دانلود مقاله اسلام و نقش خلاقیت در زیبایی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

دانلود مقاله اسلام و نقش خلاقیت در زیبایی



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 15     کد محصول :3282      حجم فایل:30,61 KB      نوع فایل :rar
 

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکيده

خلاقيت به عنوان معياري براي زيبايي، مورد توجه قرآن، حديث، عرفان و برهان در خلقت و آفرينش هستي بوده، اين ادله معتقدند عالم ملک، سراسر تجلي جمال و جلال الاهي است، و در اين تجلي همة شاخصه­هاي خلاقيت برتر لحاظ شده است. از اين رو، خداوند هنرمندترين خالق آثار هنري با خلاقيت برتر است. در اين مقاله تلاش شده تا به اثبات اين مدعا اقدام شود.

واژگان کليدي: خلاقيت، زيبايي، شاخصه­های خلاقیت برتر، خارق العاده، اتقان.

پشگفتار

همواره فعاليت هنري، به فرايندي زيبا که توأم با خلاقيت و نوآوري باشد، اطلاق مي­شود. از اين رو، يکي از معيارهاي برتري يک اثر هنري بر ديگري، ميزان برخورداري هر اثر از عنصر خلاقيت دانسته شده است. خلاقيت در علوم و عرف­هاي گوناگون، معاني متفاوتي مي­يابد، اما در هنر هر گاه بحث از خلاقيت مي­شود، مقصود از آن «نوآوري» و «ابداع» و به عبارت ديگر، مقصود از آن همان «خلق» و «آفرينش» است که يک اثري هنري را از ديگر آثار متمايز مي­سازد. شکي در اين نيست که خلاقيت­هاي هنري تا اندازة بسياري وام­دار زيبايي­هاي در طبيعت است. در اين نوشتار به نوعي مقايسه بين خلاقيت در آثار ساختة بشر با خلاقيت در طبيعت خواهد شد. سرانجام اين مقايسه نيز، توجه به هنرنمايي خداوند در ابداع بي­نظير عالم و در نهايت، تحسين او به عنوان اسوة هنرمندان عالم است.



لینک دانلود:

دانلود مقاله اسلام و نقش خلاقیت در زیبایی



دانلود مقاله اسلام و نقش خلاقیت در زیبایی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396برچسب:,مقاله اسلامی,مقالات اسلامی,مقالات اسلامی اهل سنت,مقالات اسلامیین,مقالات اسلامی به زبان انگلیسی,مقاله انقلاب اسلامی,مقاله انقلاب اسلامی ایران,مقاله معماری اسلامی,مقاله مدیریت اسلامی,مقاله اخلاق اسلامی,مقاله اسلام,مقالة اسلامية,مقاله اسلام شناسی,مقالة اسلامية مؤثرة,مقالات اسلامية,مقالات اسلامية مؤثرة,مقالات اسلام ويب,مقالات اسلامية قصيرة ومفيدة,مقالات اسلامية مكتوبة,مقالات اسلامية للفيس بوك,مقالات اسلامية شيعية,مقالات اسلامية باللغة الانجليزية,مقالات اسلامية مشهورة,مقاله در مورد اسلام شناسی,مقالات اسلام شناسی,مقاله های اسلام شناسی,مقالات اسلامية مؤثرة قصيرة,مقالات اسلامية اسلام ويب,مقالات اسلامية هادفة,مقالات اسلامية سلفية,مقالات اسلام ويب نت,موقع مقالات اسلام ويب,موقع المقالات اسلام ويب,الايباك موقع مقالات اسلام ويب,مقال اسلام ويب,الصبر مقالات اسلام ويب,مقالات تاريخية اسلام ويب,الاخلاص مقالات اسلام ويب,مقالات اسلامية قصيرة مفيدة,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی