تحقیق ویژه ارتقاء شغلی - تحقیق امور تربیتی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

    تعداد صفحات: 40     کد محصول :6493      حجم فایل:75,68 KB      نوع فایل :rar 

 


 

 
چكيده:
 
امور تربيتي به عنوان نهادي در بطن آموزش و پرورش با هدف تربيت انسانهايي مطلوب و سازنده با معيارهاي اسلامي و الهي صدقه جاريه شهيد رجايي است اما حقيقت اين است كه سنت تربيت و پرورش رسمي دانش آموزان ريشه در گذشته دارد. اين مقاله به عنوان تاريخچه امور تربيتي ابتدا نگاهي به اين پديده در قبل از انقلاب دارد و سپس سير تكويني آن را بعد از انقلاب دنبال مي نمايد. در اين بررسي به تحولات نيروهاي تربيتي و ساختار اين تشكيلات كه در سه دهه گذشته رخ داده است پرداخته شده است.
 
مقدمه:
 
تاريخ هر پديده اي و بررسي آن در بستر زمان ضمن اينكه آدمي را به شناخت دقيقتر آن پديده رهنمون مي سازد قدرت پيش بيني و امكان تصميم گيري صحيح و هدايت مناسب آن را نيز فراهم مي سازد. آموزش و پرورش هر جامعه اي نيز به عنوان يك پديده اجتماعي در گذر زمان دستخوش تحولات و فراز و فرود هاي بسياري قرار مي گيرد. يكي از آن تحولات، پيدايش امور تربيتي و توجه خاص به امر پرورش مهارتهاي لازم و ايجاد نگرش ها و ارزشهاي اخلاقي، انساني و ديني در دانش آموزان است. تاثير چنين پديده اي بي شك در نظام آموزشي كشور و به تبع آن بر فرهنگ و تربيت اجتماعي آحاد مردم تاثير تعيين كننده اي دارد.
اگرچه در قديم الايام پدران و مادران كودكان خود را در گيرودار زندگي روز مره تربيت مي كردند و راه رسم زندگي و آداب كسب و كار و زراعت را به آنان مي آموختند ولي طبقات متوسط شهري و بعضا روستايي كودكان خود را به مكتب مي سپردند تا با سواد شوند و در كنار آن تربيت لازم را نيز پيدا مي كردند. اين سنت تا مدتها پيش نيز به طور غير رسمي ادامه داشت و اكنون نيز شايد در برخي جوامع داير باشد. بنابراين جاي ترديدي نيست كه نظام تعليم و تربيت  سابقه ديرينه اي  در کشورمان دارد و همين قدمت بر اهميت و ضرورت بررسي و تبيين تاريخي آن تاكيد مي نمايد.
 
آغاز تعليم و تربيت رسمي:
 
تعليم و تربيت رسمي  براي اولين  بار در زمان ناصرالدين شاه در ايران پاگرفت كه در آن زمان " وزارت علوم " نامگذاري شده بود. سپس در زمان مشروطيت " وزارت معارف " نام گرفت. اين وزارتخانه در سال 1329 شمسي  به " وزارت فرهنگ"  تغيير نام داد و در سال  1343 به سه نهاد "وزارت فرهنگ و هنر" و "وزارت آموزش و پرورش" و سازمان اوقاف تقسيم گرديد (دبيرخانه شورا). در بهمن ماه 1346 از بطن وزارت آموزش و پرورش دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالي متولد گرديد.


لینک دانلود:

تحقیق ویژه ارتقاء شغلی - تحقیق امور تربیتی


تحقیق ویژه ارتقاء شغلی - تحقیق امور تربیتی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396برچسب:,تجربیات مدون پرورشی,تجربیات مدون مربی پرورشی,تجربیات مدون معاون پرورشی مدارس,تجربیات مدون معاونت پرورشی,تجربیات مدون مربیان پرورشی,تجربیات مدون معاون آموزشی مدرسه,دانلود رایگان تجربیات مدون معاون پرورشی,تجربیات مدون معاون پرورشی,تجربه مدون معاون پرورشی,تجربیات مربی پرورشی,تجربه دبیر پرورشی,تجربیات معاون پرورشی,تجربیات مربی پرورشی رتبه عالی,تجربیات دبیر پرورشی رتبه عالی,تجربیات معلم پرورشی رتیه عالی,تجربه مربی پرورشی خبره,تجربه دبیر پرورشی خبره,رتبه عالی و خبره,تجربیات معاون پرورشی برای رتبه خبره و عالی,تجربه دبیر پرورشی برای رتبه خبره و عالی,تجربیات دبیران,سایت تجربیات دبیران,تجربیات مدون معاون پرورشی,تجربیات ارتقای شغلی معاون پرورشی,تجربیات ارتقای شغلی مربی پرورشی,تجربیات یک مربی پرورشی,تجحقیق ارتقای شغلی مربی پرورشی ارشد به خبره,مقاله ارتقای شغلی معاون و مربی پرورشی,تجربیات اخد رتبه ارشد به خبره معاون پرورشی,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی