دانلود مقاله ازدواج ســالم
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

 

75 صفحه

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 مقدمه

ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است واز نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می شود. هر چند ازدواج به عنوان یک عمل ارادی تابع خواست، تمایلات و دیدگاه های فردی است اما زندگی اجتماعی انسان و روابط پیچیده او با پیرامونش، ازدواج رادرارتباط متقابل با متغیرهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و حتی سیاسی قرار می دهد .ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی فرد، نیازهای اقتصادی واجتماعی وفرهنگی اورا نیزتنظیم مینماید و به عنوان هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا به حساب می آید. زمان و میزان احساس نیاز به همدم و همسر در بین افراد، متفاوت و از شدت و ضعف های نامساوی برخورداراست. برخی از افراد در سنین نوجوانی این نیاز را احساس نموده و مبادرت به ازدواج می کنند، برخی دیگر در سنین جوانی و تعدادی نیز پس از سپری کردن دوران جوانی مبادرت به ازدواج می کنند. البته باید اشاره نمود که در جوامع سنتی، قبل از اینکه هریک از این نیازها خود نمائی کند والدین یا اطرافیان برای فرزندان خود همسر انتخاب میکنند.

اگر به تعویق افتادن سن ازدواج، به افزایش سرمایه های انسانی فرد منجر گردد و فرد بادید بازتر و اندیشمندانه تر همسر خود را انتخاب نماید می توان گفت که این تاخیر نقش مثبتی در زندگی فرد خواهد داشت. ولی در بسیاری از مواقع افزایش بیش از حد سن ازدواج باعث سرخوردگی های عاطفی و روانی در فرد می شود که حتی افزایش توانمندی های فرد هم نمی تواند این سرخوردگی ها را درمان نماید. به طور کلی    می توان گفت که ازدواج باید در سن مناسب انجام شود، نه آن قدر زود که صرفا مبتنی  بر غرایز جنسی یا اجبارهای اقتصادی باشد و نه آن قدر دیر که منجر به بروز اختلافات روانی - اجتماعی یا حتی آسیب های اجتماعی گردد. 

ازدواج ســالم


لینک دانلود:

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1396برچسب:,ازدواج سالم,ازدواج سلمان خان,ازدواج سالم چگونه است,ازدواج سالمندان,ازدواج سالم و موفق,ازدواج سالم با مینور,ملاکهای ازدواج سالم,ازدواج مجدد سالمندان,پاورپوینت ازدواج سالم,ازدواج فرد سالم با معلول,ازدواج سلمان خان و کاترینا کیف,مراسم ازدواج سلمان خان,سلمان خان ازدواج کرده یا نه,علت ازدواج نکردن سلمان خان,ازدواج سلمان خان در2015,ازدواج سلمان خان در دبی,ازدواج سلمان خان و کاترینا کایف,فیلم ازدواج سلمان خان,ازدواج جدید سلمان خان,ازدواج سالمندان کهریزک,سایت ازدواج سالمندان,ازدواج در سالمندان,طرح ازدواج سالمندان,فیلم ازدواج سالمندان,ازدواج در خانه سالمندان,ازدواج در خانه سالمندان گناباد,ازدواج مجدد در سالمندان,اصول ازدواج موفق سالم و پایدار,ازدواج موفق و خانواده سالم چگونه,ازدواج موفق و خانواده سالم,ازدواج فرد سالم با تالاسمی مینور,ازدواج دختر سالم با پسر تالاسمی مینور,ازدواج مرد سالم با زن مینور,ازدواج فرد مینور با سالم,معيارهاي ازدواج سالم,ازدواج افراد سالم با معلول,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی