ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

قسمت ۳۵ و ۳۶سریال ویلای من

خلاصه داستان مجموعه هجدهم ویلای من :

مشکات بزرگ در آستانهٔ مرگ قرار می گیرد. پزشک خانواده خبر می دهد وی در ۴۸ ساعت آینده فوت خواهد کرد. هر یک از اعضای خانواده برای تصاحب ثروت مشکات بزرگ شروع به برنامه ریزی می کنند. در این بین هلاکو از هویت ارسلان و هدایت باخبر می شود و موضوع را به آنان گوشزد می کند و…

 

هنگام دانلود آدرس رو در Download Manager  کپی کنید

============

 

Villay Man S18 E35.mkv

 

Villay Man S18 E36.mkv

رمز:www.lostarinha.ir





تاريخ : جمعه 20 دی 1392برچسب:35 و 36 سریال ویلای من, دانلود رایگان قسمت 35 و 36 سریال ویلای من, دانلود سریال 2013, دانلود فصل هجدهم سریال ویلای من, دانلود قسمت 35 سریال ویلای من, دانلود قسمت 35 ویلای من, دانلود قسمت 36 ویلای من, دانلود قسمت سی و پنج و سی و شش سریال ویلای من, دانلود قسمتهای جدید سریال ویلای من, سریال 92, سریال ایرانی, سریال جدید, سریال نمایش خانگی 92, سریال ویلای من 36, سریال ویلای من قسمت 35, سریال ویلای من قسمت 35 و 36, سریال ویلای من قسمت 36, سریال ویلای من قسمت سی و ششم, سی و ششم سریال ویلای من, قسمت 35 ویلای من, قسمت 36 سریال ویلای من, قسمت سی و ششم سریال ویلای من, قسمت سی و پنجم ویلای من, ویلای من, ویلای من 35, ویلای من 36, ویلای من دانلود قسمت سی و پنج, ویلای من قسمت 35, ویلای من قسمت سی و پنج,
ارسال توسط ali ahamadi

 این روزها که والیبال ایران با ستاره هایش تیتر اول رسانه ها و نقل هر مجلس ای هستند فوتبال ایران ضعیفترین دوره اش را سپری می کند، در این میان ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران و نماد باشگاه استقلال ، فرهاد مجیدی از دنیای حرفه ای فوتبال خداحافظی کرد و به دنباله ی آن فوتبالیست ها و هنرمندان واکنش های زیادی را نسبت به این رویداد نشان دادند، از این رو ستاره تیم ملی والیبال ، عادل غلامی نیز در صفحه اینستاگرام اش عکس فرهاد مجیدی را درج نمود و نوشت ، خداحافظی اسطوره استقلال و در ادامه برای مجیدی آرزوی موفقیت کرد.

 

مرام ورزشی ستاره والیبال تیم ملی نسبت به فرهاد مجیدی + عکس

پایگاه پویش مردمی





ارسال توسط ali ahamadi
شبکه اجتماعی اینستاگرام در ماه مارس سال 2010 خلق شد که دنیای عکس و عکاسی را متحول ساخت. در اینستاگرام کاربران می توانند از زندگی روزمره خود و هر چیزی که در اطرافشان اتفاق می افتد عکس بگیرند و آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک بگذارند. البته این شبکه اجتماعی فقط محدود به دستگاه های همراه از جمله موبایل و تبلت است. این اپلیکشین برای سیستم عامل اندروید و IOS موجود است. در این اپلیکیشن علاوه بر آپلود تصاویر و به اشتراک گذاری آن ها ، می توانید افکت ها جالبی رو تصویر بگذارید و عکس هایی که کاربران دیگر به اشتراک می گذارند را دنبال کنید ، کامنت بگذارید و یا آن هایی را که دوست داشتید لایک کنید...
 
آموزش ساخت اکانت و کار با اینستاگرام

در این آموزش یاد خواهید گرفت :
- آموزش ساخت اکانت در Instagram
- آموزش عکس گرفتن در Instagram
- آموزش افکت گذاری بر روی عکس ها در Instagram
- و...

چگونه اینستاگرام (Instagram) در نصب کنیم ؟
اپلیکیشن اینستاگرام (Instagram) کاملا رایگان است و می بایست از طریق Apple Store یا Google Play دانلود کنید. البته کاربران اندروید می توانند از طریق نرم افزار بازار هم اقدام به دانلود کنند.
پس از نصب آیکون اینستاگرام (Instagram) که به شکل دوربین قدیمی است را در منوی دستگاه همراه خود مشاهده می کنید.


با ورود به برنامه اینستاگرام (Instagram) برای ثبت نام بر روی Register کلیک کنید.
 

سپس در صفحه بعد از شما یکسری اطلاعات می خواهد ، مانند نام کاربری ، پسورد ، ایمیل و ...
اطلاعات خود را وارد کنید.

برای مثال من اطلاعات رو بدین صورت وارد کردم.
پس از وارد کردن اطلاعات بر روی آیکون سبز رنگ با متن Register کلیک می کنید تا به مرحله بعد بروید.

در این مرحله از شما سوال می پرسد که ایمیل وارد شده صحیح است یا خیر ، در صورت صحت آن بر روی Yes کلیک کنید.

 
در این مرحله به شما پیشنهاد می دهد که دوستانتان در فیسبوک که از اینستاگرام استفاده می کنند پیدا کنید.
 
 
از این مرحله رد می شویم چون ما دوستی در فیسبوک ندارم... اما شمایی که دارید Skip نکنید!

 
در این مرحله با استفاده از اسم دوستانتان در دفترچه تلفنتون (Contact) به پیدا کردن آن هایی که در اینستاگرم اکانت دارد می پردازد.


ما که کلا دوستی نداریم پس از مرحله هم رد می کنیم.


خب تبریک می گم اینستاگرام (Instagram) با موفقیت نصب شد ، البته اگه دکمه سبز Done رو فشار بدید...!



چگونه با نرم افزار اینستاگرام (Instagram) کار کنیم ؟
خب می پردازیم به آموزش قسمت های مختلف این برنامه! بسیار راحته کافیه از اینجا به بعد رو دقت کنید.

آیکون های اصلی نرم افزار

آیکون Home : 
شما را به صفحه اصلی پروفایلتان هدایت می کند.

آیکون Explore : تصاویر محبوب و پر بازدید از کاربران مختلف را نشان می دهد.

 
آیکون Camera : با زدن این دکمه وارد دوربین دستگاه خود می شوید و می توانید با آن عکاس هایتان را ثبت کنید.


آیکون News : آخرین فعالیت کسانی که دنبال می کنید در این قسمت نمایش داده می شود. همچنین عکس هایی که در این قسمت اضافه می کنید توسط کسانی که شما را دنبال می کنند قابل مشاهده خواهد بود.


آیکون Profile : تنظیمات عمومی و خصوصی پروفایل شما در این قسمت انجام می شود.


چگونه در اینستاگرام (Instagram) عکس بگیریم ؟
با کلیک بر روی آیکون Camera وارد دوبین دستگاه می شویم. همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید هم می توانید با دوربین دستگاهتان عکس برداری کنید هم از قسمت گالری عکس انتخاب کنید و به اشتراک بگذارید.
 

پس از گرفتن عکس و یا انتخاب عکس از گالری وارد قسمت افکت گذاری و ادیت عکس می شویم.


و یا ادیت های دیگر نظیر تنظیم روشنایی نور ، Rotate کردن تصویر و...


پس از انجام تغییرات برای به ذخیره سازی و به اشتراک گذاری عکس روی آیکون << و برای کنسل کردن روی آیکون <b>> کلیک="" کنید.="" <div="">در مرحله بعدی از شما می خواهد یک عنوان برای عکس خود بنویسید ، یا موقعیت مکانی عکس را مشخص کنید. مثلا عکس را در "بام تهران" گرفتید...
در قسمت SHARE هم می توانید مشخص کنید که عکس در کدام شبکه اجتماعی دیگر اشتراک گذاری شود...


چگونه مشخصات خود را تغییر دهیم ؛ یا چگونه پروفایل خود را تنظیم کنیم ؟
در قسمت پروفایل می توانید اطلاعاتی مثل شماره تلفن ، تاریخ تولد ، آدرس ایمیل ، وبسایت شخصی و غیره را تکمیل کنید.
با کلیک بر روی Edit You Profile وارد قسمت تنظیمات می شوید.



قسمت اول تنظیمات عمومی پروفایل است ، مثل نام کاربری ، اسم ، آدرس وبسایت ، بیوگرافی...


قسمت دوم مربوط به تغییرات خصوصی پروفایل است. مثل آدرس ایمیل ، شماره تلفن ، تاریخ تولد و...
 
چگونه می توان یک عکس را پاک کرد ؟
برای پاک کردن یک عکس از اینستاگرام کافیه عکس مورد نظر رو انتخاب کنید و در زیر تصویر دکمه "..." را انتخاب و گزیینه Delete را بزنید.





ارسال توسط ali ahamadi

اینستاگرام یک اپلیکیشن (برنامه) و سرویس آنلاین است که انتشار آن به حدود دو سال پیش بازمی‌گردد. این سرویس یک سرویس مرتبط با عکاسی توسط آیفون و آیپد و آیپد است که به سرعت در طی این دو سال معروف شد. اما کاربرد این برنامه چیست؟ این برنامه که قبلا فقط نسخه مخصوص iOS (اپل مانند آیفون و آیپد) داشت و امروزه نسخه مخصوص آندروید آن نیز منتشر شده است، می‌تواند افکت‌های تصویری فوق العاده ای را روی عکس‌ها ایجاد کند.با این برنامه می‌توانید عکس‌هایی را که دارای تصاویر جالبی هستند ایجاد کنید و آنها را با دیگر کاربران شبکه مجازی اینستاگرام به اشتراک بگذارید، همچنین می‌توانید هر روز عکس‌های زیادی را که دیگر کاربران عکاسی میکنند و این افکت‌ها را روی آنها ایجاد می‌کنند نگاه کنید و لذت ببرید. همه این کارها روی تلفن همراه شما اتفاق می‌افتد.

 

حتی اگر یک عکاس هستید و دوستان عکاس زیادی هم دارید، حتما دوست دارید عکس هایی را که میگیرید به آنها نشان داده و به اشتراک بگذارید. برنامه ی instagram در این رابطه به شما کمک شایانی میکند، این برنامه به صورت مجانی در اپ استور (app store , iTunes store) موجود است.برای استفاده از این سرویس باید این نرم‌افزار را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کنید. وقتی برای نخستین بار برنامه را اجرا می‌کنید، باید در اینستاگرام ثبت‌نام کنید. ثبت نام کردن در اینستاگرام بسیار ساده و در حد وارد کردن یک نام و ایمیل است (البته باید به اینترنت وصل باشید یا بعدا از طریق بخش ثبت‌نام وب‌سایت اینستاگرام اطلاعات خودتان را ویرایش کنید). پس از این پنج آیکون در پایین صفحه می‌بینید که کل کارهای اینستاگرام با آنها انجام می‌شوند , که عبارتند از: Home ،Popular ، Camera ، News و Profile .

این برنامه رایگان و سبک بیشتر برای تهیه عکس و تصاویر و آماده سازی و به اشتراک گذاری سریع این تصاویر در صفحات و وب سایت های اجتماعی مناسب است. از دیگر ویژگی های برجسته این برنامه امکان آرشیو کردن تصاویر و سازگاری این برنامه با وب سایت های اجتماعی است برای مثال می توانید آلبوم تصاویر صفحات اجتماعی خود را به این برنامه اضافه و یا از این برنامه در جاهای دیگر به اشتراک گذارید.

مورد مهم دیگر توانایی این برنامه برای ویرایش عکس ها و تصاویر بود، دادن افکت های فراوان که عکس ها را به صورت دلخواه ویرایش می کرد. با همه این ها باید نام آن را فراتر از یک برنامه دانست، شبکه اجتماعی instagram در مدت کوتاهی توانست به یک شبکه اجتماعی بزرگ تبدیل شود. آیکون این برنامه هم در نوع خود جالب بود، یک دوربین مربع که شکلی شبیه دوربین های عکاسی قدیمی داشت. این برنامه برای آیفون، آیپاد و آیپد در دسترس است. با افزایش موفقیت های، این برنامه به خانواده اندروید هم افزوده شد. در دسامبر ۲۰۱۰ ، یعنی بعد از دو ماه، instagram توانست یک میلیون کاربر را به ثبت برساند. و در June 2011 به پنج میلیون کاربر رسید و در April 2012 سی میلیون کاربر را از آن خود کرد. تا july 2011 اعلام شد که در این نرم افزار ۱۰۰ میلیون عکس آپلود شده است و تا August 2011 این عدد به ۱۵۰ میلیون تغییر کرد. هنگامی که این نرم افزار برای اندروید عرضه شد، در کمتر از ۱۲ ساعت توانست بیش از یک میلیون بار دانلود شود. این برنامه که می توان آن را پرطرفدارترین برنامه اشتراک عکس در بین شبکه های موبایلی نام برد، در حال حاضر تنها برای کاربران iOS و Android قابل دسترسی است.

 

زیبایی کار با اینستاگرام در تصاویری غیر حرفه ای و تنها زیبایی شناسانه ی آنهاست و در حقیقت تصاویری که به اشتراگ گذاشته می شود از طرف یک عکاس حرفه ای نبوده وعکس های گرفته شده از طریق دوربین با هرنگاهی که عکاس آن داشته است ، شامل مجموع های از عکس های اینستاگرام می شود.اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی عکاسی ، تمام ویژگی هایی که در یک شبکه اجتماعی وجود دارد را داشته و امکان لایک کردن ، کامنت گذاری و اضافه کردن دوستانی که نگاه های یکسان و حتی متفاوتی را در عکس های گرفته شده خود دارند را به لیست فالوئر های خود را دارد.

قابلیتهای تصویری

در اینستاگرام قابلیتهای تصویری خوبی قرارداده شده که با استفاده از آنها شما عکس خود را قبل از ارسال بر روی شبکه اینترنت بسیار جذابتر و جالب تر می کنید ، این تغییرات و افکت های تصویری عالی هستند. آنها عکس را دگرگون کرده و یکی از دلایل جذابیت اینستاگرام شده اند.

 

آپلود عکس

یکی از قابلیتهای خوب اینستاگرام امکان ارسال عکس بر روی سایتهای معروف دنیا از جمله شبکه های اجتماعی است. بدین معنا که ضمن آپلود عکس بر روی اینستاگرام شما می توانید آن را همزمان و یا بعداً بر روی سایتهای ذکر شده نیز ارسال کنید. در این ارسالها نیازی به آپلود مجدد نیست و منبع عکس همان اینستاگرام خواهد بود.

 

جستجو در اینستاگرام

در اینستاگرام می شود جستجو بر اساس کلمات کلیدی یا همان تگها را انجام داد ، به این ترتیب می توانید عکسهای مورد علاقه خود را براحتی پیدا کنید و یا عکاس آن عکس را فالو (دنبال ) کنید تا عکس های بعدی او را مشاهده نمایید

 

چرا اینستاگرام معروف شد ؟

این سوال پیش می‌آید که این قابلیت محدود چطور توانسته است تا بدین حد برنامه اینستاگرام را محبوب کند؟ شاید به خاطر افکت هایش!! این همان چیزیست که هنوز خود من هم از آن سر در نمی‌آورم. این برنامه بسیار ساده است و یادگیری آن به دانش بسیار کمی احتیاج دارد. قابلیت به اشتراک گذاری روی آن به راحتی انجام می‌پذیرد و نکته مهم اینکه این برنامه رایگان است. نکته‌ای که برخلاف کاربران ایرانی، برای کاربران خارجی بسیار جالب است!

پاسخ این سوال در تمایل مردم به گرفتن اطلاعات و انتشار اطلاعات از طریق تصاویر است که این پدیده را اصطلاحاً اینفو گرافیک infographic نیزمی گویند. طرفداران تصاویر به این شکل از زندگی روزمره خود ، وقایع و هر چیزی را که دوست دارنددر غالب یک یا چند عکس بیان کرده و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک می گذارند.

اما منظور از این افکت‌ها یا فیلتر‌ها چیست؟فیلتر‌ها جلوه‌های آماده‌ای هستند که حالت عکس‌ها را تغییر می‌دهند. برخی از این جلوه‌ها را به خوبی می‌شناسید. مثلا جلوه قدیمی یا Sepia و برخی دیگر کاملا ناشناخته و عجیب و غریب هستند. مانند Earlybird ، Hudson یا Sutro. مثلا می‌توانید با یک دکمه عکس‌تان را شبیه به عکس‌های دهه پنجاه بکنید. دوم اینکه یک جلوه‌ای برای ایجاد محوی در اطراف کادر عکس دارد که می‌تواند فوکوس بیشتری را روی سوژه میان تصویر ایجاد کرده و عکس را زیباتر کند.

 

عکس گرفتن:

دکمه Home همیشه آخرین عکس‌های دوستان و کسانی که آنها را Add کرده‌اید به شما نشان می‌دهد. دکمه ستاره یا همان Popular محبوب‌ترین عکس‌های شبکه را به شما نشان می‌دهد که در واقع جذاب‌ترین قسمت این برنامه است. دکمه Camera، دوربین دستگاه شما را روشن می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که بلافاصله یک عکس بگیرید و روی آن افکت بگذارید. اما اگر هم از قبل عکس‌هایی را گرفته‌اید، می‌توانید آنها را از کتابخانه‌ گوشی‌تان باز کرده و فیلتر‌های موجود را روی آنها امتحان کنید. در نسخه iOS برنامه، دکمه کتابخانه با دو مربع روی هم افتاده مشخص می‌شود. این برنامه به طور پیش‌فرض از اپلیکیشن دوربین خود گوشی استفاده می‌کند، اما اگر دکمه Advanced را بزنید، اپلیکیشن دوربین اینستاگرام باز می‌شود که در هنگام گرفتن عکس از برنامه خارج نمی‌شود و همچنین عکس را دقیقا اندازه فرمت برنامه برش می‌زند. با این کار دیگر پس از عکس گرفتن مرحله برش زدن عکس حذف می‌شود.

برای فعال کردن دوربین خود برنامه روی دکمه Profile کلیک کرده و از منوی بالا سمت راست (که آیکن سه نقطه عمودی دارد)، تنظیمات دوربین را باز کنید. سپس گزینه کنار ” Use Instagram’s Advanced Camera” را تیک بزنید. به یاد داشته باشید که قابلیت دوربین پیشرفته اینستاگرام روی برخی از گوشی‌ها کار نمی‌کند.

ویرایش عکس‌ها و به اشتراک گذاری

وقتی یک عکس را به برنامه وارد کرده یا با خود برنامه عکس می‌گیرید (و برش می‌زنید)، بلافاصله صفحه ویرایش پدیدار می‌شود. در این صفحه، می‌توانید هر یک از ۱۸ فیلتر برنامه را به کار گیرید، کادرهای مختلفی را دور عکس‌ها ایجاد کنید…

برای دانلود برنامه میتوانید پس از ساخت اکانت iTunes و رفتن به آیتونز استور آن را دانلود کنید

 





تاريخ : جمعه 20 دی 1392برچسب:iOS و Android,آرشیو کردن تصاویر,آپلود عکس,آیفون,آیپد,ادیت عکس آیفون,اشتراک گذاری عکس,افکت‌های تصویری,اینستاگرام,اینستاگرام Instagram,اینستاگرام ios,اینستاگرام آیپد,اینستاگرام فارسی,اینستاگرام چیست,اینستاگرام چیه,اینستاگرم,اینفو گرافیک,اینیستاگرام,برنامه اشتراک عکس,برنامه اینستاگرام,برنامه اینستاگرام چیست,برنامه برای آیفون,برنامه ی instagram,تنظیمات دوربین,توضیح در مورد برنامه اینستاگرام,توضیح در مورد سایت اینستاگرام,ثبت نام کردن در اینستاگرام,جلوه قدیمی Sepia,دانلود instagram,دانلود اینستاگرام,در مورد آدم های سرمایی,دوربین پیشرفته اینستاگرام,شبکه اجتماعی اینستاگرام,شبکه اجتماعی عکاسی,عکاسی آیفون,عکس‌های دهه پنجاه,فیلتر عکس,لابک کردن,نرم افزار ادیت عکس,نرم افزار افکت عکس آیفون,نصب اینستاگرام,وب سایت های اجتماعی,ویرایش عکس,ویرایش عکس آیفون,چیست instagram,
ارسال توسط ali ahamadi

 

شبکه اجتماعی اینستاگرام در ماه مارس سال ۲۰۱۰ خلق شد که دنیای عکس و عکاسی را متحول ساخت. در اینستاگرام کاربران می توانند از زندگی روزمره خود و هر چیزی که در اطرافشان اتفاق می افتد عکس بگیرند و آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک بگذارند. البته این شبکه اجتماعی فقط محدود به دستگاه های همراه از جمله موبایل و تبلت است. این اپلیکشین برای سیستم عامل اندروید و IOS موجود است. در این اپلیکیشن علاوه بر آپلود تصاویر و به اشتراک گذاری آن ها ، می توانید افکت ها جالبی رو تصویر بگذارید و عکس هایی که کاربران دیگر به اشتراک می گذارند را دنبال کنید ، کامنت بگذارید و یا آن هایی را که دوست داشتید لایک کنید…
 
7753805772_be2a00d0f6_o

 

چگونه اینستاگرام (Instagram) نصب کنیم ؟

اپلیکیشن اینستاگرام (Instagram) کاملا رایگان است و می بایست از طریق Apple Store یا Google Play دانلود کنید. البته کاربران اندروید می توانند از طریق نرم افزار بازار هم اقدام به دانلود کنند.
پس از نصب آیکون اینستاگرام (Instagram) که به شکل دوربین قدیمی است را در منوی دستگاه همراه خود مشاهده می کنید.

 

ممکن است مفید باشد:
 
 
 
با ورود به برنامه اینستاگرام (Instagram) برای ثبت نام بر روی Register کلیک کنید.
 
1

سپس در صفحه بعد از شما یکسری اطلاعات می خواهد ، مانند نام کاربری ، پسورد ، ایمیل و …
اطلاعات خود را وارد کنید.

2
برای مثال من اطلاعات رو بدین صورت وارد کردم.
پس از وارد کردن اطلاعات بر روی آیکون سبز رنگ با متن Register کلیک می کنید تا به مرحله بعد بروید.

 

3

در این مرحله از شما سوال می پرسد که ایمیل وارد شده صحیح است یا خیر ، در صورت صحت آن بر روی Yes کلیک کنید.

 
 
در این مرحله به شما پیشنهاد می دهد که دوستانتان در فیسبوک که از اینستاگرام استفاده می کنند پیدا کنید.
 
04
 
از این مرحله رد می شویم چون ما دوستی در فیسبوک ندارم… اما شمایی که دارید Skip نکنید!
07
 

در این مرحله با استفاده از اسم دوستانتان در دفترچه تلفن شما (Contact) به پیدا کردن آن هایی که در اینستاگرم اکانت دارد می پردازد.

 

خب با فشردن دکمه سبز ثبت نام شما به پایان می رسد.





ارسال توسط ali ahamadi

برای بافت راه راه مورب بهتره که تعداد دونه ها مضربی از دو باشه.

رج اول:دو تا زیر-دو تا رو - تا آخر رج.

رج دوم و همه رجهای برگشت دونه ها رو همونطور که می بینید ببافید.

رج سوم:یکی زیر -* دو تا رو - دو تا زیر*داخل پرانتز تا یکی مونده به آخر تکرار میشه و دونه آخر رو طبق روال ببافید یعنی اگه دو تا دونه آخر از زیر بافته شده دونه آخر رو از رو ببافید و برعکس اگه دو تا دونه آخر از رو بافته شده دونه آخر رو از زیر ببافید.

رج پنجم:دو تا رو - دو تا زیر تا آخر رج.

رج هفتم: یکی رو-*دو تا زیر - دو تا رو* داخل پرانتز تکرار میشه تا یکی مونده به آخر و دونه آخر رو طبق روال ببافید.

 

از رج اول تا هشتم تکرار میشه.





ارسال توسط ali ahamadi

یکی دیگه از انواع بافت که جزء کشبافها به حساب میاد کشباف دنده ای هست.دقت کنید که کشباف پیچ دنده ای هم داریم که با این بافت یه مقدار فرق داره.برای بافت این نوع کشباف،بهتره که تعداد دونه ها مضرب 5 بعلاوه 1 باشه.مثلا 21 دونه یا 36 دونه.

رج اول به این صورت بافته میشه:

*یکی زیر-یکی رو-دو تای بعدی زیر بافته میشن(اول دونه دوم رو از زیر بافته و بعد دونه اول رو از زیر ببافید و سپس هر دو تا رو با هم از میل چپ خارج کنید.)-یکی رو* داخل پرانتز رو تکرار کنید تا آخر که یه دونه میمونه و دونه آخر رو به زیر ببافید.

رج دوم:*یکی رو-یکی زیر-دو تا رو(اول دونه دوم رو به رو بافته و بعد دونه اول رو به رو ببافید و سپس هر دو تا رو با هم از میل چپ خارج کنید)-یکی زیر* داخل پرانتز رو تکرار کنید تا یکی مونده به آخر و دونه آخر رو از رو ببافید.

این دو رج در تمام طول بافت تکرار میشه.من خیلی سعی کردم که بتونم عکس رو واضح بگیرم اما متاسفانه نشد.ولی این عکس هم تقریبا بافت رو نشون میده.

همونطور که می بینید دونه اولی که زیر هست مثل زیر معمولی بافته شده ولی دومی یه مقدار فرق داره.

تو عکس بالا 9 تا دونه سمت راست کشباف دنده ای هست.که یکی در میون زیرها ساده و دنده دار بافته میشن.





ارسال توسط ali ahamadi

البته این دستکش که در تصویر هست در دو طرف درز داره،اما من طرز بافت یه دستکش زیباتر و ساده تر رو براتون میگم که فقط یه طرفش درز داره.اما شکل نهایی مثل دستکش توی تصویره.

اولش دقیقا مثل همون دستکش فینگرلس شماره دو بافته میشه.پس من توضیحش رو تا جایی که مشابه اون یکی هست خلاصه میکنم.

ابتدا به اندازه دور انگشتان دست دونه سر بندازید و چند رج کشباف ببافید.بعد شروع به ساده بافی یا هر طرحی که دوست دارید کنید .یادتون نره برای دستکش دست راست طرح رو در نیمه اول و برای دستکش دست چپ طرح رو در نیمه دوم بندازید.

چند سانت به دلخواه که بافتید در وسط بافت طبق اونچه که قبلا گفته شده یه دونه اضافه کنید.همه رج برگشتها رو بدون کم و زیاد کردن دونه ها ببافید.

رج بعد قبل و بعد از دونه اضافه شده یه دونه دیگه اضافه کنید و همینطور دونه ها رو اضافه کنید تا تعداد دونه های اضافه شده به اندازه دور شست بشه.برای بچه های 3 تا 6 ساله با نخ متوسط و میل 3 تا 4 کافیه که 7 تا دونه اضافه بشه و برای بزرگترها بیشتر باید اضافه کنید.از اینجا به بعد بافت این دستکش از دستکش شماره دو متمایز میشه.دونه های نیمه اول دستکش رو ببافید،دونه های مربوط به شست رو تو یه میل اضافه یا نخ و یا دونه نگه دار،نگه دارید و دونه های نیمه دوم رو ببافید.رج برگشت نصف دونه ها رو ببافید تا به شست برسید و بدون در نظر گرفتن اونها دونه های نیمه دیگه دستکش رو ببافید.به این ترتیب دوباره پشت و جلوی دستکش در یک میل و در کنار هم بافته میشنوبافتتون رو ادامه بدید تا به بالای انگشت کوچک برسید.از اینجا به بعد نصف دونه ها که مربوط به روی دستکش هست رو بصورت جدا می بافید و بعد نیمه دیگه رو می بافید.دو تا دونه اول رج رو با هم از زیر یکی کنید و بقیه دونه های نیمه اول رو ببافید تا دو تا مونده به آخر،دو تای آخر رو با هم یکی کنید.و برگردید.رج برگشت رو همونطور که گفتم بدون کم و زیاد کردن باید ببافید.دوباره در رج بعد در اول رج و آخر نیمه اول بافت دو تا یکی می کنید و بعد چند سانت ببافید تا به 0.5 تا 1 سانت مونده به بالای انگشت وسط.از این رج به بعد شروع به کور کردن دونه ها کنید.به این صورت که یکی ببافید-دو تا یکی کنید-یکی ببافید- دو تا یکی کنید تا آخر رج.در رج برگشت هم این کار رو انجام بدید تا زمانی که برای بچه های کوچک 4 تا 6 دونه و برای بچه های بزرگتر تا 13 سال 8 تا دونه و برای بزرگترها 10 تا 12 تا دونه بمونه.تعداد دونه ها در آخر کار بستگی به ضخامت نخ شما هم داره.هر چی نختون ظریفتر باشه تعداد دونه هایی که باید بمونه بیشتر میشه.

و بعد دونه های باقی مونده رو یکجا کور کنید.با یه نخ دیگه نیمه دوم دستکش رو هم ببافید.(دقیقا مثل نیمه اول بافته میشه.)و بعد از کور کردن دونه های نیمه دوم.درز بالا و کناره دستکش رو بدوزید.بعد از دوختن درز با یه نخ دیگه شروع به بافت دونه های انگشت شست کنید.دونه ها رو تا دو سه رج مونده به بالای انگشت شست ببافید و بعد شروع به کم کردن دونه ها به این صورت کنید که یکی ببافید-دو تا یکی کنید-یکی ببافید-دو تا یکی کنید و ...تا آخر رج .رج برگشت رو هم به همین صورت ببافید تا زمانی که 3 تا دونه باقی بمونه .این 3 تا دونه رو کور کنید و درز بغل شست رو هم بدوزید.

 

 





ارسال توسط ali ahamadi

بعد با دو تا میلتون نخ رو به صورت زیر جلو بیارید.

بعد میل رو از زیر نخ کنار شست عبور بدید.

و با میل نخ کنار انگشت سبابه رو بگیرید

و نخ رو از زیر نخ کنار شست (که میل رو از زیرش عبور داده بودید)بیرون بیارید.

حالا شستتون رو از زیر نخها بیرون بیارید تا انگشت شست رها بشه.

نخها رو بکشید تا بافت سفت بشه.

می بینید که دو تا دونه روی میل هست . به همین ترتیب ادامه بدید و یکی یکی به دونه هاتون اضافه کنید تا تعداد دونه های سر انداخته شده به اندازه مورد نظرتون برسه.

شاید اولش با دیدن عکسها به نظرتون کار سختی بیاد ، ولی با یه کم دقت و تمرین خیلی راحت میتونید این کارو انجام بدید.





ارسال توسط ali ahamadi

ابتدایی ترین بافت در بافتنی با میل ، ساده بافی هست.

بعد از سر انداختن یک رج کامل دونه ها رو از زیر ببافید و رج بعد که رج برگشت هست تمام دونه ها رو از رو ببافید و به همین ترتیب ادامه بدید و یک رج زیر ، یک رج رو ببافید.این نوع بافت،ساده بافی نام داره.

روی بافت به شکل زیر میشه.

و پشت کار به شکل زیر درمیاد.





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی