ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 20     کد محصول :189      حجم فایل:725,94 KB      نوع فایل :pdf 

 


 

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مجمعه هفت مقاله در مورد آشنایی با شیوه نگارش و چاپ مقاله های علمی در مجله های ISI و آشنایی با ISI برای دانلود به پایین صفحه مراجعه کنید.

 

ISI یا همان موسسه اطلاعات علمی (Institute for Scientific Information) یکی از موسسات معتبر در عرصه جهانی می باشد و بدلیل دارا بودن استاندارهای بالای علمی و ارزیابی درحال حاضر درجایگاه نخست جهانی قرارگرفته است.

 

معیارهای ارزیابی و ارزش دهی این موسسه موردقبول تمامی مراکز پژوهشی و علمی دنیا بوده و نشریاتی که در این موسسه پذیرفته می شوند می بایست از فیلترهای زیادی بگذرند.

 

این موسسه مدعی است که با نگاهی کاملاً بی طرف و واقع بینانه نسبت به ارزیابی مقالات و مجلات و ژورنال های علمی و پژوهشی اقدام می کند اما شایعاتی مبنی برتمایز قایل شدن این موسسه بخصوص درمورد کشورهای جهان سوم نیز وجوددارد.

 

مجلات و ژورنال هایی که خواستار گرفتن این استاندارد علمی هستند می بایست از نظر فاکتورهای سنجشی این موسسه مانند: -ضریب تاثیر یاIF - شاخص فوریت(Immediacy Index) و نیمه عمر استناد مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

همچنین جهت ارتقاء اعضاء هیئت علمی ، دانشیاران و سایر پژوهشگران چاپ مقاله در ISI به عنوان یک معیار جهت ارتقاء می باشد که در صورت نگاهی تک بعدی به این قضیه معیار منصفانه ای نمی باشد

 

واژه های کلیدی :

 

ISI Impact Factor Immediacy Index ارزیابی        نیمه عمراستناد     ارتقاء    استناد به خود        معیار ارزیابی

 

مقدمه:

 

گسترش روز افزون علوم و فناوریهای جدید، لزوم توجه به معیارهای ارزشی و ارزش دهی به تحقیقات،پژوهش ها و ژورنال ها را ناگزیر می سازد.بدون شک وجود یک منبع ارزیابی بی طرف که هم نیازهای استفاده کنندگان را به بخوبی شناسائی کرده و از طرفی دیگر با ارزیابی نقاط ضعف و قوت منتشرات علمی و پژوهشی در زمینه های مختلف از علوم پایه و مهندسی گرفته تا علوم انسانی می تواند راه گشای خوبی برای جویندگان علمی باشد.

 

ضرورت تدوین استاندارهای علمی یکی از حوزه های است که متاسفانه در کشور ما علی رغم ظرفیت های موجود مورد بی توجهی قرار گرفته است. در این میان موسسات علمی بین المللی و از جمله ISI با ارائه چارچوبی مورد قبول تا حدی کلید این معما را حل نموده است. اما شاخص های ارزیابی ISI علی رغم جامع بودن دارای کاستی های نیز می باشد.

 

کم توجهی این موسسه به حوزه علوم انسانی باعث انتقادات شدیدی علیه آن شده بود به طوری که در سالهای آغازین چیزی در حدود 5% کل مقالات و ژورنال های پذیرفته شده در حوزه علوم انسانی و مدیریتی بود که با اتخاذ سیاست های تمایز زدائی در حال حاضر و پس از گذشت چندین دهه از عمر این انسیتو شمار مجلات و مقالات علوم انسانی درحدود 12 تا15 درصد از کل مقالات می باشد.

 


لینک دانلود:

مجموع مقالات آشنايي با ISI و چاپ مقاله

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی