ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

چکیده

مدارس برای ایجاد و توسعۀ یادگیری بنا شده اند. کارکرد اصلی آنها فراهم آوردن محیط مساعد برای یادگیری است و محصول آنها یادگیری است. به همین ترتیب عملکرد و ارزش افزوده ی آنها نیز بر یادگیری سنجیده می شود.

مقدمه

یادگیری اساس فعالیت در مدارس است. به عبارتی , مدارس اساساَ برای مدیریت یادگیری پدید آمده اند. یادگیری تاثیر گذارترین موضوع در زندگی فردی و اجتماعی است. یادگیری بیشتر , توسعه و موفقیت بیشتر را برای فرد و جامعه در پی دارد. یادگیری اثر بخش , محور اصلی فعالیت در مدرسه ی فکور است. به این ترتیب یادگیری اثر بخش کلید توسعه در مدرسه است. یادگیری اثربخش  با تدریس اثر بخش , همکاری های قوی و بازتاب و ژرف اندیشی مستمر پیرامون یادگیری اتفاق می افتد.

بشر توانسته است با یادگیری مسیر غارنشینی تا انسان جدید و امروزی را پشت سر گذارد. به مدد همین یادگیری هاست که فرایند تولید دانش ، شتاب بی سابقه ای را در دوران اخیر تجربه می کند.بدیهی است یادگیری افراد منحصر به برنامه های مدارس نمی شود و یادگیری در مدرسه نیز ممکن است نتیجه یتدریس نباشد. یادگیری از تولد انسان آغاز می شود و تا مرگ به اشکال گوناگون ادامه می یابد.با یادگیری ذهن شکل می گیرد ، سازمان می یابد و تقویت می شود. مدرسه تنها یکی از مهم ترین منابع یادگیری است. اما یادگیری به عنوان فرایند و محصول مدارس چیست و چه ماهیتی دارد؟

 1.یادگیری چیست؟

برای یادگیری تعاریف گوناگونی ارائه شده است. دریسکول(2000) یادگیری را تغییر رفتار فرد در اثر تجربه ذکر می کند.(اسلاوین ، ترجمه ی سید محمدی ،1378). یکی از جامع ترین تعاریف یادگیری را هیلگارد و مارکویز (1968) ارائه داده اند. آنها یادگیری را ایجاد تغییرات نسبتاَ پایدار در رفتار بالقوه ی یادگیرنده می دانند مشروط به آنکه این تغییرات بر اثر تجربه رخ دهد ( به نقل از سیف ، ص 48، 1368).

 


لینک دانلود:

تجربیات مدون مهارت های سه گانه مدیریت


تجربیات مدون مهارت های سه گانه مدیریت

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396برچسب:,تجربیات مدون مدیر,تجربیات مدون مدیر مدرسه,تجربیات مدون مدیریت مدرسه,تجربیات مدون مدیران,تجربیات مدون مدیر ابتدایی,تجربیات مدون مدیر دبستان,تجربیات مدون مدیر هنرستان,تجربیات مدون مدیران مدارس,تجربیات مدون مدیر مدرسه راهنمایی,تجربیات مدون مدیران مدارس ابتدایی,تجربیات مدون مدیر مدرسه ابتدایی,تجربیات یک مدیر مدرسه,تجربیات مدون مدیران مدرسه,تجربیات یک مدیر مدرسه ابتدایی,تجربیات یک مدیر مدرسه راهنمایی,تجربیات یک مدیر مدرسه موفق,تجربیات مدون مدیر مدارس,تجربيات مدون شده مدير مدرسه راهنمايي,تجربیات یک مدیر ابتدایی,تجربیات مدون یک مدیر دبستان,تجربیات یک مدیر دبستان,تجربیات مدون یک مدیر مدرسه,تجربیات یک مدیر هنرستان,تجربیات مدون شده مدیران ومعاونین مدارس,تجربیات یک مدیر موفق مدرسه راهنمایی,تجربه های یک مدیر مدرسه راهنمایی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی