دانلود مقاله سیستم تولید به هنگام
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

 تعداد صفحات: 22     کد محصول :96      حجم فایل:113 KB      نوع فایل :ms-word 
 



مقاله سیستم تولید به هنگام

 مقاله تولید به هنگام (JIT) با فرمت word - قابل ویرایش و آماده چاپ 

مقدمه:

امروزه به لحاظ محدوديت هاي اقتصادي و توسعه و پيچيدگي بازارها، استفاده بهينه از منابع در دسترس و شناخت و پاسخگويي به موقع به خواسته هاي مشتريدر بخش هاي مختلف بازار به امري اجتناب ناپذير تبديل گرديده و سازمانها را بر آنداشته تا با حذف ساختارها و روشهاي كار سنتي، سهم خود را در بازار حفظ نمايند . سيستم توليد به موقع كه نخستين بار توسط تائيچي اوهنو در شركت تويوتا به كار گرفتهشد يكي از همين سيستمها است كه به سرعت مورد توجه ساير شركتهاي ژاپني قرار گرفت وبا توجه به يكسان بودن فرهنگ خاص مورد نياز اين سيستم در اكثر شركتهاي ژاپني اجراگرديده و توسعه يافت . اما با گذشت حدود سه دهه از معرفي اين نظام و عليرغم تلاشيكه اكثر سازمانهاي غير ژاپني در جهت بكارگيري اصول اين نظام صرف كردند، به دلايليكه درباره ي ايران هم صادق است، يعني برداشت و تعاريف پراكنده اصول و نظريات اين سيستم، توسعه و اشاعه آن از رشد قابل ملاحظه اي برخوردار نبوده و اكثر افراد آنراتنها برنامه اي براي كنترل موجودي تلقي مي نمايند . در حالي كه حذف موجودي اضافيانبارها تنها يكي از اصول مورد اشاره و توجه اين نظام مي باشد .

تعریف JIT :

JIT ، موضوعی است که افراد مختلف تفسیرهای متفاوتی از آن داشته­اند. در بسیاری از نوشته­ها از JIT به عنوان تکنیکی در کنترل موجودیها یاد شده است. بعضی، آن را نگرشی نو به تولید و برخی دیگر، از آن به عنوان نوعی فلسفه و تفکر یاد کرده­اند. برخی از نویسندگان نیز آن را یک استراتژی دانسته­اند. همچنین JIT از نظر اینکه باعث افزایش کیفیت و کارایی می­شود یک رویکرد مدیریت تکنیکی و از این جهت که باعث کاهش ضایعات می­شود، یک رویکرد مدیریت عملیاتی و به این دلیل که یک مفهوم تولید جامع است رویکرد استراتژیک نامیده می­شود.

JIT ، سیستمی جامع برای کنترل موجودیهای تولید است. در این سیستم هیچ موجودی مواد اولیه­ای خریداری نمی­شود و هیچ محصولی ساخته نمی­شود؛  مگر در هنگام ضرورت. این سیستم اساساٌ بر کاهش هزینه­ها از طریق حذف موجودی­های انبار تمرکز دارد.

 

با توجه به مطالب فوق­الذکر، اگر بخواهیم یک تعریف جامع از JIT ارائه دهیم باید بگوییم: « JIT تفکر و نگرشی نوین در اداره سازمانهای صنعتی است که اصول، روشها و تکنیکهای برخاسته از آن، حذف کامل و جامع اتلاف و افزایش بهره­وری را در تمامی فعالیتها اعم از داخل و خارج سازمان دنبال می­کند.» JIT امروزه به معنی « تولید با حداقل اتلاف» نیز به کار می­رود. منظور از اتلاف، تمامي فعاليتهايي است كه موجب مصرف منابع مي شود ولي ارزشي براي مشتري ايجاد نمي نمايد.

لینک دانلود:

دانلود مقاله سیستم تولید به هنگام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 26 دی 1396برچسب: ,مقاله سیستم تولید به هنگام,مقاله در مورد سیستم تولید به هنگام,سیستم تولید به هنگام,سیستم تولید به هنگام چیست,سیستم تولید به هنگام در ایران,سیستم تولید به هنگام Ppt,سیستم تولید به هنگام Pdf,پاورپوینت سیستم تولید به هنگام,تاریخچه سیستم تولید به هنگام,تعریف سیستم تولید به هنگام,سیستم های تولید به هنگام,مقاله سیستم تولید به هنگام,مقاله در مورد سیستم تولید به هنگام,مقاله تولید به هنگام,مقاله در مورد تولید به هنگام,مقالات تولید به هنگام,مقاله درباره تولید به هنگام,دانلود مقاله تولید به هنگام,مقاله سیستم تولید به هنگام,مقاله انگلیسی تولید به هنگام,مقاله در مورد سیستم تولید به هنگام,تحقیق در مورد تولید به هنگام,مطلب در مورد تولید به هنگام,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی