ارزیابی پتانسیل خطر در واحد های تولید کننده نفت و گاز
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

دانلود پایان نامه روش های ارزیابی پتانسیل خطر در واحد های تولید کننده نفت و گاز

مقدمه

HAZOP (hazard and operability study)  تکنیکی برای تشخیص خطرها و تجزیه و تحلیل خطرها و ارتباط عملی با سیستم ها می باشد. این تکنیک از سال های خیلی قبل مورد استفاده بوده است.اما همچنین پابرجا و استوار می باشد و از لحاظ بین المللی به عنوان یکی از تکنیک های تشخیص خطر پیشرفته تلقی می شود. این تکنیک تا اخیرا به طور کلی محدود شده بود برای فرآیندهای صنعتی ( شیمیایی، داروسازی و نفت و گاز ) و هنوز هم به طور معمول برای این صنایع قابل اجرا و عملی می باشد.

با وجود اینکه HAZOP یک تکنیک توانا می باشد. ولی با تمام این بحث ها به طور پیوسته به کار برده نمی شود و اغلب کارها به شکلی موثر انجام نمی شود. عنوان HAZOP با هر روشی که خطرها را تشخیص بدهد سازگاری دارد. ولی اغلب اوقات روش های اتفاقی برای تشخیص خطرها به کار برده می شود. در خیلی از موارد هنگامی که ما فکر می کنیم که روش مذکور HAZOP به شکلی درست به کار گرفته شده به نتیجه ای کم فایده و با خسارت زیادی مواجه می شویم و در اینجا می باشد که فکر می کنند روش مذکور نامناسب است در صورتی که آنها در یک موضوع کلیدی با شکست مواجه شده اند که آن، مدیریت روش مذکور بوده است وقتی که ما این تکنیک را به کار می گیریم این تکنیک ممکن است به طور نادرستی انجام شود اگر اهداف موجود در موضوعات پراکنده باشد و یا اینکه خود تکنیک اساسا منحصر شده باشد برای فرآیندهای صنعتی، عمومیت پیدا نکرده باشد. فهمیدن و درک کردن HAZOP آسان می باشد و ظاهرا به کارگیری آن نیز آسان می باشد. ولی براساس HAZOP بر روی کار تیمی نهاده شده است و این امر نیازمند به مدیریت و کنترلی دقیق می باشد که به طور واضح و روشن معلوم است که بدون این اصول (مدیریت و کنترل دقیق ) از تاثیر و سودمندی و بازدهی و کارآیی آن کاسته می شود. این موضوع در اینجا لازم نیست که زیادت اکید شود زیرا در سرتا سر این مجموعه تکرار شده است و در مورد آن بحث شده است. بنابراین یکی از اهداف این پروژه ارائه دادن یک توضیح صریح و بدون نقص از HAZOP می باشد، برای آنهایی که می خواهند این روش را یاد بگیرند. که ممکن است این افراد مبتدی باشند که قصد دارند این روش را بفهمند یا افراد آگاه و متخصص که می خواهند کارهای خود را با این روش بهبود ببخشند. هدف دیگر این رساله توضیح دادن اهمیت قوانین مربوط به فرآیندها می باشد. بنابراین به کارگیری HAZOP باید بیشترین سازگاری وبیشترین سودمندی را برای سیستم مذکور داشته باشد. اگر درهنگام تحقیقات و مطالعات نسبت به این موضوع کنترل درستی انجام نگیرد و تکنیک مورد نظر برای رسیدن به نتیجه ای بدون نقص تنظیم نشود آن را نمی توان HAZOP نام نهاد. زیرا آشفتگی های موجود در این تکنیک ما را از شناخت خطرهای موجود در سیستم ویا فرآیند دور می نماید. بنابراین شناخت خطرهای اساسی اداره موثر ایمنی و مطمئن کردن سیستم ها و ماشین آلاتی می باشد که می خواهیم سودمند واقع شوند است.

HAZOP  هازوپ

 


لینک دانلود:

ارزیابی پتانسیل خطر در واحد های تولید کننده نفت و گاز


ارزیابی پتانسیل خطر در واحد های تولید کننده نفت و گاز

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1396برچسب:,نفت و گاز پارس,نفت و گاز پارسیان,نفت و گاز پارسه,نفت و گاز پارس جنوبی,نفت و گاز پارس جنوبي,نفت و گاز پارس جنوبی عسلویه,نفت و گاز پارس عسلویه,نفت و گاز پارس استخدام,نفت و گاز پارسیان سهام,نفت و گاز پارس Pogc,نفت و گاز گچساران,نفت و گاز گچساران فوتبال,نفت و گاز گچساران ورزش,نفت و گاز گچساران دانشگاه,نفت و گاز گچساران کجاست,نفت و گاز گچساران مناقصات,نفت و گاز گچساران تلفن,نفت و گاز گچساران فوتبال نوجوانان,نفت و گاز گچساران ویکیپدیا,سایت نفت و گاز گچساران,نفت و گاز,نفت و گاز اروندان,نفت و گاز کارون,نفت و گاز شرق,نفت و گاز مارون,نفت و گاز پرشیا,نفت و گاز غرب,نفت و گاز پارسیان تالار بورس,نفت و گاز پارسیان در بورس,گروه نفت و گاز پارسیان,هلدینگ نفت و گاز پارسیان,سایت نفت و گاز پارسیان,نماد نفت و گاز پارسیان,توسعه نفت و گاز پارسیان,پتروشیمی نفت و گاز پارسیان,نفت و گاز اروندان خرمشهر,نفت و گاز اروندان دفتر تهران,شرکت نفت و گاز اروندان خوزستان,تلفن نفت و گاز اروندان,شرکت نفت و گاز اروندان خرمشهر,شرکت نفت و گاز اروندان دارخوین,سایت نفت و گاز اروندان,استخدامی نفت و گاز اروندان خرمشهر,ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر,نفت و گاز کارون اهواز,نفت و گاز کارون آدرس,نفت و گاز كارون,سایت نفت و گاز کارون,شرکت نفت و گاز کارون اهواز,سایت شرکت نفت و گاز کارون,شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون,مدیرعامل نفت و گاز کارون,شركت نفت و گاز كارون,نفت و گاز شرق آدرس,نفت و گاز شرق مشهد,پورتال نفت و گاز شرق,نفت گاز شرق,سایت شرکت نفت و گاز شرق,شركت بهره برداري نفت و گاز شرق,شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق مشهد,سایت شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق,شرکت نفت و گاز شرق کشور,نفت و گاز مارون دفتر تهران,معرفی شرکت نفت و گاز مارون,سایت شرکت نفت و گاز مارون,مناقصات نفت و گاز مارون,استخدامی نفت و گاز مارون,استخدام نفت و گاز مارون,مدیران نفت و گاز مارون,تلفن نفت و گاز مارون,نفت وگاز مارون تلفن,نفت و گاز پرشیا قشم,نفت و گاز پرشيا,حفاری نفت و گاز پرشیا,توسعه نفت و گاز پرشیا,حفاری نفت و گاز پرشیا قشم,شرکت نفت و گاز پرشیا قشم,شرکت نفت و گاز پرشیا انرژی,صنعت نفت و گاز پرشیا,نفت گاز پرشیا,مدیرعامل نفت و گاز غرب,نفت و گاز غرب ایلام,شركت نفت و گاز غرب,شرکت نفت و گاز غرب کرمانشاه,سایت نفت و گاز غرب,شرکت نفت و گاز غرب کشور,پتروشیمی نفت و گاز غرب,بهره برداری نفت و گاز غرب,مناقصات شرکت نفت و گاز غرب,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی