ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

Children woolen boots so beautiful

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

Children woolen boots so beautiful

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا

Children woolen boots so beautiful

چکمه های کاموایی  بچگانه بسیار زیبا





ارسال توسط ali ahamadi

جلوی کفش :
6 عدد زنجیره زده، 9 عدد حلقه روی زنجیره‌ها ایجاد کنید، در رج بعدی توی این حلقه‌ها 3 عدد پایه بلند بزنید.

سپس این تکه را به تکه زیرین کفش بدوزید.

برای نوار جلویی کفش، ابتدا 6 عدد پایه بلند زده، بعد به ترتیب 5  و 3 عدد پایه بلند بزنید. سپس روی آنها 10 عدد پایه کوتاه زده بصورت حلقوی به نوک روی کفش مطابق شکل بدوزید.

سپس 18 عدد پایه کوتاه زده، آن را از حلقه دوخته شده روی کفش رد کرده به یک طرف کفش بدوزید و همچنین به طرف دیگر کفش نیز یک عدد دکمه کوچک دوخته، کار بافت پاپوش را به اتمام برسانید.

منبع: سایت آرتاکاوا

 





ارسال توسط ali ahamadi

الگوی اولیه دامن رو رسم کنید.

خط پهلوی جلو و پشت رو به اندازه دلخواه اوزمان بدید.البته همونطور که قبلا گفتم حداکثر 6 سانت.

حالا باید طبق اونچه که قبلا گفته بودم پهنا و بلندی پنسهای جلو و پشت یکسان باشه.پس پنس 2 سانتی جلو رو به دو تا پنس 1 سانتی تبدیل می کنیم.من توی شکل پنسهای قبلی رو با رنگ قرمز و بصورت خط چین کشیدم و پنسهای جدید رو با همون رنگ مشکی.خط کمر رو به سه قسمت تقسیم می کنیم و در هر قسمت یه پنس با پهنای 1 سانت رسم می کنیم.

به شکل نگاه کنید.پنس بالای عدد 4 باید طولش 14 سانت و پنس بالای عدد 3 طولش 10 سانت باشه.

درالگوی پشت هم همون جای پنسهای قبل رو در نظر می گیریم و پهنای پنسها رو 1 سانت می کنیم.حالا پنس بالای عدد 1 طولش 14 سانت و پنس بالای عدد 2 طولش 10 سانته.اگه دقت کرده باشید،در الگوی پشت دو تا پنس 2 سانتی داشتیم که تبدیلشون کردیم به پنسهای 1 سانتی،بنابراین هنوز 2 سانت دیگه باقی مونده.

از پایین پنسها یه خط عمود به لبه دامن رسم می کنیم.

بعد این خطها رو دقیقا تا زیر پنسها قیچی می کنیم.پنسها رو روی الگو می بندیم و اجازه میدیم که اوزمان طبیعی در پای دامن ایجاد بشه.زیر اوزمانها رو یه کاغذ دیگه می چسبونیم و خط کمر رو دوباره طراحی می کنیم.برای اینکه منظورم رو از طراحی دوباره خط کمر متوجه بشید توی شکل دوم خط کمر اصلاح شده رو با رنگ قرمز کشیدم.

من اینجا فقط الگوی پشت رو کشیدم.الگوی جلو رو هم دقیقا به همین شکل رسم کنید.

فقط یه نکته می مونه و اونم اون 2 سانت باقی مونده از پنسهای پشت دامنه.به این منظور وسط دو پنس پشت دامن رو پیدا کرده و یه پنس 2 سانتی به طول 14 سانت رسم می کنیم.اما الگوی جلو این پنس رو نداره.الگوی دامن فون به روش سوم و با متد متریک به پایان رسید.





ارسال توسط ali ahamadi

برای شروع کار اندازه دور کمر گل دخترتون رو بگیرید و به همون اندازه زنجیره بزنید.(دقت کنید برای اینکه محاسباتتون درست دربیاد تعداد زنجیره هاتون باید تقسیم بر 8 بشه. سر و ته زنجیره ها رو به هم وصل کنید. و برای شروع ردیف دوم سه تا پایه بلند بزنید.

بعدتو دو تا زنجیره اول دو تا پایه بلند بزنید.

حالا دو تا زنجیره زده و از رج اول دو تا زنجیره رو رد کنید و تو دو زنجیره بعدی از رج اول سه تا پایه بلند بزنید.

و طبق این نقشه پیش برید.

به آخر رج اول که رسیدید  مثل شکل زیر اتصال میدید تا رج بعد رو شروع کنید.

و طبق نقشه بالا می بافید تا زمانی که بازی پشت لباس به اندازه مناسب برسه.بعد دیگه نصف رج رو می بافید و نصف دیگرش  که پشت لباس هست رو رها می کنید.

اون نصف رج که مربوط به جلوی لباس هست رو طبق نقشه زیر می بافید

طبق نقشه می بینید که اول هر رج با 4 تا زنجیره شروع میشه و به یه پایه بلند دو تایی ختم میشه.این کار رو ادامه میدید تا جایی که میخواید یقه رو بندازید.

شکل شروع  قسمت قبل بصورت زیر میشه.

حالا برای قسمت یقه دوباره نصف دونه های جلو رو در نظر می گیرید و  دوباره طبق همین نقشه می بافید یعنی شروع هر رج با 4 زنجیره و پایانش با یه پایه بلند دو تایی.

تو شکل نقشه دوم ، من شروع یقه رو با یه فلش آبی رنگ مشخص کردم.به همین ترتیب یه طرف یقه رو می بافید تا موقعی که سه تا مربع براتون بمونه و دیگه این سه تا مربع رو کم نمی کنید و طبق اولین نقشه که برای شروع لباس بود اونو می بافید تا بند لباستوئن به اندازه مناسب برسه و اونو به پشت لباس هر جا که خواستید وصل می کنید.

بعد از اتمام یه طرف یقه از همون قسمت که فلش زده بودم نخ می گیرید و طرف دوم یقه رو هم می بافید. حالا برای دامن لباس ، باید نخ رو از پایین لباس یعنی کمر بگیریم و بافت رو شروع کنیم.طبق نقشه زیر بافت رو انجام میدیم.

همونطور که می بینید تعداد زنجیره ها تو هر رج یکی اضافه میشه.وقتی تعداد زنجیره ها به 3 تا رسید از رج بعدش یکی در میون نقشه عوض میشه.اون قسمت که فقط زنجیره بافته میشه تعداد زنجیره ها رو به 5 تا که رسید پابت نگه میداریم.و اون قسمت که نقشه عوض میشه رو طبق نقشه زیر ادامه میدیم.

این کارو می کنیم تا وقتی تعداد زنجیره ها تو این قسمت به 6 تا برسه.از رج بعد دوباره نقشه این قسمت رو عوض می کنیم.و اون قسمتی که زنجیره هامون رو 5 تا ثابت نگه داشته بودیم تو رج بعد 6 تا می کنیم و دیگه تا آخر همون 6 تا نگه میداریم.

و تا آخر مثل قبل ادامه میدیم تا وقتی که قد دامن به اندازه مناسب برسه.بهتره که قد دامنش خیلی بلند نباشه.

در آخر هم برای زیباتر شدن کار میتونید با یه رنگ دیگه دور تا دور کار رو با پایه بلند و کوتاه هلالی ببافید.

روی لباس به این شکله.

و پشت لباس هم به این شکل:

البته مسلما تو تن خیلی زیباتره.





ارسال توسط ali ahamadi

در اين كلاه براي يه بچه 7 ساله حدود 30دانه سر ميندازيم بعد همه رج اول رو از زير بافته و برميگرديم . رج سوم همه را از زير  ميبافيم به غير از دانه آخري كه آن را در ميل  نگه ميداريم و رج  را برگشته ميبافيم .رج بعد يك دانه ديگه به بافته نشده ها اضافه ميشه و باز برميگرديم به اين ترتيب ادامه ميديم تا اينكه دانه هاي بافته نشده به 8 تا برسه بعد همه  30دانه را ميبافيم و دوباره همين عمل از ابتدا تكرار ميشه . اين بافت رو به اندازه دور سر دلخواه ادامه ميديم . فقط يه مطلب خيلي مهم اين كه هر 4 رج بافت عوض ميشه يعني اگه 4 رج اولي را ساده از زير بافته ايم 4 رج بعدي ساده از رو باشه درست مثل بافت كشباف ميشه. وقتي به اندازه دور سر بافتيم همه را  يكجا كور ميكنيم و درز آن را ميدوزيم . .حالا اگه با سليقه تر باشيد ميتونيد از پايين كلاه يعني دور تا دور سر دانه بگيريد و هر مدل خواستيد ببافيد.

http://rozup.ir/up/steps-of-sewing/Photo-0003%20copy.png





ارسال توسط ali ahamadi

اين جوراب براي سايز 38،39 است،در ابتدا 10دانه در ميل سر مي اندازيم و اين 10 تا را ابري(همه رج از رو)ميبافيم تا حدود 17 رج كه بافتيم بدون اينكه آن را كور كنيم در ميل ديگركنارميگذاريم تا نشكافد بعد دوباره 10 تاي ديگر سر انداخته مراحل را تكرار ميكنيم حالا دو تا بافته ي مستطيل شكل داريم (بهتر است از ميلهاي متصل استفاده كنيم).حالا بين اين دو تا 10 دانه ،10تاي ديگر سر مي اندازيم و مجموع دانه ها 30 تا ميشوند .بافت را با 30 دانه ادامه مي دهيم،4 رج كه بافتيم شروع به كم كردن مي كنيم رج اول 9 تا بافته دو تا يكي ميكنيم 10 تا بافته دوتا يكي كرده و 9 تاي بعدي را ميبافيم.3 رج ديگر كه بافتيم 8 تا بافته دوتا يكي كرده 10 تا بافته  دوباره دوتا يكي ميكنيم و  8 دانه بعدي را هم ميبافيم. حالا 2 رج ديگر ميبافيم و اين بار7 تا بافته دوتا يكي 10 تا بافته ،دوتا يكي و 7 تاي ديگر ميبافيم.رج برگشت را ميبافيم و  با 6 تا دانه ،دوتا يكي، 10 تا دانه ،دوتا يكي ،6 تاي ديگر ادامه ميدهيم.رج را برگشته حالا 5 تا بافته ، دوتا يكي ،دوتا يكي، 6 دانه بافته ،دوتا يكي، دوتايكي، 5 دانه ديگر را ميبافيم.رج برگشت را بافته و در رج بعد همه را باهم كور ميكنيم.سپس آن طرف  دو تا 10 تايي را كه آزاد است به هم مي دوزيم و اما براي كف جوراب دو كار ميتوانيم انجام دهيم :يا از كفه آماده استفاده مي كنيم و دور تادور آن را با سوزن به دور پاييني جورابمان مي دوزيم و يا از قلاب كمك ميگيريم  يعني از قسمت پشت جوراب پايه كوتاه ميبافيم به اندازه ي كف پا و ادامه ميدهيم تا به جلوي جوراب برسيم.وقتي به اين مرحله رسيديم ،با ميل گرد از دورتادور بالاي جوراب دانه ميگيريم و يكي زير يكي رو بصورت كشباف 10 سانت ميبافيم و كور ميكنيم.

از اينكه باما همراه بوديد متشكريم.





ارسال توسط ali ahamadi

برای بافت راه راه مورب بهتره که تعداد دونه ها مضربی از دو باشه.

رج اول:دو تا زیر-دو تا رو - تا آخر رج.

رج دوم و همه رجهای برگشت دونه ها رو همونطور که می بینید ببافید.

رج سوم:یکی زیر -* دو تا رو - دو تا زیر*داخل پرانتز تا یکی مونده به آخر تکرار میشه و دونه آخر رو طبق روال ببافید یعنی اگه دو تا دونه آخر از زیر بافته شده دونه آخر رو از رو ببافید و برعکس اگه دو تا دونه آخر از رو بافته شده دونه آخر رو از زیر ببافید.

رج پنجم:دو تا رو - دو تا زیر تا آخر رج.

رج هفتم: یکی رو-*دو تا زیر - دو تا رو* داخل پرانتز تکرار میشه تا یکی مونده به آخر و دونه آخر رو طبق روال ببافید.

 

از رج اول تا هشتم تکرار میشه.





ارسال توسط ali ahamadi

البته این دستکش که در تصویر هست در دو طرف درز داره،اما من طرز بافت یه دستکش زیباتر و ساده تر رو براتون میگم که فقط یه طرفش درز داره.اما شکل نهایی مثل دستکش توی تصویره.

اولش دقیقا مثل همون دستکش فینگرلس شماره دو بافته میشه.پس من توضیحش رو تا جایی که مشابه اون یکی هست خلاصه میکنم.

ابتدا به اندازه دور انگشتان دست دونه سر بندازید و چند رج کشباف ببافید.بعد شروع به ساده بافی یا هر طرحی که دوست دارید کنید .یادتون نره برای دستکش دست راست طرح رو در نیمه اول و برای دستکش دست چپ طرح رو در نیمه دوم بندازید.

چند سانت به دلخواه که بافتید در وسط بافت طبق اونچه که قبلا گفته شده یه دونه اضافه کنید.همه رج برگشتها رو بدون کم و زیاد کردن دونه ها ببافید.

رج بعد قبل و بعد از دونه اضافه شده یه دونه دیگه اضافه کنید و همینطور دونه ها رو اضافه کنید تا تعداد دونه های اضافه شده به اندازه دور شست بشه.برای بچه های 3 تا 6 ساله با نخ متوسط و میل 3 تا 4 کافیه که 7 تا دونه اضافه بشه و برای بزرگترها بیشتر باید اضافه کنید.از اینجا به بعد بافت این دستکش از دستکش شماره دو متمایز میشه.دونه های نیمه اول دستکش رو ببافید،دونه های مربوط به شست رو تو یه میل اضافه یا نخ و یا دونه نگه دار،نگه دارید و دونه های نیمه دوم رو ببافید.رج برگشت نصف دونه ها رو ببافید تا به شست برسید و بدون در نظر گرفتن اونها دونه های نیمه دیگه دستکش رو ببافید.به این ترتیب دوباره پشت و جلوی دستکش در یک میل و در کنار هم بافته میشنوبافتتون رو ادامه بدید تا به بالای انگشت کوچک برسید.از اینجا به بعد نصف دونه ها که مربوط به روی دستکش هست رو بصورت جدا می بافید و بعد نیمه دیگه رو می بافید.دو تا دونه اول رج رو با هم از زیر یکی کنید و بقیه دونه های نیمه اول رو ببافید تا دو تا مونده به آخر،دو تای آخر رو با هم یکی کنید.و برگردید.رج برگشت رو همونطور که گفتم بدون کم و زیاد کردن باید ببافید.دوباره در رج بعد در اول رج و آخر نیمه اول بافت دو تا یکی می کنید و بعد چند سانت ببافید تا به 0.5 تا 1 سانت مونده به بالای انگشت وسط.از این رج به بعد شروع به کور کردن دونه ها کنید.به این صورت که یکی ببافید-دو تا یکی کنید-یکی ببافید- دو تا یکی کنید تا آخر رج.در رج برگشت هم این کار رو انجام بدید تا زمانی که برای بچه های کوچک 4 تا 6 دونه و برای بچه های بزرگتر تا 13 سال 8 تا دونه و برای بزرگترها 10 تا 12 تا دونه بمونه.تعداد دونه ها در آخر کار بستگی به ضخامت نخ شما هم داره.هر چی نختون ظریفتر باشه تعداد دونه هایی که باید بمونه بیشتر میشه.

و بعد دونه های باقی مونده رو یکجا کور کنید.با یه نخ دیگه نیمه دوم دستکش رو هم ببافید.(دقیقا مثل نیمه اول بافته میشه.)و بعد از کور کردن دونه های نیمه دوم.درز بالا و کناره دستکش رو بدوزید.بعد از دوختن درز با یه نخ دیگه شروع به بافت دونه های انگشت شست کنید.دونه ها رو تا دو سه رج مونده به بالای انگشت شست ببافید و بعد شروع به کم کردن دونه ها به این صورت کنید که یکی ببافید-دو تا یکی کنید-یکی ببافید-دو تا یکی کنید و ...تا آخر رج .رج برگشت رو هم به همین صورت ببافید تا زمانی که 3 تا دونه باقی بمونه .این 3 تا دونه رو کور کنید و درز بغل شست رو هم بدوزید.

 

 





ارسال توسط ali ahamadi

این دو تا جوراب شلواری است که شما میخواهید به ساق شلواری تبدیل کنید.

تزیین-شلوار-(2)

جوراب شلواری را روی زمین پهن کنید

تزیین-شلوار-(3)

از قسمت ساق پا به پایین را قیچی نمایید.به طرز قیچی شدن جوراب توجه نمایید.

تزیین-شلوار-(4)

دو تکه مانند روبرو قیچی کنید.

تزیین-شلوار-(5)

آن را حاشیه دوزی کنید.توجه کنید که با حاشیه دوزی این تکه دارای چین های زیادی میشود.

تزیین-شلوار-(6)

حالا این تکه ها را به پایین شلوار دوخت کنید.

تزیین-شلوار-(8)

ظرافت دوخت میتواند در زیبایی کار بسیار تاثیر گذار باشد.

تزیین-شلوار-(9)

یک شلوار زیبا و ساده که حتی میتوانید آن را با لباس مجلسی دخترتان ست کنید.





ارسال توسط ali ahamadi

ابتدا روی لباس دخترتان مانند شکل زیر خط هایی رسم نمایید.برای مرکز جلوی لباس ۱۶ سانت از پایین دامن لباستان و برای بقیه خطها سه سانت سه سانت کم کنید و از پایین دامن به طرف بالا بیایید.

توجه کنید که فاصله خطها باید ۶ سانت باشد.

آموزش دوخت لباس پرنسس  برای تولد (3)

سپس با چرخ خیاطی مانند شکل زیر دو ردیف کوک ساده در کنار هم بزنید.

و پس از آن سر پایانی نخ را بکشید تا دوخت شما چین کش شود و لباس حالت پرنسسی به خود بگیرد.

آموزش دوخت لباس پرنسس  برای تولد (4)

بسیار ساده و آسان مدل لباس دخترتان را تغییر دادید.

آموزش دوخت لباس پرنسس  برای تولد (1)

آموزش دوخت لباس پرنسس  برای تولد (2)





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی