمخالفند نسبت به آینده ی خودودیگران نیزتصویر تاریکی در ذهن دارندوگویا به جای تدریس ماموریت پاشیدن تخم بدبینی ویاس دارند.عده ای نیزبا کارهای به ظاهرفرهنگی وخدمت به دانش آموزان وفرهنگ شهرشان واردفعالیتهای آموزشی شده اند.این آقایان نیزقبل ازاینکه دلسوزدانش آموزان باشند به فکرپرکردن جیب های خودشانندوسعی شان براین است که تابا تبلیعات برروی دیوارخلق الله خودوموٴسسه ی شان رابه زوربه دیگران بقبولانند.همین آقایان به ظاهرخدمتگزار فرهنگی تاجرماٴب در محیط مدرسه به تشویق دانش آموزان پرداخته که اگرمی خواهید فلان رتبه رادردانشگاه رابیاورید ودرفلان رشه قبول شوید درنزدما ثبت نام کنیدومطالبی را که دانستن آن برای دانش آموزان ضروری است درکلاس های دولتی بیان نمی کنند اما درکلاسی ها ی خصوصی چون پولش رامی گیرند نکات تستی ومهم کنکوررابا دقت توضیح می دهند.مشاهده شده که بعضی از همین آقایان می گویند این چندرغازحقوقی که آموزش وپرورش به ما می دهد فقط برای این است که ما درآموزشگاه ح

 


لینک دانلود:


گزارش تخصصی بی علاقگی دانش آموزان به درس ادبیات


گزارش تخصصی بی علاقگی دانش آموزان به درس ادبیات

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:گزارش تخصصی درباره ادبیات فارسی , گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی , گزارش تخصصی معلم ادبیات فارسی , گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی , گزارش تخصصی درباره درس ادبیات فارسی , گزارش تخصصی فارسی , گزارش تخصصی ادبیات فارسی , گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی هشتم , گزارش تخصصی دبیر ادبیات فراسی نهم , گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی هفتم , گزارش تخصصی معلم ادبیات فارسی هشتم , گزارش تخصصی درباره درس ادبیات , گزارش تخصصی دبیر فارسی متوسطه یک , گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان , گزارش تخصصی فارسی متوسطه 2 , گزارش تخصصی دبیر فارسی دبیرستان , گزارش تخصصی ادبیات فارسی راهنمایی , گزارش تخصصی ادبیات فارسی متوسطه اول , گزارش تخصصی ادبیات فارسی متوسطه , گزارش تخصصی ادبیات فارسی دبیرستان , گزارش کار تخصصی ادبیات فارسی , گزارش تخصصی ادبیات دبیرستان , گزارش تخصصی ادبیات نهم , گزارش تخصصی ادبیات هشتم , گزارش تخصصی ادبیات هفتم , گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی متوسطه اول , گزارش تخصصی معلمان ادبیات , ,گزارش تخصصی ادبیات فارسی,گزارش تخصصی ادبیات فارسی راهنمایی,گزارش تخصصی ادبیات فارسی متوسطه اول,گزارش تخصصی ادبیات فارسی متوسطه دوم,گزارش تخصصی ادبیات فارسی متوسطه,گزارش تخصصی ادبیات فارسی دهم,گزارش تخصصی ادبیات فارسی پایه هفتم,گزارش تخصصی ادبیات فارسی هفتم,گزارش تخصصی ادبیات فارسی هشتم,گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی,گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی متوسطه اول,گزارش تخصصی ادبیات دبیرستان,گزارش تخصصی ادبیات متوسطه اول,گزارش تخصصی ادبیات فارسی دبیرستان,گزارش تخصصی درس ادبیات دبیرستان,گزارش تخصصی ادبیات راهنمایی,گزارش تخصصی ادبیات دهم,گزارش تخصصی ادبیات هفتم,گزارش تخصصی ادبیات نهم,گزارش تخصصی ادبیات متوسطه دوم,
ارسال توسط ali ahamadi

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه


اینجانب کیهان هدایت وزیری دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به مشاور تحصیلی دوره ابتدایی می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان سرود آباد است. همه ما غالباً در معرض مشکلات و مسائلی قرار می‌گیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیاتمان به همفکری با دیگران نیاز پیدا می‌کنیم. می‌دانید که حتی با ثبات‌ترین افراد نیز گاهی از بحران‌های عاطفی مصون نیستند. تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهد. مانند قبولی در دانشگاه، ازدواج، دور شدن از خانواده و دوستان، بیماری و از دست دادن آن‌هایی که دوستشان داریم. گاهی ما را دچار اضطراب، تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران می‌سازد.
لازم به ذکر است هنگام سازش با محیطی جدید و تجربه‌ای نو، داشتن احساسات فوق تا حد طبیعی است اما اگر این احساسات منفی از حد طبیعی بیشتر شود، می‌تواند باعث کاهش تمرکز آرامش و سلامت جسم و روان گردد. برای همین یک مشاور در هدایت این راه‌ها نقش به سزایی دارد.

 

 

 

ارزیابی عمومی

وظایف شغلی مشاور

شاغل این پست  عهده دار پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی وهمکاری در ایجا د فضای سالم آموزشی، تربیتی، اخلاقی در محیط آموزشگاه بوده که مطابق مقررات وشرح وظایف زیر نظر معاونت پرورشی و مدیریت مدرسه انجام وظیفه می‌کند.

الف-شرح وظایف مشاور در ارتباط با دانش آموزان:

1-ایجاد زمینه لازم برای بالابردن سطح آگاهی‌های دانش آموزان نسبت به شناخت  خود، ویژگیها، توانائی‌ها، محدودیت‌های فردی

(استعداد، خلاقیت، هوش، شخصیت، حافظه، نو آوری و....)

2-آشنایی مشاور با نظریه‌ها وروشهای (ایجاد، تقویت، تغییر، خاموشی) رفتاروبکار گیری آن‌ها طبق نیاز دانش آموزان

3-شناسایی دانش آموزانی که دارای مشکل تحصیلی، تربیتی، رفتاری و.... هستند ازطریق (مشاهده، مصاحبه، مراجعه، ارجاع)

وکوشش جهت رفع یا تقلیل آن

4-انجام مشاوره فردی یا گروهی در امور تحصیلی، تربیتی با دانش آموزان ودر صورت لزوم خانواده آنان

5-آشنایی مشاوربا اجرای تست‌ها و تفسیرنتایج ازجمله (تست‌های هوش، شخصیت، پیشرفت تحصیلی، استعداد، رغبت و.....) وتکمیل پرونده تحصیلی، تربیتی وپرسشنامه فردی وثبت مشاوره هاوتستها وبررسیهای انجام شده

6-آشنا کردن دانش آموزان با اهداف وبرنامه های مشاوره، شناخت مشاور، نقش مشاوردر مدرسه وجامعه از طریق ارائه اطلاعات، سخنرانی واستفاده از رسانه‌های گروهی.

7-آشنایی باهسته مشاوره ومراکزتخصصی، جهت ارجاع دانش آموزانی که مشاور قادر به حل مشکل آنان در مدرسه نبوده است.

8-تهیه مقالات، پمفلت، تراکت، در رابطه با بهداشت روانی وجلو گیری از آسیب‌های اجتماعی وتحصیلی

9-شناسایی دانش آموزان دارای استعداد ویژه وپیگیری مواردی که موجب شکوفایی وموفقیت بیشتر آنان گردد.

10-استفاده ازتکنیکهای اختلات یادگیری برای دانش آموزانی که دردروس مختلف یا یادگیری نیاز به کمک دارند

 


لینک دانلود:


 

 

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:: تجربیات مشاور مدرسه , تجربیات مشاور مدرسه برای رتبه عالی و خبره , تجربیات مشاور مدرسه برای ارتقای شغلی , تجربیات مشاور مدرسه ابتدایی , تجربیات مشاور مدرسه راهنمایی , تجربیات مشاور مدرسه دبیرستان و هنرستان , تجربیات مشاور , تجربیات مدون مشاور مدرسه , تجربيات مدون مشاور مدرسه , تجربیات یک مشاور مدرسه , تجربیات یک مشاور و مسول برنامه ریزی , تحقیق ارتقای شغلی ارشد به خبره مشاور مدرسه , تحربیات ارتقای شغلی خبره به عالی مشاور مدرسه , تجربیات مدون مشاور هنرستان , تجربیات مدون مشاور دبیرستان , تجربیات مدون مشاور متوسطه , تجربیات مدون مشاور مدرسه ابتدایی , مستندات ارتقای شغلی مشاور , مقاله ارتقای شغلی مشاور مدرسه , تجربیات مشاور ارتقای شغلی , ,تجربیات مدون مشاور مدرسه,تجربیات مدون مشاوران مدارس,تجربیات مدون مشاور دبیرستان,تجربیات مدون مشاوره,تجربیات مدون یک مشاور مدرسه,تجربیات مدون یک مشاور,
ارسال توسط ali ahamadi

 

 

 این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فرمت: فایل قابل ویرایش word

وزارت جهاد سازنگی در سال 1358 به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) تاسیس گردید که فعالیتهای ان مربوط به راهسازی* برق رسانی واب رسانی*احداث جوی آب و گسترش دامداری در کشاورزی و بهسازی که فعالیتهای این وزارت مربوط به آبادانی روستاها بود ودر سال 1380 تقریبا روستاهای کشور از لحاظ امکانات رفاهی تامین شده بود وزارت جهاد سازندگی و وزرات جهاد کشاورزی باهم ادغام شدند و تحت عنوان وزارت جهاد کشاورزی که فعالیتهای ان دیگر مربوط میشود به مکانیزاسیون کردن کشاورزی در سطح کشور است .

دانلود رایگان گزارش کارآموزی سازمان جهاد کشاورزی


لینک دانلود:

دانلود گزارش کارآموزی سازمان جهاد کشاورزی

 




تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:,گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی رشته کامپیوتر,گزارش کار کارآموزی جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی حسابداری جهاد کشاورزی,دانلود گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی حسابداری در جهاد کشاورزی,دانلود رایگان گزارش کارآموزی جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی رشته اقتصاد کشاورزی در جهاد کشاورزی,دانلود گزارش کارآموزی کامپیوتر در جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی در جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در سازمان جهاد کشاورزی,دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در جهاد کشاورزی,دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتردر اداره جهاد کشاورزی,گزارش کار کارآموزی در جهاد کشاورزی,دانلود گزارش کارآموزی حسابداری جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی حسابداری در اداره جهاد کشاورزی,دانلود رایگان گزارش کارآموزی حسابداری جهاد کشاورزی,گزارش کاراموزی رشته حسابداری در جهاد کشاورزی,دانلود رایگان گزارش کارآموزی حسابداری در اداره جهاد کشاورزی,دانلود گزارش کارآموزی در جهاد کشاورزی,دانلود گزارش کار کاراموزی جهاد کشاورزی,دانلود رایگان گزارش کارآموزی در جهاد کشاورزی,دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در اداره جهاد کشاورزی,گزارش کارآموزی کامپیوتر در جهاد کشاورزی,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده گزارش

زنگ که به صدا در مي آيد، با صداي ممتد آن درهاي کلاس ها گشوده مي شود و دانش آموزان با هياهوي زياد به طرف صحن مدرسه هجوم مي برند.يکي از بچه هاي کوچک تر زمين مي خورد و زير دست و پاي بزرگ ترها مي افتد. آرام برو ...جلوتو نگاه کن...حواست کجاست...معاونان آموزشگاه مي کوشند تا با امر و نهي و گاه توپ و تشر، سرعت بچه ها را کم و از برخورد دانش آموزان با يکديگر جلوگيري کنند اما گويا گوش خيلي ها بدهکار نيست.حياط مدرسه کوچک و قناس است و حداکثر 250 متر وسعت دارد.بيش از 310دانش آموز قد و نيم قد از اول تا کلاس  سوم قرار است بعد از حدود45دقيقه نشستن پشت نيمکت، انرژي شان را تخليه کنند.روان شناسان تعليم و تربيت براي هر 45 دقيقه کار فکري و مطالعه، حدود 15 دقيقه استراحت و انجام حرکات ورزشي سبک در هواي آزاد را توصيه مي کنند.جنب و جوش و دويدن بچه ها به دنبال يکديگر در فضايي که وسايل ورزشي و بازي ديگري ندارند تنها وسيله تخليه هيجاني کودکان است اما در اين فضاي کوچک، بچه ها به ماهي هايي مي مانند که در آکواريوم حبس شده اند و نمي توانند به راحتي و آزادانه به هر سو بدوند و شادي کنند.تا سرعت مي گيرند، يا به ديوارها مي رسند و يا با بچه هاي ديگر برخورد مي کنند معمولا هم پس از هر برخوردي، مرافعه و شکايت به راه است. معاون مدرسه هر چند لحظه يک بار به ساعت مچي اش نگاه مي کند... اين زنگ کي مي خورد؟

 

 

مقدمه گزارش

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم.کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم. محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند. فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم. برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

 

 

متن گزارش

4زنگ تفريح بيشتر نداريم          

يک دانش آموز که در يکي از مدارس مرکز شهر به تحصيل مشغول است و به اصطلاح بچه درس خوان به نظر مي رسد با بيان اين که در 5ساعت تدريس، فقط 4 زنگ تفريح داريم، عنوان مي کند: زنگ تفريح اول را که به بازي مي گذرانيم، زنگ دوم هم که در نماز جماعت شرکت مي کنيم گاهي هم قسمتي از اين اوقات را به مطالعه و مرور درس ها مي پردازيم.« سارا » درباره زمان زنگ تفريح هم مي گويد: در همين حد خوب است و بيشتر از این هم باشد  بهتر  می شود..به گفته وي، يکي از مشکلاتي که در زنگ تفريح ديده مي شود ازدحام براي استفاده از سرويس هاي بهداشتي است که به دليل بي توجهي برخي دانش آموزان در بسياري از موارد وضعيت مطلوبي ندارد بنابراين او سعي مي کند تا در حد امکان از سرويس بهداشتي مدرسه استفاده نکند.نظر« مریم» که او هم در کلاس سوم همين مدرسه تحصيل مي کند و جثه بزرگي دارد، جالب به نظر مي رسد که مي گويد: «من بيشتر زنگ تفريح را صرف بازي و گاه دعوا با بچه ها مي کنم که بعضي وقت ها بينمان صلح مي شود، گاهي هم پيروز مي شوم و گاهي هم   می دویم و البته در بسياري مواقع بايد در دفتر مدرسه نيز جواب گو باشيم.»وقتي از او درباره اين که آيا تا کنون شاهد صدمه ديدن کسي بوده است، مي پرسم به يکي از بچه هاي کلاس که دستش را گچ گرفته است اشاره مي کند و مي گويد: بله، اين هم کلاسي ما هنگام دويدن روي دستش افتاد و دچار آسيب ديدگي شد و به جز او، هر از گاهي براي بعضي از بچه ها حوادثي پيش مي آيد.«آیدا » دانش آموز  پایه دوم نيز مي گويد: کلاس ما 34 دانش آموز دارد، تا نزديک تخته نيمکت چيده اند... همين که زنگ تفريح به صدا در مي آيد ...همه به طرف حياط مي دوند ... بعد از يک ساعت ... توي کلاس تنگ و تاريک ماندن... بازي کردن در حياط مي چسبد.اما به حياط که مي رسيم، نمي توانيم خيلي تحرک داشته باشيم... درست مثل حالت مولکول ها در جامدات! فقط در جاي خودمان مي لرزيم.مدير و معاون هاي مدرسه هم مرتب گير مي دهند...ندو ...يواش ... و از اين حرف ها.وي ادامه مي دهد: کلاس ما مثل قفس و حياط مدرسه هم قفسي کمي بزرگ تر است.« بهاره» دانش آموز کلاس سوم هم مي گويد: حياط خانه پدربزرگ من در روستا از صحن مدرسه بزرگ تر است! در اين جا زنگ تفريح يا ورزش جرات نمي کنيم به توپ شوت محکمي بزنيم، چون بالاي پشت بام يا آن طرف ديوار مي افتد و بازي مان قطع مي شود.

يکي از اولياي دانش آموزان هم با تاييد اين مشکل مي گويد: در ظاهر اين موضوع براي مس

 


لینک دانلود:


گزارش تخصصی زنگ تفریح بچه ها و مشکلات معاونان مدرسه


گزارش تخصصی زنگ تفریح بچه ها و مشکلات معاونان مدرسه

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:: گزارش تخصصی معاون آموزشی , گزارش تخصصی معاون آموزشی دبیرستان , گزارش تخصصی معاون آموزشی دبستان , گزارش تخصصی معاون آموزشی مدرسه , گزارش تخصصی معاون آموزشی ابتدایی , گزارش تخصصی معاون آموزشی متوسطه , گزارش تخصصی معاونت آموزشی , نمونه گزارش تخصصی معاون آموزشی , گزارش تخصصي معاون پرورشي , تدوین گزارش تخصصی معاون آموزشی , گزارش تخصصی معاون اجرایی , گزارش تخصصی معاون اجرایی دبستان , گزارش تخصصی معاون اجرایی رایگان , گزارش تخصصی معاون اجرایی ابتدایی , گزارش تخصصی معاون اجرایی دبیرستان , گزارش تخصصی معاون اجرایی در مدارس , گزارش تخصصی معاون اجرایی مجتمع , گزارش تخصصی معاونت اجرایی , گزارش تخصصی معاونت اجرایی مدارس , گزارش تخصصی معاون اجرائی مدارس , گزارش تخصصی معاون پرورشی , گزارش تخصصی معاون پرورشی مدارس , گزارش تخصصی معاون پرورشی ابتدایی , گزارش تخصصی معاون پرورشی دبستان , نمونه گزارش تخصصی معاون پرورشی , گزارش تخصصی معاونت پرورشی , گزارش تخصصی معاونت پرورشی مدارس , گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس , گزارش تخصصی معاون اجرایی مدرسه , تدوین گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس , گزارش تخصصی کار معاون اجرایی مدارس , گزارش ,,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه :

نقش معلم در تربیت دانش آموز بر هیچ کس پوشیده نیست ، تماس نزدیک بین معلم و دانش آموز و نفوذی که معلم بر دانش آموز دارد نقش مهمی در علامت فکری و روانی ایشان ایفا می کند و ممکن است به شیوه های گوناگون مثل تقلید الگوسازی و گاهی اوقات همانندسازی بروز کند . معلم باید علاوه بر نقش تربیتی و پرورشی که در مدارس انجام می دهد الگودهی را به عنوان یک ابزار تربیتی مورد استفاده قرار دهد . معلم به دقت ، تفکر دانش آموزان را تحت نظر قرار می دهد در مواقع مناسب توجه آنان را به کل هستی و مبدا خلقت جلب نماید و همچنین با رفتار خود ارزش ها را در دانش آموزان درونی سازد .

روانشناسان و مربیان تعلیم و تربیت معلم را مرجع واقعیت برای کودک می دانند ، در این حیطه از آنان انتظار می رود رفتار فعالیت های معمولی خویش را براساس اصول و ضوابط سلامت روان مورد آزمون و ارزشیابی قرار دهند و با آزمون نگرش ها و احساسات ، ارزشها و رفتار خویش از سویی و مشاهده ی کودکان و تعبیر و تفسیر رفتار آنان و کشف مشکلاتشان می توانند موفقیت های آموزشی را در جهت مثبت ، پیشگیری و یا درمانی از نو سازمان دهند.

شناخت توانائیها ، نیازها ، ناسازگاریها و ویژگیهای رفتار و خصوصیات روانی کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است . این شناخت باعث درک کودکان می شود و همچنین زمینه ای برای برنامه ریزی و به کار بردن امکانات آموزشی و پرورشی می شود ، مادامی که کودکان نتوانند تحمل کردن مدرسه را یاد بگیرند کوشش در زمینه ی یادگیری آنان بی ثمر خواهد بود . کودکان آسیب پذیر از لحاظ عاطفی را نمی توان مجبور به شرکت در فعالیتهای مدرسه کرد مگر آن که بتوانند معلم و مدرسه را بپذیرند و به آن اطمینان و اعتماد کنند ، فشار بر چنین کودکانی تنها براساس تهدید در آنان می افزاید و این افزایش به نوبه ی خود اضطراب نفرت و اشکال مختلف رفتار منفی گرایانه را در آنان تشدید می کند.

شيوه هايي جهت علاقه مند كردن دانش آموزان دوره ابتدايي به مجلات رشد

شيوه هاي عملي جهت علاقه مند ساختن دانش آموزان دوره ابتدايي به مجلات رشد مقدمه مجلات رشد دوره ابتدايي در سه عنوان ،رشد كودك براي دانش آموزان آمادگي و پايه اول ، رشد نوآموز براي دانش آموزان پايه دوم وسوم و رشد دانش آموز براي پايه چهارم وپنجم منتشر مي شود . مجلات رشد كودك ، نوآموزودانش آموز به صورت ماهنامه از سوي دفتر انتشارات كمك آموزشي سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش وپرورش به طور ميانگين با شمارگاني بيش از هفتصد هزار جلد براي هر عنوان منتشر مي شود . به نظر مي رسد مجلات رشد در اكثر مدارس جايي براي خود در بين دانش آموزان باز كرده باشد . درنگارش ، چاپ وانتشار اين ميزان مجله يقينا بايد علاقه و نياز هاي مخاطبان مدنظر قرار گرفته شده باشد . در اين ميان عوامل متعددي سبب علاقه مندي دانش آموزان نسبت به اين رسانه آموزشي مي شود كه به برخي از آنها به شرح زير اشاره مي شود : عوامل مؤثر در علاقه مندي دانش آموزان به مطالعه وكتابخواني 1. خانواده : خانواده به عنوان نخستين پايگاه آموزش وپرورش و از اساسي ترين عوامل تشكيل دهنده شخصيت كودك استاگر به خانواده به عنوان يك عامل اساسي در ايجاد علاقه نسبت به مطالعه توجه كنيم ، ابتدا بايد در يك تقسيم بندي كلي خانواده ها را به سه دسته تقسيم كنيم  خانواده هايي كه به مطالعه عادت داشته و به رشد فكري فرزندان خود علاقه مندند  خانواده هايي كه تحصيل كرده هستند اما به كتاخواني ومطالعه علاقه اي ندارند  خانواده هايي كه سواد چنداني نداشته يا بي سوادندو معمولاخانواده هايي كه به علت فقر فرهنگي يا بي سوادي به مطالعه بي علاقه اند نمي توانند در علاقه مند كردن وايجاد انگيزه نسبت به خواندن در فرزندانشان نقشي چنداني داشته باشند . از طرف ديگر اگر والدين به مطالعه علاقه مند باشند فرزندان هم با كتاب و مطالعه بهتر وبيشتر آشنا شده وبه آن عادت مي كنند. دسته اي از پدر ومادران ، بي آنكه خود متوجه باشند پيوسته در برابر كودك خود مطالعه مي كنند كودك نيز ناخودآگاه به سوي مطالعه و كتابخواني هدايت مي شود . در اينجا حس تقليد خودنمايي مي كند حسي كه در كودكان بسيار نيرومند است .خانواده هايي كه هنوز نسبت به مطا لعه غير درسي دانش آموزان به ديد منفي نگاه مي كنند معتقدند كه مطالعه مجلات وكتب غير درسي ، دانش آموزان را از مطالعه مواد درسي باز داشته ومانع آموزش دروس مدرسه اي مي شود .گاهي در مدارس شاهد مراجعه اوليايي هستيم كه از دست فرزندشان به جهت مطالعه كتب ومجلات غير درسي نزد مربيان مدرسه گلايه مي كنند و خواستار نصيحت دانش آموزشان در خصوص مطا لعه كتب درسي هستند ! 2. مدرسه : مدرسه به عنوان دومين مركز تربيتي پس از خانواده ، تاثير به سزايي در تشويق دانش آموزان به مطالعه دارد . اگر در اين محيط زمينه هاي لازم جهت بروز استعداد هاي نهفته دانش آموزان فراهم شود و روش هاي صحيح مطالعه آموزش داده شود شاهد شكوفايي كودكان خواهيم بود .در اين ميان نقش مدير و آموزگاران غير قابل انكار است . تاثيري را كه مدير بر همكاران خود دارد موقعيت تربيتي او را بيشتر نمايان مي كند رفته رفته موضع گيري هاي مثبت يا منفي او ، جنبه سمبل والگو پيدا مي كند و به اندازه نفوذي كه در روح وذهن افراد دارد ، آنها را متاثر كرده وتغيير مي دهد .(تقوي ـ1370 ، صفحه 60 ) آموزگاران ارتباط نزديكتر وبيشتري با دانش آموزان دارند اين ارتباط سبب مي شود تا از يك سو الگوي رفتاري آنها باشنداز سوي ديگر معلم مي تواند اصول صحيح انجام امور مختلف واز همه مهمتر شيوه هاي مطالعه و كتابخواني را به دانش آموزان آموزش دهد . ( ميرهادي – 1355 ، صفحه 119متاسفانه به ندرت برخي از مربيان مدرسه نيز با ديدگاه اوليايي كه وصف آنها دربالا اشاره شد هم عقيده اند . اينان تبليغات لازم را جهت علاقه مند كردن دانش آموزان به مطالعه كتب و مجلات غيردرسي به عمل نياورده و آموزش هاي لازم در اين زمينه را به آنها نمي دهند و حتي دانش آموزان را از مطالعه منابع غير درسي باز مي دارند . 3. دانش آموزان : كودكان بيشتر سرمشق هايي را مورد تقليد قرار مي دهند كه شبيه خود آنها باشد همسالان مي توانند معلمان كارايي براي تدريس موضوعات درسي باشند .در ميان همسالان ، برخي از آنها به عنوان سرمشق اثر بخش ترندبه طوري كه هر چه ميزان هوش ، موفقيت تحصيلي واجتماعي كودكي بيشتر باشد ميزان تقليد همسالان از او بيشتر خواهد بود (بيابانگرد 1377،صفحه 168با توجه به نقش الگو پذيري در دانش آموزان نقش معلم ، همسالان ، پدرو مادر، برادر وخواهر به عنوان الگو هاي رفتاري در آموزش امور مختلف بخوبي قابل درك وتامل است . بي شك از دانش آموزي كه اولياي مخالف مطالعات غير درسي داشته باشد نمي توان انتظار علاقه مندي نسبت به مطالعه غير درسي داشت . از طرف ديگر اگر دانش آموز در محيط مدرسه از سوي معلم خود جهت مطالعه كتب درسي و غير درسي آموزش لازم را نديده باشد، طبعا نسبت به مطالعه و كتابخواني حس خوبي نخواهد داشت . گاهي والدين ومربي دانش آموز با مطالعات غيردرسي او مخالف نيستند، اما روش مناسبي را در علاقه مند كردن وي به مطالعه بكار نمي برند و بعضا با روش اجبار مي خواهند دانش آموز را به كتابخواني مشتاق نمايند كه صد البته نتيجه چنين تصميمي پيشاپيش متصور است . درچند سال اخيرشاهد اشتراك بيشتر مجلات رشد در بين دانش آموزان بخصوص در دوره ابتدايي بوده ايم بطور مثال ميزان اشتراك مجله رشد اعم از كودك ، نوآموز و دانش آموز در شهرستان نجف آباد از تعداد 14100 جلد در سال تحصيلي 81 - 1380 به 20200 جلد در سال تحصيلي 83 ـ 1382رسيده است . به راستي اين ميزان افزايش اشتراك در تكميل آموزش هاي مدرسه تاثيرگذار بوده است ؟ چگونه مي توان اثر بخشي مطالعه مجلات رشد را در بين دانش آموزان دوره ابتدايي افزايش داد؟ رسيدن به پاسخ اين سئوالات ما را بر آن داشت تا طي سال 83 -1382 اقداماتي را در دبستان شهيد مرداني امير آباد بكار گيريم كه در زير به آنها اشاره مي شود . از آنجا كه تغيير ديدگاه و هم سو سازي نظرات همكاران در خصوص نقش واهميت مطالعات غير درسي دانش آموزان ، انكار ناپذير بود طي جلسات متعدد شوراي آموزگاران نقش كتابخواني ومطالعه مجلات در بهبود وضعيت درسي دانش آموزان مورد بررسي قرار گرفت . با گذشت چند هفته كليه همكاران تاثير مطالعه مجلات رشد را در بهبود كمي وكيفي دروس مختلف از جمله : فارسي ، املا ، انشا ، علوم ، ديني و… را مورد تاكيد قرار دادند . بدين ترتيب با تصويب شوراي آموزگاران مقرر شد هر ماه يكي از ساعات انشا ، به كتابخواني ومطالعه مجلات رشد توسط دانش آموزان در كلاس اختصاص يابد . پيشرفت هاي حاصل شده در وضعيت كمي وكيفي دروس مختلف دانش آموزان كافي بود تا دانش آموزاني كه خود شاهد پيشرفت هاي بدست آمده بودند ، پدر ومادران را به اهميت ونقش مجلات رشد آگاه نمايند . از سوي ديگرمدير و آموزگاران در جلسات كلاسي در حضور اوليا به اهميت ونقش مطالعه غير درسي و بخصوص مجلات رشد اشاره وتاكيد نمايند. ابتكار ديگري كه در اين زمينه انجام گرفت و تاثير شگرفي به دنبال داشت ، انجام مسابقه ايي از مجلات رشد با تعداد سئوالات محدود بوده است . پيش از توزيع مجلات بين دانش آموزان ، سئوالاتي به تفكيك از مجله رشد نوآموز و دانش آموزطراحي ، تايپ و تكثيرشده و هم زمان با توزيع مجلات به دانش آموزان داده شده تا دانش آموزان ضمن مطالعه مجله ، پرسشنامه اي را كه حاوي سئوالات كوتاه پاسخ است پاسخ داده و در زمان مشخصي به دفترآموزشگاه تحويل نمايند البته قراربراين ا ست كه پس از تصحيح پاسخنامه ها ، يك پنجم دانش آموزاني كه پاسخ هاي صحيح داده اند به قيد قرعه جوايزي را دريافت نمايند . در تهيه و طراحي سئوالات مجله سعي شده تا حس كنجكاوي و دقت دانش آموزان افزايش يابد ضمن اينكه حيطه هاي شناختي (دانش ، درك وفهم ، كاربرد، تجزيه وتحليل وارزشيابي ) مد نظرقرار گرفته است . جوايزي كه به دانش آموزان تعلق گرفته نيز به قيد قرعه مشخص شده است . اين جوايزاز تنوع برخوردار بوده و شامل مداد ، خودكار ، دفتر ، آلبوم ، جامدادي ، كتاب قصه ، مسواك وخمير دندان ، ساعت مچي ، ماشين حساب ، كره جغرافيايي و … بوده است . از آنجا كه سعي شده است سئوالات متنوع ، جذاب ، آموزنده وكوتاه پاسخ باشد و جوايز نيز با در نظر گرفتن نياز وعلاقه دانش آموزان تهيه شود نه تنها دانش آموزان بلكه افراد خانواده آنها نيز به اين مسابقه ومطالعه مجلات رشد علاقه مند شده اند .بطوري كه در حال حاضر تعدادي از افراد خانواده دانش آموزان هم در مسابقه مجلات رشد مدرسه شركت نموده و از خوانندگان مجله دانش آموزان شده و با اين شيوه عملا دانش آموزان و افراد خانواده آنها به مطالعه علاقه مند شده اند . از آنجا كه پذيرش اشتراك مجلات رشد در ابتداي سال ، آنهم بصورت اختياري ونه اجباري صورت گرفت متاسفانه برخي دانش آموزان بنا بر نظر والدين در اين مورد اقدامي را انجام ندادندو در طول سال نيز افزايش اشتراك مجلات رشد امكانپذير نبود يك جلد مجله رشدي كه براي آرشيو كتابخانه مدرسه اختصاص پيدا كرده بود به صورت صفحه صفحه در ويترين حياط مدرسه به نمايش گذاشته شد . با اين كار دانش آموزان بخشي از زنگ استراحت خود را به مطالعه مطالب مجلات مربوط به خود اختصاص داده و ضمن مطالعه ، بازار بحث وتبادل نظر در مورد موضوعات و مطالب مجلات گرم بود . گر چه طراحي و تكثيرسئوالات پرسشنامه مجله رشد نوآموز ودانش آموزوتصحيح واهداي جوايز آنهاوقت گيرو هزينه بر مي باشد اما همكاري نزديك آموزگاران و اعضاي انجمن اوليا ومربيان مدرسه بسياري از مشكلات را مرتفع ساخته است ضمن اينكه مشاهده علاقه مندي دانش آموزان وخانواده ها نسبت به مطالعه وكتابخواني خستگي ناشي از اين كار را بر طرف مي كند . اشتياق دانش آموزاني كه بي صبرانه سراغ مجله شماره بعد را مي گيرند باعث مي شود تا از انجام چنين اقداماتي احساس رضايت و خوشحالي گردداز آنجا كه انجام اين نوع مسابقه اثرات مفيدي در علاقه مند سازي دانش آموزان و حتي خانواده هاي آنها در دبستان ما داشته است اين طرح جهت اطلاع همكاران مدير وآموزگاران محترم ارسال مي گردد .ضمنا انجام اين برنامه در دوره هاي راهنمايي ومتوسطه نيز مي تواند سود مند بوده موثر واقع شود

فهرست



لینک دانلود:


تجربیات مدون نقش معلم در سلامت روان دانش آموزان


تجربیات مدون نقش معلم در سلامت روان دانش آموزان

 





تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396برچسب:,تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم ابتدایی رایگان,تجربیات مدون یک معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلمان ابتدایی,دانلود تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم سوم ابتدایی,تجربیات مدون شده معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلم دوم ابتدایی,دانلود تجربیات مدون معلمان ابتدایی,دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی,تجربیات مدون معلمان,تجربیات مدون معلمان راهنمایی,تجربیات مدون معلمان استثنایی,تجربیات مدون معلمان زبان انگلیسی,تجربیات مدون معلمان ادبیات,تجربیات مدون معلمان ادبیات فارسی,تجربیات مدون معلم ورزش,تجربیات مدون معلم علوم تجربی,تجربیات مدون یک معلم ورزش,تجربیات مدون آموزگاران ابتدایی,تجربیات مدون معلم,تجربیات مدون معلم ریاضی,تجربیات مدون معلم پرورشی,تجربیات مدون معلم هنر,تجربیات مدون معلم ریاضی راهنمایی,تجربیات مدون یک معلم ریاضی,تجربیات مدون مربی پرورشی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی