اقدام پژوهی نحوه علاقه مند کردن دانش اموزان به نماز
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

چکیده

با توجه به مراحلی که اجراکردم و براساس مشاهداتم ازوضعیت روحی دانش آموزان وحضورشان در نماز، به این نتایج دست یافتم:

دانش آموزان بدون اکراه ، در وقت مقرر اقدام به گرفتن وضوکرده و برای نماز آماده می‌شوند.

آنان بدون کمرویی ،اشکالاتی را که با آن مواجه می‌شوند ، می‌پرسند.

میزان مشارکتشان در آماده کردن محل نماز ،نشان از علاقه ی آنان دارد

شمارش دانش آموزان در هنگام نماز خواندن نشان از افزایش تعداد شرکت کنندگان دارد

تمام همکاران در این پژوهش بیان نمودند که این موفقیت بر اساس کارهایی بوده که با هم انجام داده بودیم خوشحال بودند و مرا تشویق به ادامهٔ کارهایی نظیر این کار نمودند ودرخواست کردند نسخه ای از کارم را در اختیارشان قرار دهم . اولیاء نیز بیان داشتند که فرزندانشان به نماز اهمیت می‌دهند ، والدین می‌گفتند : هر جای نماز و یا وضو اشتباه می‌کنیم ،اشتباه ما را گوشزد کرده و اصلاح می‌نمایند .

با تلاش مداومی که در طول حدود 4 ماه داشتم ، توانستم با کمک همکارانم با گرد آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن‌ها اقداماتی انجام دهم که نتیجهٔ آنان به این شرح است :

1- اشکالات نماز وشرایط برگزاری نماز جماعت دانش آموزان به طور کامل رفع شده است .

2- دانش آموزان با اشتیاق واز روی اختیار هر روز خودشان مقدمات برگزاری نماز را مهیا می‌کنند.

3- گفته‌های والدین آن‌ها واشتیاق و رفتارشان ، نشان می‌دهد که نسبت به خواندن نماز علاقمندی نشان داده وچنان چه این روش در سال‌های بعد پیگیری شود ،این امر بیشتر ملکة وجود آنان خواهد شد .

4-  طبق گفتهٔ والدین ،دانش آموزان نه فقط خود نماز می‌خوانند، بلکه در خانواده نیز اقدام به رفع اشکال وضو و نماز والدین و دیگر اعضای خانودهٔ خود می‌نماید.

5- آن‌ها بدون احساس کمرویی هر جا به اشکالی برخورد می‌کنند، با من در میان        می‌گذارند . این نشان می‌دهد که هم از نظر روحیه وهم از نظر رشد اجتماعی متحول شده‌اند .

6- همکاران از این پیشامد بسیار خوشحال‌اند و من می‌توانم آن‌ها را تشویق به انجام پژوهش بنمایم؛ چون یکی از اهداف آموزش وپرورش تربیت معلمان پژوهنده است .



لینک دانلود:

اقدام پژوهی نحوه علاقه مند کردن دانش اموزان به نماز


اقدام پژوهی نحوه علاقه مند کردن دانش اموزان به نماز

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396برچسب:,اقدام پژوهی نماز,اقدام پژوهی نماز جماعت,اقدام پژوهی نماز جماعت دانش آموزان,اقدام پژوهی نماز در مقطع ابتدایی,اقدام پژوهی نماز ابتدایی,اقدام پژوهی نماز دبیرستان,اقدام پژوهی نماز راهنمایی,اقدام پژوهی درباره نماز,اقدام پژوهی آموزش نماز,اقدام پژوهی در مورد نماز,اقدام پژوهی درباره نماز جماعت,نمونه اقدام پژوهی نماز جماعت,اقدام پژوهی درمورد نماز جماعت,اقدام پژوهی با موضوع نماز جماعت,اقدام پژوهی در مورد نماز جماعت,اقدام پژوهی درباره ی نماز,نمونه اقدام پژوهی درباره نماز,نمونه اقدام پژوهی در مورد نماز,تحقیق اقدام پژوهی در مورد نماز,اقدام پژوهی در باره نماز جماعت,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی