گزارش تخصصی پیشگیری بیماریهای شایع در مدارس
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده:

آگاهی از علائم و نشانه های بیماریهای شایع در مدرسه می تواند گام مثبتی درجهت ارتقاءسطح سلامت دانش آموزان باشد.کارکنان بهداشتی و کارکنان مدرسه با آگاهی از چگونگی علائم و سیر بیماری و با اقدام به موقع و موثر می توانند از پیشرفت بیماری در فرد و همه گیر شدن آن بیماری بین دیگر دانش آموزان جلوگیری کنند ما در این گزارش انواع بیماریهای شایع در ایام مدراس را مورد مطالعه قرار داده و راه پیشگیری از آنها را بیان نموده ایم.

 

 

مقدمه:  

      کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند . بدین سبب سلامت جسمی ،روانی و اجتماعی آنان تضمین کننده سلامت حال و آینده جامعه است.  از طرفی به دلیل کامل نشدن مهارتها و شرایط سنی، آسیب پذیر و در معرض ابتلاء به بیماریهای عفونی خطرناک هستند .

آگاهی از علائم و نشانه های بیماریهای شایع در مدرسه می تواند گام مثبتی درجهت ارتقاءسطح سلامت دانش آموزان باشد.کارکنان بهداشتی و کارکنان مدرسه با آگاهی از چگونگی علائم و سیر بیماری و با اقدام به موقع و موثر می توانند از پیشرفت بیماری در فرد و همه گیر شدن آن بیماری بین دیگر دانش آموزان جلوگیری کنند.

علائمی از قبیل رنگ پریدگی و یا برافروخته بودن ، قرمزی چشمها ، آبریزش بینی ، پلکهای متورم و قرمز ،بثورات جلدی، سرفه و عطسه زیاد، خستگی بدون دلیل،سردرد ،سرگیجه،تب، دل درد و هر علامت غیر عادی دیگر ممکن است مقدمه یک بیماری باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

                                              

پیشگیری از بیماری های مدرسه ای
باز شدن مدرسه ها هر چند برای بچه ها و خانواده هایشان شادی بخش و امیدآفرین است، اما گاهی به کابوس شیوع بیماری ها در میان دانش آموزان نیز تبدیل می شود. علت آن هم چندان پیچیده نیست، چراکه محیط مدرسه به دلیل تماس نزدیک و مداوم دانش آموزان با یکدیگر، امکان انتقال بیماری را فراهم می کند.


اقداماتی مانند نشستن دست قبل از غذا و بعد از دستشویی و استفاده نکردن از دستمال در جلوی دهان هنگام سرفه و عطسه، دور نینداختن دستمال های آلوده و از آن مهم تر دست دادن، بوسیدن و بغل کردن که در کودکان فراوان انجام می شود، امکان انتقال بیماری ها را بین آنها افزایش می دهد، اما نکاتی ساده و کلیدی وجود دارد که با بهره گیری از آنها می شود از بیمار شدن زیاد، حاد و مکرر دانش آموزان جلوگیری کرد.


دکتر شیروانی، فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان با اشاره به بیماری های فصل مدرسه که با سرد شدن هوا شیوع بیشتری پیدا می کند، می گوید:

این بیماری ها شامل عفونت های دستگاه تنفسی و گوارشی می شود که بیشتر از نوع ویروسی است و در فصل بهار نیز بیماری های عفونی پوستی مانند آبله مرغان شایع می شود و هر بیماری که در

 


لینک دانود:


گزارش تخصصی پیشگیری بیماریهای شایع در مدارس


گزارش تخصصی پیشگیری بیماریهای شایع در مدارس

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:دانلود گزارش تخصصی مربی بهداشت مدرسه در مورد کنترل بیماری های شایع در کلاس درس , دانلود گزارش تخصصی کنترل بیماری های شایع در مئرسه , دانلودگزارش تخصصی پیشگیری بیماریهای شایع در مدارس , درسی فایل گزارش تخصصی , نمونه گزارش تخصصی کنترل بیماری ها در مدرسه , گزارش تخصصی بهداشت , گزارش تخصصی بهداشت مدارس , گزارش تخصصی مربیان بهداشت , گزارش تخصصی مربی بهداشت , گزارش تخصصی معلمان بهداشت , گزارش تخصصی مربی بهداشت مدارس , گزارش تخصصی مربیان بهداشت مدارس , گزارش تخصصی در مورد بهداشت مدارس , گزارش تخصصی مدیر مدرسه در مورد کنترل بیماری های شایع در مدرسه , گزارش تخصصی پیشگیری بیماری در مدرسه , گزارش تخصصی کنترل بیماری های شایع در مدرسه , پکیج کامل گزارش تخصصی , خرید پکیج کامل گزارش تخصصی , دانلود پکیج کامل گزارش تخصصی , دانلود رایگان گزارش تخصصی , دانلود گزارش تخصصی , دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی , دانلود مجموعه کامل پکیج گزارش تخصصی , اقدام پژوهی Doc , اقدام پژوهی ابتدایی Doc , اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی Doc , پکیج اقدام پژوهی , اقدام پژوهی بصورت ورد , اقدام پژوهی کامل بصورت ور , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی