گزارش تخصصی فنون آموزش درس شیمی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 13     کد محصول :5839      حجم فایل:30,11 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده:

يكي ازبخش هايي كه دركتاب جديد داراي اهميت زيادي است بخش مربوط به انجام آزمايش هاي اين كتاب است كه سعي شده است تاحدامكان بتوان آن هارابااستفاده از وسايل وموادآزمايشگاهي ساده تري انجام داد.

مسلما يكي از روش هاي مهم فعال تدريس،مخصوصا دردرس شیمی انجام آزمايش است.چراكه كسب مهارت هايي مانند برنامه ريزي،مشاهده دقيق،اندازه گيري،ثبت دقيق ودرست اطلاعات،ارائه صحيح نتايج ويافتن ارتباط منطقي بين متغيرهاباانجام اين فعاليت عملي ،ممكن وميسرمی شود.

ازديگرسوانجام آزمايش،آن هم توسط دانش آموزان وبانظارت معلم،آنان را قادر مي سازد تا درباره اهداف آن فعاليت علمي به تفكربپردازندوبابررسي نتايج حاصله درك روشني ازمفهوم آموزش داده شده به دست آورند. انجام آزمايش دررده بندي تكاليف برحسب حيطه هاي يادگيري درزمره تكاليف مهارتي مي باشد كه موجب پايداري آموخته هامي باشد.

 

مقدمه:

    منظور از افت  تحصیلی كاهش عملكرد  تحصیلی و د رسی د انش  آموز از سطح رضایت  بخش به سطح نامطلوب است.شیمی بخشي ازدانش بشري است كه حاصل مطالعه وجست وجوي اودرشناخت جهان مادي ونظام وقوانين آن است.این درس بي شك يكي ازدروس پراهميت دوره تحصيلي متوسطه  محسوب مي شود،چراكه پايه چهاردرس شيمي،فيزيك،زمين شناسي وزيست شناسي دوره متوسطه دوم رااين درس مهم تشكيل مي دهد.بنابراين محتواي كتاب درسي  وروش تدريس آن ازاهميت ويژه اي برخورداراست.

         

فنون ایجاد انگیزه در دانش آموزان انگیزه چیست؟

 انگیزه حالت مشخصی است که سبب ایجاد رفتاری معین می شود. انگیزه های روانی به طور عمده تحت تأثیر اجتماع خاصی قرار دارند که شخص در آن رشد کرده استتعریف انگیزش: انگیزش به علت یا چرایی رفتار اشاره دارد، روان شناسان مفهوم انگیزش را به عواملی محدود می سازند که به رفتار نیرو می بخشد و به آن جهت می دهندتأثیر انگیزش بر یادگیری انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این که شاگردان در هنگام یادگیری فعال باشند، باید به موضوعی که می خواهند فرا بگیرند، علاقه مند باشند. برای ایجاد رغبت، لازم است مطالب و مفاهیم درسی بر اساس نیاز شاگردان تنظیم شود و هدف ها برای دانش آموزان ارزشمند و قابل وصول باشد. هدف ارزشمند و قابل وصول، فرد را به خواستن و طلب کردن وا می دارد و نیروی لازم برای فعالیت را در او به وجود می آورد. از راه های متفاوتی می توان ایجاد انگیزه کرد و علاقه ی دانش آموزان را به یادگیری افزایش داد. در این نوشتار، بعضی از این روش ها و فنون معرفی می شوند.  ده روش برای ایجاد انگیزش در دانش آموزان 1. بیان دقیق انتظارات در آغاز درس، با توجه به هدف های آموزشی این نکته که دانش آموز بداند معلم چه انتظاراتی از او دارد و هدف کاملاً برای او روشن باشد، بی شک به بهبود یادگیری و افزایش علاقه در یادگیرندگان کمک خواهد کرد. پژوهش های انجام شده نشان داده اند یادگیرندگانی که از هدف های درس و آموزش اطلاعی ندارند، به خوبی یادگیرندگانی که معلم قبل از شروع درس انتظارات خود را به ایشان می گوید و آنان را از هدف های درس آگاه می سازد، در پیشرفت درس موفق نمی شوند. 2. استفاده از تشویق های کلامی در شرایط لازم در بسیاری مواقع، تشویق های کلامی معلم از دیگر انواع تشویق، مؤثرتر است و تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد دانش آموز دارد، چون بلافاصله پس از یک رفتار خوشایند رخ می دهد. استفاده از واژه هایی چون: «خوب»، «عالی»، «آفرین» و «خیلی خوب» پس از عملکرد درست دانش آموز، از تدبیرهای مؤثر انگیزشی استمؤثرترین تشویق آن است که به رفتار و عملکرد درست دانش آموز وابسته باشدهم چنین معلم باید به اندازه ی لازم دانش آموزان ...


لینک دانلود:

گزارش تخصصی فنون آموزش درس شیمی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 23 مهر 1396برچسب:,گزارش تخصصی رایگان شیمی,گزارش تخصصی رایگان شیمی دبیرستان,گزارش تخصصی رایگان درس شیمی,گزارش تخصصی رایگان دبیران شیمی,گزارش تخصصی رایگان معلمان شیمی,گزارش تخصصی رایگان دبیر شیمی,گزارش تخصصی رایگان درس شیمی دبیرستان,گزارش تخصصی دبیر شیمی,گزارش تخصصی دبیر و درس شیمی دبیرستان,گزارش تخصصی شیمی,گزارش تخصصی درس شیمی,نمونه گزارش تخصصی دبیر شیمی,دانلود گزارش تخصصی دبیر شیمی,دانلود رایگان گزارش تخصصی دبیران شیمی,گزارش تخصصی شیمی رایگان,گزارش تخصصی شیمی دبیرستان,دانلود رایگان گزارش تخصصی شیمی,گزارش تخصصی معلم شیمی,نمونه گزارش تخصصی شیمی,دانلود نمونه گزارش تخصصی شیمی,گزارش تخصصی شیمی بصورت ورد,دانلود نمونه گزارش تخصصی شیمی دبیرستان,نمونه موضوعات گزارش تخصصی شیمی دبیرستان,گزارش تخصصی ارزشیابی شیمی,گزارش تخصصی شیمی متوسطه دوم,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی