ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 16     کد محصول :5892      حجم فایل:691,62 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده :

کتاب درسی قران ویژه دانش آموزان ابتدایی ،کتابیست که معلمان باید آن را با شیوه های نوین  به دانش آموزان آموزش دهند،از انجایی که قرائت به زبان عربی برای بسیاری از دانش آموزان مشکل است وظیفه ی ماست که برای آموزش این درس که بخش کوچکی از کتاب اسمانی ما مسلمانان می باشد کوتاهی نکنیم.

این تحقیق به سؤالات زیر پاسخ می دهد:

الف) علل و عوامل افت تحصیلی درس قرآن چیست؟

ب) شیوه های قابل اجرا برای جلوگیری از افت تحصیلی درس قرآن کدامند؟

و نیز هم چنین به بررسی روش تدریس قران پایه اول  می پردازد.

 

مقدمه :

کودکان ما کم و بیش با قرآن و عبارات عربی به سبب دین اکثریت مردم ملت ما ودین رسمی کشور ،آشنا هستند.انها در دوره یپیش دبستانی عبارات قرانی را همانند شعر از بر کرده و گاها با مشکلات بسیار زیادی در زمینه ی تلفظ ایات و احادیث مواجه اند اما با ورود انها به مدرسه ، قرآن برای انها یک درس تلقی میشود و باید  همانند دیگر درس ها بدان توجه کنند و مورد ارزیابی قرار گیرند.

این مسئله وقتی برای دانش آموزان سخت می شود  که از انها انتظار می رود ایات را با تلفظ صحیح خوانده و معنی انها را متوجه شوند.گویی انها را موظف به یادگیری زبانی جدید میکنیم.

البته این مطلب بیشتر در مورد دانش آموزان اول ابتدایی صدق میکند.

الف) علل و عوامل افت تحصیلی درس قرآن:

 

1-تعدّد شیوه ها و روش های تدریس معلمان قرآن:

 

1ـ1 فقدان شیوه ها و روش های علمی هماهنگ و یکسان در تدریس:

معمول است که با تألیف و انتشار کتب جدید درسی مانند: فارسی، ریاضی، علوم و … کتابی به عنوان (راهنمای روش تدریس) برای معلمان درس مربوطه تدوین می شود و در اختیار آنان قرار می گیرد. همچنین کلیه معلمان درس مربوطه موظفند یک دوره ضمن خدمت را بگذرانند که در این دوره شیوه تدریس صفحه به صفحه، شامل: اهداف، مفاهیم و روشهای تدریس هر صفحه آموزش داده می شود.

لینک دانلود:

گزارش تخصصی قرآن




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 23 مهر 1396برچسب:گزارش تخصصی قرآن رایگان ,گزارش تخصصی رایگان قرآن,گزارش تخصصی قرآن ابتدایی,گزارش تخصصی قرآن متوسطه اول,گزارش تخصصی قرآن پایه هشتم,گزارش تخصصی قرآن هشتم,گزارش تخصصی قرآن دوم ابتدایی,گزارش تخصصی درس قرآن,نمونه گزارش تخصصی درس قرآن,گزارش تخصصی فارسی سوم ابتدایی,گزارش تخصصی قرآن دوم ابتدایی,گزارش تخصصی قرآن سوم ابتدایی,گزارش تخصصی قرآن چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی قرآن پنجم ابتدایی,گزارش تخصصی قرآن ششم ابتدایی,گزارش تخصصی درس قرآن,گزارش تخصصی درس قرآن ابتدایی,گزارش تخصصی دبیر دینی,گزارش تخصصی دبیر دینی عربی قرآن,گزارش تخصصی دبیر دین و زندگی,گزارش تخصصی درباره درس قرآن,گزارش تخصصی معلم قرآن,گزارش تخصصی مربی قرآن,نمونه گزارش تخصصی درس قرآن,نمونه گزارش تخصصی حفظ قرآن,دانلود گزارش تخصصی درس قرآن,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی