اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس و اضطراب یگانه را کاهش دهم
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

چکیده

 پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می‌باشد.

 و اما پژوهش حاضر در مورد یگانه رمضانی دانش آموز پایه دوم ابتدایی است که دچار استرس و اضطراب در کلاس شده است.که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل‌هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.

 کلید واژه: اضطراب – استرس –پایه دوم ابتدایی

 

 

 

مقدمه

 اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال‌های اخیر، مورد توجه خاص معلمین و اولیاء تعلیم و تربیت قرار گرفته است، توجه ویژه به این مشکلات رفتاری و عاطفی از این جهت مهم است که توجه نکردن به آن و گسترش یافتن این مشکلات در کلاس‌های درسی مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی در مدرسه و کلاس است.

 ضمن این که موجب می‌شود معلمین در کلاس درسی دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز شود. اضطراب به عنوان یک مسأله شایع، حداقل به طور خفیف در اغلب کودکان و نوجوانان به چشم می‌خورد.

بروز آن در مرحله حاد و شدید همراه با علایم و نشانه‌هایی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانیت، تشویش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغییر رنگ چهره و اندام‌ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعریق سرد و گرم اندام، خیال پردازی، کابوس در خواب و بیداری و ... است.

علل بروز آن نیز معمولاً کاهش مناسبات و ارتباطات عاطفی و عدم احساس امنیت، شرایط ناگوار زندگی ماشینی و عدم ایجاد ارتباط همگن با آن، بروز مسائل، اختلافات و مشکلات خانوادگی، نگرانی از آینده شغلی و تحصیلی، فقدان اعضای خانواده، کم توجهی به مسائل دینی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبیل بیماری، فوت،‌ حادثه ناگوار جنگ و سیل و زلزله، برای خویش و نزدیکان، نحوة کسب آموزش‌های تربیتی غلط در چگونگی برخورد با اضطراب است.


لینک دانلود:


اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس و اضطراب یگانه را کاهش دهم


اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس و اضطراب یگانه را کاهش دهم

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 3 مرداد 1396برچسب: اقدام پژوهی استرس , اقدام پژوهی استرس و اضطراب , اقدام پژوهی استرس دانش آموزان , اقدام پژوهی استرس امتحان , اقدام پژوهی استرس کودکان , اقدام پژوهی درباره استرس , اقدام پژوهی در مورد استرس , اقدام پژوهی کاهش استرس , نمونه اقدام پژوهی استرس , دانلود اقدام پژوهی استرس , اقدام پژوهی در مورد استرس دانش آموزان , اقدام پژوهی اضطراب , اقدام پژوهی اضطراب امتحان , اقدام پژوهی اضطراب دانش آموزان , اقدام پژوهی اضطراب جدایی , اقدام پژوهی اضطراب دانش آموزان ابتدایی , اقدام پژوهی اضطراب اجتماعی , اقدام پژوهي اضطراب , اقدام پژوهی اضطراب و استرس , اقدام پژوهی اضطراب ریاضی , اقدام پژوهی اضطراب جدایی از مادر , اقدام پژوهی کاهش اضطراب امتحان , اقدام پژوهی درمورد اضطراب امتحان , اقدام پژوهی درباره اضطراب امتحان , اقدام+پژوهی+در+کاهش+اضطراب+امتحان , اقدام پژوهی در مورد اضطراب دانش آموزان , اقدام پژوهی اضطراب دانش آموز , اقدام پژوهی کاهش اضطراب دانش آموزان , اقدام پژوهی بصورت ورد , اقدام پژوهی آماده , اقدام پژوهی کامل بصورت ورد , اقدام پژوهی مقطع دبیرستان , اقدام پژوهی مقطع ابتدایی , اقدام پژوهی مقطع راهنمایی , اقدام پژوهی تدریس , اقدام , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی