تجربیات مدون دبیر زبان و ادبیات فارسی دبیرستان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

 

اینجانب .......... دارای مدرک -------- مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ادبیات آموزشگاه واجبات می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان....... است. زبان فارسی، آیینه فرهنگ و هویت ملی ما ایرانیان است این زبان، در گذر زمان فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده، اما همچنان جاودان مانده است. در دوره‌های معاصر، به دلیل گسترش ارتباطات، پیشرفت‌های صنعتی و هجوم واژه‌های بیگانه، این زبان بیش از هر دورهٔ دیگر در معرض خطر قرار گرفته است. یکی از نهادهایی که بیش از حد هر نهاد دیگری می‌تواند در حفظ زبان فارسی تأثیر گذار باشد، وزارت آموزش و پرورش است. هر چند که در سال‌های اخیر، سازمان تألیف کتاب‌های درسی، تلاش‌های فراوان و مثبتی را در این جهت آغاز کرده، این کتاب‌ها به یک باز نگری مجدّد نیاز دارد. نگارنده در این مقاله بر آن است تا بخشی از مشکلات آموزش زبان فارسی در آموزش متوسطه را برشمارد و راه حل‌هایی را برای رفع آن‌ها ارائه دهد.

ارزیابی عمومی:

وظایف و مسئولیت های شغلی:

ضرورت و موانع ادبیات

 

در بین دروسی متعددی که در مدارس ارائه می‌شود یکی هم «ادبیات فارسی» استبدیهی است که آموزش این درس مانند تمام دروس دیگر مفید است؛ اما آن چه ما را به برگزاری این میزگرد ملزم کرد این بود که دانستن «ادبیات» نه تنها مفید بلکه ضروری است.
در بین تعاریف مختلفی که از انسان می‌شود و عموماً تمایز او از حیوانات را بیان می‌کند متداول‌ترینش این است که «انسان حیوانی است ناطق.» چنانچه این تمایز را بپذیریم منطقاً این ذهنیت پیش می‌آید که در میان انسان‌ها آن که قدرت سخن گویی و نطق بیش تری داشته باشد از مراتب بالاتری در زندگی برخوردار است. «ادبیات» ابزار اصلی این قدرت است.
منظر دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در مدارسی مثل علامه طباطبایی که مختص رشتهٔ ریاضی و فیزیک (و تا حدی علوم تجربی) است «ادبیات» چه جایگاهی دارد؟ دانش آموزان تیزهوشی که در این مدارس تحصیل می‌کنند بدون مطالعهٔ دقیق ادبیات نیز می‌توانند در دروس تخصصی خود نمرات خوبی کسب کنند اما تجربه نشان می‌دهد که کسانی که در علوم ریاضی و فیزیک نیز حرفی برای گفتن داشته‌اند به «ادبیات» مسلط بوده‌اند. دکتر حسابی و پروفسور هشترودی مثال‌هایی دم دستی و مناسب برای این مدعا هستند. دکتر حسابی «فرهنگ حسابی» می‌نویسد و پروفسور هشترودی وقتی در کلاس درس انتگرالی را حل می‌کند و به پاسخ بی نهایت می‌رسد می‌گوید:
به انتگرال عشقت تابع من بی نهایت شدفزون زین حد ندانستم ببخشید آر جسارت شد.

 


لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر زبان و ادبیات فارسی دبیرستان


تجربیات مدون دبیر زبان و ادبیات فارسی دبیرستان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات تدریس دبیر ادبیات,تجربیات دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات دبیر فارسی دبیرستان,تجربیات معلم فارسی دبیرستان,تجربیات مدون شده یک دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات دبیر ادبیات دبیرستان برای ارتقای شغلی عالی,تجربیات دبیر ادبیات دبیرستان برای ارتقای شغلی خبره,تجربیات دبیر ادبیات فارسی برای ارتقای شغلی خبره و عالی,تجربیات مدون دبیر فارسی,تجربیات ارتقای شغلی دبیر فارسی,تجربیات ارتقای شغلی دبیر ادبیات متوسطه,تجربیات ارتقای شغلی یک دبیر ادبیات,تجربیات ارتقای شغلی معلم فارسی دبیرستان,تحقیق ارتقای شغلی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات تدریس دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,مقاله ارتقای شغلی دبیر ادبیات فارسی,تحقیق تجربیات مدون دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات مدون معلم ادبیات و زبان فارسی,تحقیق ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر ادبیات,مقاله ارتقای شغلی خبره به عالی دبیر ادبیات, ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی