ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

موضوع بازنگری برنامه‌های آموزشی جغرافیا در ایران زمانی قوّت گرفت که پس از برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیا در اسفند 1374 در دفتر برنامه ریزی و تألیف کُتُب درسی، اعضای این گروه متقاعد شدند که زمان تغییر بنیادی در آموزش این شاخه از علوم بین رشته ای فرا رسیده است. علمی که به جهت ایفای نقش پُل ارتباطی میان علوم پایه و علوم انسانی برای بسیاری از کارشناسان برنامه ریزی در هاله ای از ابهام بود و به دلیل مشکلات ِ دستیابی به یک برنامه مدوّن، مورد بی مهری معلّمان، دانش آموزان، اولیاء و... قرار گرفته بود. امّا تغییر نگرش به این علم امروزه آن را به یکی از کاربردی‌ترین علوم در زندگی تبدیل کرده است. در این مقاله سعی شده است، راهکارهای درسی جغرافیا بخصوص در دورهٔ دبیرستان، چالش‌ها و راهکارهای پیش رو، و زمینه‌های این تحوّل اساسی به آموزش جغرافیا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

 

 

 

آموزش جغرافیا:                                             

جغرافیا علمی است که در صدد تشریح ویژگی‌های مکان‌ها و توزیع انسان‌ها، عوارض و رویدادها، همانگونه که بر سطح زمین رُخ می‌دهند و گسترش می‌یابند، می‌باشد. جغرافیا به مطالعه کنش‌های متقابل انسان- محیط در بستر مکان‌های ویژه و موقعیت‌های مکانی می‌پردازد. امروزه آموزش جغرافیا بعنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامه‌های درسی دوره‌های تحصیلی مدارس گنجانده و مورد تأکید قرار گرفته است و جغرافیا به عنوان وسیله ای نیرومند هم برای ترفیع و ترویج آموزش‌های فردی و هم آموزش‌های بین المللی، محیطی و توسعه مطرح می‌باشد.

موضوعات و مشکلات عمده ای که در دنیای امروز با آن مواجه هستیم، بُعد جغرافیایی قوی دارد. آموزش جغرافیا در درک و فهم مسائل و مشکلات محیطی و ارائه راه حل‌ها و برنامه ریزی‌های مرتبط با توسعه، نقش بسزایی دارد. آموزش جغرافیا می‌تواند دانش آموزان را به درک فرایندها و ساختارهای مربوط به توسعه قادر سازد. درک محیط پیرامون، آگاهی از شیوه‌های متفاوت زندگی، شناخت نظام‌های اصلی اجتماعی- اقتصادی و موقعیت‌های مکانی و مکان‌ها بعنوان بستر این نظام‌ها، تأثیر شرایط فرهنگی و نظام‌های اقتصادی- اجتماعی، دستیابی به طیف وسیعی از مهارت‌های جغرافیایی و به کارگیری آن‌ها در زندگی خصوصی، حرفه ای و عمومی و سرانجام علاقمندی و احساس مسئوولیت نسبت به محیط و بوم انسانی در مقیاس‌های مختلف از طریق آموزش جغرافیا حاصل می‌گردد.    

 


لینک دانلود:

تجربیات دبیر جغرافیا برای ارتقای شغلی خبره و عالی


تجربیات دبیر جغرافیا برای ارتقای شغلی خبره و عالی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 21 مرداد 1396برچسب: تجربیات دبیران,تجربیات دبیر جغرافی,تجربیات دبیر جغرافی جهت ارتقای شغلی,تجربیات تدریس دبیر جغرافی دبیرستان,تجربیات معلم جغرافی دبیرستان,تجربیات معلم و دبیر جغرافی,تجربیات مدون شده یک دبیر جغرافی,تجربیات همه معلمین و دبیران,سایت تجربیات دبیران,تجربیات دبیر جغرافی دبیرستان,جغرافیا دوره دبیرستان,ارتقای شغلی عالی و خبره,تجربیات دبیران جهت ارتقای شغلی خبره و عالی,بهترین سایت تجربیات دبیران,تجربیات تدریس جغرافیا دوره دبیرستان,تجربیات مدون دبیر جغرافیا,تجربیات مدون دبیر جغرافی,تحقیق ارتقای شغلی دبیر جغرافی,مقاله ارتقای شغلی دبیر جغرافیا,تجربیات تدریس دبیر جغرافی,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی