گزارش تخصصی معلمان راهبرد های تقویت مجتمع در جهت ایجاد مدرسه
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

مقدمه

آموزش و پرورش و اصولاً نظام تعلیم و تربیت هر جامعه از ارکان اساسی آن واز نهاد های تأثیر گذار بوده و ایجاد تغییرات و پویایی متناسب با نیاز ها جزو لاینفک آن به شمار می آید که هرگونه تغییر و تحول در آن باید با تفکر وسیع و عمیق  و تامل بسیار همراه باشد، چرا که بروز هر اشتباهی می تواندتاثیر برگشت ناپذیر و خطر ناکی بر احاد افراد جامعه و کشور داشته باشد. اما از دیگر سو از لازمه های هر تغییری داشتن برنامه و از ضروریات هر   برنامه ای جهت استقرار تغيیر دخالت دادن کسانی است که با اجرای آن زندگی شان تحت تأثیر قرار می گیرد.این کار از مرحله تعیین اهداف ، طراحی و برنامه ریزی گرفته تا اجرا و ارزیابی باید انجام شود.

همچنین قبل از اجرای هر طرحی ، اطلاع رسانی،ایجاد آمادگی روانی و عملی در بین احاد جامعه و مجریان، از ضروریات بوده و درصد پذیرش و موفقیت را افزایش می دهد. متاسفانه مشاهده می شود برخی از طرحهای پیشنهادی یا در حال اجرای وزارت محترم آموزش و پرورش از این خصوصیات مهم برخوردار نیست. در صورتیکه این امر باید به صورت جدی تری در این وزارتخانه مورد توجه برنامه ریزان و مجریان محترم قرار گیرد.

ضمن احترام به تلاشها و تشکر از زحمات و کوششهای دست اندرکاران محترم وزارت آموزش و پرورش،مدتی است که شاهد معرفی و به اجرا در آمدن برخی طرحها و برنامه ها هستیم که چون با واقع نگری و انعطاف پذیری و مشارکت که از اصول اولیه و مسلم برنامه ریزی آموزشی است، همراه نیست، به جای حل مشکلات یا ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پرور ش تعادل موجود را از بین برده یا خواهد برد.  از جمله طرحهایی که در دوسال گذشته اجرا شد طرح مجتمع های آموزشی روستایی بوده به گونه ای که بدون اجرای آزمایشی و ارزیابی آن به یکباره تحت نام ((ترنم ولایت)) به اجرا در آمد و در حین اجرا نیز بدلیل کم توجهی برنامه ریزان محترم به جوانب مختلف طرح مسایل و مشکلاتی بروز کرد. از سوی دیگر در بعد پررنگ کردن جنبه سیاسی طرح ، موضوعاتی مانند این ادعا که طرح تجمیع مدارس ، انقلابی در آموزش و پرورش ایجاد می کند و یا بخشی از پازل تحول بنیادین نظام آموزشی است و برخی کلی گویی های دیگر در آئین نامه و دستورالعمل طرح یا سایت مربوط و همچنین باز کردن حساب ارزشی از طریق نامگذاری طرح ،تلاشهایی بوده برای احیاناً پوشاندن نقاط ضعف آن و کم اطلاع نگاه داشتن صاحبنظران و منتقدان تعلیم و تربیت ، که این عمل در مورد طرح مجتمع شهری ((حیات طیبه)) نیز همچنان تکرار شده است.

در این بین معلوم نیست آیا ارزیابی مستقل یا درون سازمانی از اجرای طرح پس از یکسال در مجتمع های روستایی انجام گرفته است یا خیر؟در صورت انجام ارزیابی ، چه نتایج مثبتی از آن حاصل شده که به مدارس شهری نیز تعمیم یافته که مسلماً در صورت وجود نتایج مثبت آن به عموم صاحبنظران عرضه می شد.

آنچه در عمل ، پس از اجرای طرح مشاهده شده و بعنوان مشکلات طرح، می توان از آن یادکرد عبارتند از :                      

-تناقض بین پراکندگی مدارس به لحاظ جغرافیایی و مدیریت اداری و مالی متمرکز م

 

 

لینک دانلود:


گزارش تخصصی معلمان راهبرد های تقویت مجتمع در جهت ایجاد مدرسه



گزارش تخصصی معلمان راهبرد های تقویت مجتمع در جهت ایجاد مدرسه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:گزارش تخصصی مدیر مجتمع , گزارش تخصصی معاون اجرایی مجتمع , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه ششم , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه دوم , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی رایگان , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه چهارم , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی برای ارزشیابی , گزارش تخصصی معلمان ابتدایی جهت ارزشیابی , گزارش تخصصی معلم ابتدایی , گزارش تخصصی معلمان , گزارش تخصصی معلمان راهنمایی , گزارش تخصصی معلمان زبان انگلیسی , گزارش تخصصی معلمان تربیت بدنی , گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی , گزارش تخصصی معلمان رایگان , گزارش تخصصی معلمان پایه ششم , گزارش تخصصی معلمان هنرستان , گزارش تخصصی معلمان علوم تجربی راهنمایی , نمونه گزارش تخصصی معلمان راهنمایی , گزارش تخصصی معلم تربیت بدنی , گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی , گزارش تخصصی معلمان پایه سوم ابتدایی , گزارش تخصصی معلمان پایه دوم ابتدایی , گزارش تخصصی معلمان کلاس اول ابتدایی , گزارش تخصصی معلم پایه دوم ابتدایی , گزارش تخصصی معلم پایه ششم , پکیج گزارش تخصصی , گزارش , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی