تجربیات مدون روش تدريس فعال دین و زندگی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 31     کد محصول :6768      حجم فایل:37,33 KB      نوع فایل :rar 

 


 

تجربیات مدون روش تدريس فعال دین و زندگی

چکیده :

روش تدریس فعال که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را می طلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز ، به افزایش توانایی یادگیرنده دز قزآیند یادگیری عنایت دارد.

به دلایل متعدد از جمله تاکید براصولی از کلیات نظام آموزش و پرورش کشور و اهداف دوره های تحصیلی ، نگرش های جهانی ، رشد روز افزون تحقیقات ، سرعت فن آوری و تکنولوژی ، ضرورت کار بست تدریس فعال را می طلبد .

ادیان و رهبران مصلح اجتماعیی نیز تاکید بر نوعی فعال سازی ذهن و جلوگیری از تقلید کورکورانه در اصول و روشهای زندگی دارند، لذا آموزش و تدریس های متکی بر روشهای فعال خود گامی است در اشاعه و ترویج علم و پرورش انسانهای آزاد و آگاه که می تواند در توسعه و فناوری مثمر ثمر باشد .

در روش تدریس فعال سعی بر این است که فراگیر خود در کسب مفهوم سهیم باشد و از طرق مختلف به فعالیتهای ذهی ، علمی، فردی و گروهی دادار گردد ، به عبارت دیگر ، محتوا روی درگیر شدن دانش آموزان در کسب تجارب یادیری تاکید داشته و آنان را فعال می سازد .

از مهمترین روشهای فعال تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- روش حل مسأله    2- روش بحث گروهی    3- روش پرسش و پاسخ   4 - روش بارش مغزی

5- روش هم یاری از طریق تدریس اعضای تیم  6- روش هم یاری از طریق طرح کارایی تیم

لذا در این مقاله ضمن بیان مفهوم تریس که از جنبه های مختلف به آن پرداخته شده است و هر یک مبتنی بر نظریات صاحب نطران حوزه یادگیری و آموزش می باشد ،  تلاش بر این است که دیدگاههای مختلف به صورت مختصر بیان و عرضه شوند و خواندگان خود به انتخاب و بهره از بهترین روشها همت گمارند.

مقدّمه :

برای رویا رویی با انبوه چالشهایی که آینده در دل خود پنهان داشته است ، جامعه بشری در تلاش برای رسیدن به آرمانهایی چون صلح ، آزادی و عدالت اجتماعی ، آموزش و پرورش را سرمایه ای اجتناب ناپذیر می داند. 


لینک دانلود:

تجربیات مدون روش تدريس فعال دین و زندگی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 3 آبان 1396برچسب:,تجربیات مدون دبیر دین و زندگی,تجربیات مدون معلم دین و زندگی,تجربیات دبیر الهیات,تجربیات معلم الهیات,تجربیات دبیر الهیات دبیرستان,تجربیات دبیر دین و زندگی دبیرستان,تجربیات دبیر الهیات رتبه خبره,تجربیات دبیر الهیات رتبه عالی,تجربیات معلم دین و زندگی ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات دبیر دین و زندگی ارتقای شغلی خبره به عالی,تحقیق ارتقای شغلی دبیر الهیات,مقاله ارتقای شغلی دبیر الهیات,تحقیق ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر الهیات,مقاله ارتقای شغلی دبیر الهیات خبره به عالی,مستندات ارتقای شغلی دبیر الهیات,تجربیات یک دبیر الهیات,تجربیات یک معلم الهیات,تجربیات یک دبیر دین و زندگی دبیرستان,تجربیات ارتقای شغلی دبیر الهیات بصورت ورد,تجربیات مدون دبیر الهیات,تجربیات مدون معلم الهیات,تجربیات مدون دبیر دین و زندگی,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی