اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

    تعداد صفحات: 17     کد محصول :7108      حجم فایل:34,88 KB      نوع فایل :rar 

 

 

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری تشویق نمایم؟

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری تشویق نمایم؟

چکیده  

دانش آموزانی که ازطریق  یادگیری فعال  به یادگیری می بردازند نه تنها بهتر یادمی گیرند بلکه از تجربه یادگیری لذت بیشتری نیز می برند .حتی اگر دبیر بهترین سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی  بپردازد ممکن است یادگیری  صورت  گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعال به وجودمی آیدکامل جامع وپایدار نیست به نظر بین وویتاکریکی ازمهمترین راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری  ازگروهها مطالعه درکلاس وفراهم کردن فرصت بحث  تبادل نظر وپرسش و باسخ است (بین وویتاکر 2000) اینجانب …. دبیر…. آموزشگاه …. شهرستان … در اقدام پژوهی فوق الذکر بر آنم که از طریق مشارکت و فعالیت و کارگروهی و روش تدریس فعال دانش آموزانم را به درس کار و فناوری علاقه مند سازم. طرح اقدام پژوهی حاضر با هدف بهبود عملکرددانش آموزان در انجام کارگروهی در مهارتهای عملی درس کاروفناوری گردآورس شده است.ابزارهای گردآوری کارهای عملی دانش آموزانی است که به منظور تعیین سطح علاقه و نگرش دانش آموزان به انجام کار گروهی در کارهای عملی کار و فناوری بود که اعتبار آن از سوی صاحب نظران مورد تأیید قرارگرفته است. پس از تجزیه وتحلیل داده ها مشخص گردید که عملکرد دانش آموزان در سطح پایینی قرار دارد. راه حل های اعمال شده در این طرح ضمن بهره گیری از مشارکت ونظرات ذیربطان شامل آموزش مهارت کار گروهی درانجام کار عملی مطرح کردن موضوع با مدیر مدرسه و درخواست کمک از مدرسه بودپس از انتخاب راه حل هاباابزارهای استفاده شده در شواهد یک به ارزشیابی اقدام پرداختیم که نتایج حاصل کار عملی دانش آموزان نشان می دهدکه عملکرد آنها در شواهد یک بیشتر است.

 

مقدمه

انسان می تواند با توانایی هایی که خداوند دراختیارش گذاشته و با استفاده از امکانات طبیعی و قدرت تفکر دست به اختراع و خلاقیت بزند.استفاده از ابزار و منابع و امکانات طبیعی به دانش وکسب مهارت نیاز دارد و انسان این مهارت هارابه مرورزمان وکسب آموزش وتجربه به دست می آورد این مهارت ها برای رفع نیازهای زندگی فردی و اجتماعی لازم است.مهارتهای عملی امر آموزش را تسهیل می کند و یادگیری مطالب درسی را با معناتر ، کامل تر و در نتیجه مفیدتر خواهد کردآزوبل و برونر به استفاده از وسایل دیداری و شنیداری و کارگاهی تأکید می کردند و معتقد بودند که با استفاده از این وسایل می توان به درجه بالایی از آگاهی و مهارت عملی دست یافت.استفاده ی هم زمان از دروس تئوری و عملی در مدارس و استفاده از وسایل کمک آموزشی در قالب کارگاهی می تواند به بهبود آموزش و یادگیری کامل تر منجر شودهمچنین موفق شدن درساخت وسیله کارگاهی باعث برخورداری ازاراده واعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری وابتکارخلاقیت و نوآوری، سلامت فکر و بهداشت روانی، رابطه ی مستقیمی با میزان و چگونگی عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد داردو همچنین امروزه در اصطلاح و درمان اختلالات شخصیتی ورفتاری کودکان و نوجوانان نظیر کمرویی و گوشه گیری، لجبازی وپرخاشگری تنبلی وکمرویی به عنوان اولین ومؤثرترین گام به پرورش احساس عزت نفس، تقویت اعتماد به نفس و مهارتهای فردی و اجتماعی آنان می پردازندمسئله عزت نفس و اعتماد به نفس از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت نوجوانان است.


لینک دانلود:


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1396برچسب:اقدام پژوهی کارگروهی,اقدام پژوهی دبیر حرفه و فن,اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری,اقدام پژوهی درس کار و فناوری,اقدام پژوهی کامل بصورت ورد,اقدام پژوهی کامل کار و فناوری,اقدام پژوهی درس حرفه و فن سوم راهنمایی,اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری,اقدام پژوهی درس کار و فناوری,اقدام پژوهی معلم کار و فناوری,اقدام پژوهی کار و فناوری متوسطه, اقدام پژوهی کار و فناوری,اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری,اقدام پژوهی معلم کار و فناوری,اقدام پزوهی درس کار و فناوری متوسطه,اقدام پژوهی حرفه و فن,اقدام پزوهی دبیر حرفه و فن,اقدام پزوهی معلم حرفه و فن,اقدام پژوهی حرفه و,فن راهنمایی,اقدام پزوهی معلم کار و فناوری دبیرستان,اقدام پژوهی معلمان حرفه و فن,اقدام پژووهی درس کار و فناوری,دانلود اقدام پزوهی کار و فناوری,نمونه اقدام پژوهی درس کار و فناوری,دانلود اقدام پژوهی درس کار و فناوری,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی