تجربیات مدون اصول و مباني تربيت بدني و علوم ورزشي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

فصل اول

مفهوم، اهداف و اصول تدریس تربیت بدنی در آموزش و پرورش

•           تربیت عملی است که از طریق آن، انسان کمال مطلوب را به دست می آورد و بدین طریق، تحت تربیت به سوی کمال سوق داده شده.  تربیت حاصل آموزش است.

•           به صورت ارائه یافته ها، انتقال دانستنی ها، سازماندهی تجربه ها و بکارگیری استعدادها که می خواهد انسان را به انسان خود یافته  تبدیل کند.

•           تربیت فرد از دامن مادر و محدوده خانواده آغاز می شود و در سازمان های تربیتی تداوم می یابد. آموزش و پرورش رسمی در تداوم این  جریان، انسان کارآمد برای بقای جامعه تربیت می کند.

مفهوم تربیت و ارتباط آن با تربیت بدنی

•           تربیت در مفهوم عام با تربیت بدنی در ارتباط است و به عبارتی از ترکیب تربیت ذهنی و جسمی، تربیت عمومی حاصل می شود. اگر در تربیت عمومی سعی بر آن است که انسان به کمال سوق داده شود، این هدف با به کار گذاشتن تربیت جسمی که لازمه تکوین شخصیت انسانیی است عملی نمی شود.

 

•           کودک اولین فعالیت خود را در قالب بازی بیان می کند. بازی ها موجب آمادگی جسمی و روحی او را فراهم می سازد، زیرا او با قرارگرفتن در مقابل مشکلات ناشی از بازی ، مکانیسم دفاعی را در مقابله با مشکلات بدست اورد. اراده او را قوی می کند . تحمل ورزشکار را در مقابلل نارسائی های روزگار تقویت می کند. بدین گونه تن آدمی به همراه روح او تواماً تربیت می شود . در نتیجه جسم قوی می شود و روح صیقل می یابد.

اساس اهداف تربیت بدنی در آموزش و پرورش

 

بعد الهی

 

•           تعلیم و تربیت در اسلام بعد الهی دارد و در یک جامعه اسلامی برنامه های رسمی آن ملزم به جامعه پوشانیدن در این بعد است . بنابراین لازم است که فعالیت های تربیت بدنی در مقاطع تحصیلی با تاثر از فلسفه جامعه اسلامی ، دانش آموزان را به سمت توحید سوق دهد الگو قرارر گرفتن معلم تربیت بدنی به عنوان فردی مسلمان، در برخورد با دانش آموز و رعایت عدالت در

 


لینک دانلود:

تجربیات مدون اصول و مباني تربيت بدني و علوم ورزشي

تجربیات مدون اصول و مباني تربيت بدني و علوم ورزشي

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی