گزارش تخصصی چاپ دستی چیست؟ و کاربرد آن در عکاسی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 19     کد محصول :6769      حجم فایل:35,35 KB      نوع فایل :rar 

 


 

گزارش تخصصی چاپ دستی

دانلود گزارش تخصصی چاپ دستی چیست؟ و کاربرد آن در عکاسی
چکیده:
چاپ ، به معنای عام ، عمل یا فن نقش برگردانی و تکثیر نقش است، که سابقه ای بس قدیم دارد . گفته می شود که چینیان نخستین مردمی بودند که از نوشته ها و تصاویر نسخه چاپی یا باسمه تهیه می کردند .چاپ در مقوله «طبع» با ابداع حروف قابل انتقال – محتملاً توسط گوتنبرگ – در سده پانزدهم و در آلمان پدید آمد، و تا امروز مراحل تکامل خود را تا جدیدترین دسباورد های کامپیوتری پیموده است .
در چاپ دستی ـ چنان که از نامش پیداست ـ دوعنصر “چاپ” و “دست” نهفته است؛ دوعنصر پارادوکسیکال “چاپ” به منزله “تکثیر”، و “دست” به منزله “کارِ اصیل”. تکثیر، اثر را از یکه‌بودن می‌رهاند و کار اصیل به آن هویتی یکه می‌بخشد. چاپ دستی در عصر حاضر، هم‌زمان دو امر سلطه‌گر را به چالش می‌کشد: بورژوازی نخبه‌گرای یک‌اثر دست‌نیافتنی، و پوپولیسم آثار دمِ‌دستی.

مقدمه:
امروزه بسیاری از مراحل تولید آثار هنری مبتنی بر ایده ساده‌ای است که همان را نیز ماشین‌ پیش می‌برد. اثر چاپ‌ دستی اما به‌واقع ساخته می‌شود. این را می‌توان از تک‌تک‌ هاشورهایی که طی مراحل مختلف به ما رسیده، فهمید. آنچه منجر به فراموش‌شدن “ساختن” شده، بازی با کلمات و مفاهیم است. در جهانِ مفاهیم دیگر چیزی ساخته نمی‌شود. در آنجا هرچیز متولد می‌شود. مفاهیم کنار هم قرار می‌گیرند و مفهومی دیگر متولد می‌شود، مثل مفهوم “آزادی”. ساختن، اما یک‌فرایند تبدیل است. چیزی بدل به چیز دیگری می‌شود. پس در این فرایند، دروغی نیز نهفته است، دروغی که به قول نیچه از آن ‌رو که به ناحقیقی‌بودن خویش معترف است، به حقیقت نزدیک‌تر است.
در فرایند چاپ دستی، کار ساختن، چندان مهم و اصیل است که آنچه قرار است در آخر گفته شود، حین اسیدکاری و زیرِ دستگاه پرس از بین رفته. زمان دررابطه با ساختن است که حقیقت برگذشتنی خود را آشکار می‌کند. زمان که بر ساختن می‌گذرد، حقیقت می‌یابد؛ حقیقتی که تنها در چیز ساخته‌شده، متجلی است. اینجاست که چاپ ‌دستی در نظر منِ مخاطب با فرایندی که اصرار دارد همچنان در آن ساخته شود، بر قرارگرفتن در پرتویی از صداقت، پافشاری می‌کند.


لینک دانلود:

گزارش تخصصی چاپ دستی چیست؟ و کاربرد آن در عکاسی

گزارش تخصصی چاپ دستی چیست؟ و کاربرد آن در عکاسی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی