تجربیات مدون آموزشی جذاب کردن قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

 

تجربیات مدون آموزشی جذاب کردن قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی باوسایل کمک آموزشی  برای دانش آموزان

چکیده  

باتوجه به اهمیّت  وضرورتی که شناخت خودرو در زندگی دارد به عنوان دبیر حرفه وفن کسی که باید در دانش آموزان این انگیزه رابوجود آورد که آنها توانائی هائی دارند که باید ره گشای زندگی آینده آنان باشد، برخودم لازم دیدم که به دنبال راههای جذابیّت ،درک بیشتر این بخش وبخشهای شبیه  آن درکلاس وفوائد آن  در زندگی باشم.

کلمات کلیدی : حرفه و فن – خودرو- جذابیت

 

مقدمه:

آنچه یک دیدن کند ادراک آن               سالها نتوان نمودن بابیان

وسایل کمک آموزشی از حیث این که تئوری و عمل را هماهنگ می کند جایگاه ویژه ای دارد.استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلم در جریان تدریس،باعث می شود که مطالب مطرح شده در ساخت شناختی دانش آموزان جا بگیردو دانش آموز به یادگیری معنی دار نائل شود.متاسفانه استفاده منظم و اصولی از وسایل کمک آموزشی تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشی سپرده می شود و اغلب عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی را از طریق کمبود وقت و نبود وسایل توجیه می کنند.استفاده از وسایل کمک آموزشی باعث تحرک و پویایی در نظام آموزشی می شود. (قهرمانی ،جعفر (1383) : تأثیر وسایل کمک آموزشی در تدریس ویادگیری , ماهنامه پیوند , شماره 295-294انتشارات انجمن اولیاء ومربیان)

تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهد که از طریق تدریس معمولی تنها30  %مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گرفته می شود در حالی که اگر یادگیری با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا  75  % بالا می برد .        

تحقیقات نشان داده است که 75%یادگیری ها از طریق بینایی 13% شنوایی 6لامسه 3% بویایی 3% چشایی صورت می گیردوضروری است که به این امر توجه لازم معطوف گردد همچنین از دیدگاه روانشناسی استفاده از وسایل آموزشی نوعی رغبت وعلاقه در دانش آموزان جهت یادگیری صحیح واصولی به وجود می آورد بنابراین ضروری است که در جهت استفاده بیشتر وبهینه از وسایل کمک آموزشی راه حل ها وطرق مفیدی را که برپایه علمی باشد وبراساس تحقیقات علمی صورت گرفته باشد ارائه داد. (سيف علي اکبر- روانشناسي پرورشي- انتشارات آگاه- چاپ سوم 1379)

استفاده بهینه ازفناوری آموزشی در جریان تدریس به سبب فعال کردن حواس فراگیران امرآموزش را واقعی ترکرده ، ضمن غنی کردن کیفیت تدریس ویادگیری، کارایی تعلیم وتربیت را ارتقا می بخشد (پیری ، 1382،ص 43)

 كلاس‌هاي درس در يك دسته‌بندي كلي يا شاداب، جذاب و مخاطب‌گستر، يا كسل‌كننده، خمود و مخاطب‌گريز و يا معمولي و عادي است. كلاس درسي كه در آن به مؤلفه‌هاي جذابيت عطف توجهي نشان داده نمي‌شود با گذشت زمان ممكن است كم‌كم سستي و كسل‌كنندگي در آن به چشم آيد كه گسست ارتباط بين استاد و فراگير از روشن‌ترين پيامدهاي ناگوار آن خواهد بود و نتايج آموزش را عقيم و بي‌اثر مي‌سازد.

به نظر می رسد جذابيت كلاس بر چند ركن و پايه استوار است: الف- معلم ب- متن و محتوای  درس ج- فضای كلاس.

معلم يكي از اركان اساسي آموزش و پرورش است و بدون در نظر گرفتن نقش او، نقش سازنده‌اي را نمي‌توان براي تعليم و تربيت منظور نمود. معلم نه تنها متخصص مسايل آموزشي، بلكه راهنما و سرمشق فراگيران، مشاور و مشفق آنان و دوست و مشكل‌گشاي دانش‌پژوهان است و اين همه كاركرد با عنايت به نقش و جايگاه ممتازي است كه او در تعليم و تربيت داراست

متن آموزشي يكي از اساسي‌ترين مؤلفه‌هاي آموزشي است كه همواره با فراگير همنشين و در ارتباط است.

كلاس درس يك فضاي معنوي و آموزشي دارد و يك فضاي مادي و فيزيكي. مقصود از فضاي معنوي و آموزشي فضاي متأثر از معلم و دانش آموز است كه مي‌تواند باز، منعطف، منطقي و با تفاهم باشد و يا بسته، قانوني، خشك و سرشار از يك سونگري و تعارض. في‌المثل در كلاس درسي كه معلم اجازه پرسش را به دانش آموز  نمي‌دهد، يا سخن رقيب در آن با طعن و توهين نقد و نقل مي‌شود و يا معلم تنها خواست خود را بر دانش آموزان تحميل مي‌نمايد و از مشورت با فراگير و حرمت به جايگاه او طفره مي‌رود، چنين كلاسي بسته و غيرمنطقي جلوه خواهد كرد و آثار و فوايد درخشاني از آن حاصل نخواهد شد. اما فضاي فيزيكي كلاس عبارت از محدوده كلاس، موقعيت جغرافيايي، صندلي و نيمكت، رنگ و تميزي، تابلو و وسايل گرمايشي و سرمايشي، فرسودگي بنا يا نو بودن و اموري از اين دست است كه در جذابيت تأثيرگذار است. معمولاً كلاس‌هاي كهنه و قريب‌التخريب، با نيمكت‌هاي شكسته و قديمي و در موقعيت عبور و مرور دانش آموزان (مثل كلاس‌هاي كنار پله) با جذابيت ناسازگار است و براي دانش آموز محيطي خوشايند نمي‌باشد. (علي پور مشکاني مهران- آيين تدريس و روش کلاس داري- انتشارات پارسايان- چاپ اول 1381)  

فهرست مطالب


لینک دانلود:

تجربیات مدون آموزشی جذاب کردن قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن 

تجربیات مدون آموزشی جذاب کردن قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 19 مهر 1396برچسب:,تجربیات مدون حرفه و فن,تجربیات مدون معلم حرفه و فن,تجربیات مدون دبیر حرفه و فن,تجربیات مدون درس حرفه و فن,تجربیات مدون یک دبیر حرفه و فن,تجربیات مدون یک معلم حرفه وفن,تجربیات مدون کار و فناوری,تجربیات مدون دبیران کار و فناوری,تجربیات دبیر کار و فناوری,تجربیات ارتقای شغلی کار و فناوری,تجربیات معلم کار و فناوری,تجربیات دبیر حرفه و فن,تجربیات معلم حرفه فن,تجربیات دبیر کار و فناوری متوسطه,تجربیات دبیر کار و فناوری ارتقای شغلی,تجربیات یک دبیر کار و فناوری,تجربیات ارتقای شغلی خبره به عالی کار و فناوری,تجربیات دبیر کار و فناوری ارشد به خبره,سایت تحقیقات ارتقای شغلی دبیران,تجربیات دبیر کاروفناوری,تحقیق ارتقای شغلی دبیر کار و فناوری,تجربیات مدون ارتقای شغلی دبیر کار و فناوری,مقاله ارتقای شغلی دبیر کار و فناوری,تجربیات مدون تدریس دبیر کار و فناوری متوسطه,مستندات ارتقای شغلی دبیر کار و فناوری,تجربیات تدریس یک دبیر کار و فناوری,ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر کار و فناوری,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی