گزارش تخصصی روش تدریس علوم تجربی در دوره دبیرستان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

گزارش تخصصی روش تدریس علوم تجربی در دوره دبیرستان

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

درس علوم تجربی ، درس یادگیری بعضی ازدانش ها برای استفاده عملی بهتردرزندگی است .بنابراین بخش تئوری باید به گونه ای با بخش عملی آمیخته شود که هم قوه ی جستجو گری را در دانش آموزان شکوفا  نماید و هم دانستن و کشف مجهولات را برای آنها نشاط آورسازد وهم آنچه را برای زندگی دردنیای امروز و فردا به آن نیازمندند به آنها بیاموزد .برای افزایش وارتقای کیفیت آموزشی می توان کلاس درس را به فضای باز انتقال دهیم مثلا هنگامی که معلم درس گیاهان دانه دار را تدریس میکنداگردرباغچه ی مدرسه یا فضای اطراف مدرسه نمونه ای از این گیاهان وجود دارد با بردن دانش آموزان به آن جا و نشان دادن این گیاهان علاوه بر ایجاد روحیه ی شادی  نشاط میتوان باعث فعال شدن کلاس و تعمق یادگیری شد بازدید از مراکز علمی و مشارکت متخصصان آنجا در امر تدریس مانند مرکز انتقال خون، موزه ی علوم طبیعی و… نیز از مواردیست که به بهبود کیفیت آموزش کمک می کنداین مقاله سعی شده است که روش ساخت و سازگرایی برای تدریس درس علوم تجربی مورد بحث قرار گیرد و مراحل یک تدریس به این روش مطرح شود .در این تحقیق ابتدا به بیان تجربیات خود در زمینه تدریس علوم تجربی و سپس به تبیین روش های تدریس و ارائه پیشنهادات جهت تدریس بهتر علوم تجربی می پردازیم .

مقدمه

معلمی حرفه ای متشکل از دانش ومهارت های گوناگون است یک معلم باید برای تدریس مطلوب همزمان  مجموعه ای از دانش ها را به طور هنرمندانه در هم بیامیزد تا در مسیر ترکیب و بکارگری آنها تدریسی اثر بخش طراحی و در کلاس درس ارائه کند. اهداف آموزشی بر اساس چنین فعالیتی امکان تحقق می یابند . در واقع حرفه ی معلمی با تعامل مفهومی طیف متنوعی از دانش ها شکل می گیرددرعصرجدید که معلم و دانش آموز در اقیانوسی از اطلاعات غوطه ورند ، معلم نقش سکان داری را دارد که کشتی و عوامل آن را به سمت مطلوبی هدایت می کند.هایم گینوت (استاد تعلیم و تربیت کودک و نویسنده کتاب را بطه ی معلم و دانش آموز )می گوید:{من به این نتیجه ی قاطع رسیدم که عامل تعیین کننده ی کلاس ، من هستم . این روش شخصی من است که این جو را بوجود می آوردحال وهوای کلاس را روحیه ی روزانه ی من می سازد. من به عنوان معلم قدرتی دارم که می توانم زندگی شاگردانم را شیرین و تلخ کنم می توانم تحقیر یا تمسخر کنم ،صدمه بزنم یا درمان کنم ، روی هم رفته این پاسخ من است که تشدید یا تخفیف یک بحران ، و انسان یا نا انسان شدن یک کودک را معین می کند}.معلم به عنوان هدایت گر باید نیاز محصل خود را بشناسد و بر اساس آن کلاس درس را اداره کند.رالف تایلر (۱۹۷۰) می گوید { اگر برنامه هاوسایر فعالیت های مدرسه با توجه به رغبت های محصلان تنظیم شونددراین صورت دانش آموزان به طور فعال درآنها شرکت می کنند

 


لینک دانلود:

گزارش تخصصی روش تدریس علوم تجربی در دوره دبیرستان


گزارش تخصصی روش تدریس علوم تجربی در دوره دبیرستان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396برچسب: گزارش تخصصی روش تدریس علوم تجربی در دوره دبیرستان , گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی , گزارش تخصصی دبیر علوم , گزارش تخصصی معلم علوم , گزارش تخصصی معلم علوم تجربی , گزارش تخصصی دبیر علوم ششم , گزارش تخصصی علوم تجربی پنجم , گزارش تخصصی دبیر علوم هفتم , گزارش تخصصی دبیر علوم هشتم , گزارش تخصصی دبیر علوم نهم , گزارش تخصصی دبیر علوم دهم , گزارش تخصصی درباره درس علوم , گزارش تصصی درس علوم بصورت ورد , گزارش تخصصی علو , گزارش تخصصی علوم , گزارش تخصصی درس علوم , گزارش تخصصی آزمایشگاه علوم , گزارش تخصصی درباره ازمایشگاه خلاقیت دانش آموزان , گزارش تخصصی شغلی درس علوم تجربی , دانلود گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی