اقدام پژوهی فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 39     کد محصول :5841      حجم فایل:55 KB      نوع فایل :rar 

 


 

چکیده

یکی از شرایط ویژه که در آن معلمان به مقتضای شرایط می‌بایست کار یاددهی – یادگیری  را به پیش ببرند، وجود مدارس کوچک با کلاسهای چند پایه است. در این مدارس تعداد دانش آموزان کم بوده و این مدارس در نقاط دور افتاده تشکیل می‌شوند. تنوع پایه‌های تحصیلی، کوچک بودن محیط کلاس، نبود مواد آموزشی و تجهیزات آموزشی و پرورشی از جمله مشکلات و شرایطی است که در این گونه محیط‌های آموزشی حکم فرم است و با وجود این شرایط انتظار می‌رود که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و عملکرد آموزشی معلم و فرایند یادگیری در این مدارس همانند سایر مدارس به پیش برود.

واژگان کلیدی: پایه ابتدایی – چند پایه – یادگیری – پیشرفت تحصیلی

مقدمه

توصیف اولیه و بیان مساله

این جانب ………..، دارای ….. سال سابقه خدمت در مقطع ابتدایی در پست‌های ……. می‌باشم. در سال ……. نیز در پست معاونت اجرایی مدرسه ابتدایی …….. مشغول به خدمت بودم.

یکی از مشکلاتی که معلمان کلاس‌های چند پایه با آن مواجه هستند نحوه تقسیم فرصت یادگیری بین دو پایه در کلاس است و چون تا بحال پژوهشی اساسی در این مورد انجام نشده است تصمیم گرفتم این تدریس در کلاس‌های چند پایه به نوبه خود دشوار و مستلزم برنامه ریزی منظم و مدون  و آمادگی کامل  می‌باشد.

رسیدن به همهٔ اهداف آموزش درکلاس های چند پایه کاری دشواری است, کمبود وقت, نبودن فضای مناسب آموزشی, عدم وجود وسایل کمک آموزشی, کم سواد یا بی سواد بودن والین و به تبعیت از آن بی میلی نسبت به مشارکت و تسهیل بخشیدن آموزش, مشغله‌های دانش آموزان در خارج از مدرسه برای کمک به خانواده نیز از جمله معزلاتی است که مدارس روستا به ویژه  روستاهای کوچک که اغلب  کلاس‌ها  چند پایه‌اند را با  مشکلات متعددی روبه رو کرده است.

چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاس چند پایه راههای بهبود بخشیدن به آن از همان اول برای من دغدغه بوده با وجود رضایت نسبی  از روش‌های به کار گرفته شده تا الان اما هیچ گاه نمی‌توان  خلأ  وجود تحقیقاتی در رابطه با چگونگی تدریس در کلاس‌های چند پایه را احساس نکرد.

 

تعاریف و مفاهیم:

چگونگی: طبیعت و طریقه هرچیز و کیفیت. (ناظم الاطباء). حال. وضع. طور. حالت. کیف. چونی. هویت. ماهیت      (لغت نامه دهخدا)

تقسیم: بخش کردن. (ترجمان جرجانی ترتیب عادل بن علی) (دهار) (غیاث اللغات). بخش بخش کردن (منتهی الارب) (آنندراج) (ناظم الاطباء). قسمت کردن. بخش کردن قسمت کردن مال را میان شریکان و معین کردن نصیب هریک    (لغت نامه دهخدا)

فرصت: فُرصة. نوبت. (اقرب الموارد). موقع. مجال  (لغت نامه دهخدا)

تدریس چند پایه: به نوعی از تدریس در آموزش ابتدایی اطلاق می‌شود که در آن دانش آموزان چند پایه در یک کلاس توسط یک معلم آموزش داده می‌شوند. (ایان برچ، 1379)

 یادگیری: تغییر نسبتاً پایدار در توان رفتاری (رفتار بالقوه) که در نتیجه تمرین تقویت‌شده، رخ می‌دهد (بی.آر. هرگن‌هان و میتو اچ.انسون؛ مقدمه‌ای بر نظریه‌های یادگیری، علی‌اکبر سیف، تهران، روان، 1386، چاپ یازدهم، ص 22.)


لینک دانلود:

اقدام پژوهی فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 23 مهر 1396برچسب:اقدام پژوهی چند پایه , اقدام پژوهی معلمان چند پایه , اقدام پژوهی معلمان چندپایه , اقدام پژوهی آموزگار سه پایه , اقدام پژوهی آموزگار چند پایه , اقدام پژوهی ابتدایی , اقدام پژوهی معلم چند پایه اقدام پژوهی معلم شش پایه , اقدام پژوهی کلاس های چند پایه , اقدام پژوهی درباره آموزگار چندپایه , اقدام پژوهی کلاس چند پایه , اقدام پژوهی آموزگار چندپایه , اقدام پژوهی کلاس چندپایه , اقدام پژوهی , اقدام پژوهی بصورت ورد , اقدام پژوهی آماده , اقدام پژوهی کامل بصورت ورد , اقدام پژوهی مقطع دبیرستان , اقدام پژوهی مقطع ابتدایی , اقدام پژوهی مقطع راهنمایی , اقدام پژوهی کامل و آماده بصورت ورد , تجربیات و اقدام پژوهی , اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی , اقدام پژوهی دبیر , کافی نت آسمان سایت اقدام پژوهی , اقدام پژوهی همه مقاطع ,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی