اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام فعاليتهای
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی



 

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام فعاليتهای ورزشی تشويق نمايم؟

چکیده:

      ورزش، حرکات هماهنگ عضلانى است که موجب سلامتی و تقويت اعضاى بدن مى گردد ورزش كردن يكي از راه هاي مبارزه با بيماري هاي جسمي، روحي و مفاسد اخلاقي در يك جامعه است. ورزش و فعالیت فیزیکی می تواند باعث عملکرد بهتر کودکان در مدرسه و موفقيت بيشتر در امور آموزشي و یادگیری شود. در آموزه هاي ديني ما نيز به ورزش و انجام فعاليتهاي ورزشي سفارش گوناگون شده است.  طوری که پیامبر اکرم (ص ) فرموده اند:  به كودكان خود شنا، تيراندازي و اسب سواري بياموزيد .

 بسیاری از  مردم فکر می کنند که دانش آموزان فقط زنگ ریاضی یا علوم یا...  را دوست ندارند ولی زنگ ورزش را دوست دارند در صورتی که این طور نیست، برخی از دانش آموزان از زنگ ورزش بیزارند! ورزش نکردن برخی دانش آموزان مسئله­ای است که ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است و در این باره تحقیقات زیادی صورت گرفته است اینجانب نیز که اولین سال است در رشته ی تربیت بدنی انجام وظیفه می کنم، در زنگ ورزش کلاس خودم دانش آموزانی را دیدم که به ورزش اهمیت نمی­دهند و از ورزش کناره گیری می کنند و در گو شه­ای می نشینند و به تماشای بازی دانش آموزان یا خواندن کتاب می پردازند. وقتی از آنها سوال می کردم چرا ورزش نمی کنید فقط جواب می دادند"ورزش را دوست ندارم" . راستی چرا آنها از ورزش کردن بیزارند؟ چرا؟

در ابتدای سال تحصیلی قرار شد با همکاری و مشورت با مدیر مدرسه و سایر همکاران مقدمات کار یعنی تشویق و ترغیب دانش آموزان به امر ورزش را فراهم آورم ولی متاسفانه از این کار من زیاد استقبال نشد به طوری که کمتر از 25 درصد از دانش آموزان، آن هم با اکراه و اجبار من و مدیر مدرسه در برنامه های ورزشی و فعالیتهای ورزشی شرکت می کردند مشاهده ی این وضعیت باعث نگرانی و ناراحتی من و مدیر مدرسه شد.  پس از این جریان نیز، بخشنامه ای از اداره مبنی بر برگزاری ورزش صبحگاهی و طناب زنی و غیره به مدرسه ارسال شد که این امر مرا بیش از  پیش به انجام این کار ترغیب کرد. بنابراین این امر باعث شد تا فکر کنم چگونه می توانم این مشکل را حل کنم و دانش آموزان را به انجام فعالیتهای ورزشی و اجرای ورزش صبحگاهی تشویق کنم لذا هدف اصلی من از انجام این پژوهش شناسایی راهکارهایی جهت تشویق و ترغیب دانش آموزان به انجام فعالیتهای ورزشی و ایجاد شور و نشاط در مدرسه بود.

 


لینک دانلود:

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام فعاليتهای


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام فعاليتهای

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 3 مرداد 1396برچسب:اقدام پژوهی شاداب سازی مدارس , اقدام پژوهی در مورد شاداب سازی مدارس , اقدام پژوهی شاداب سازی کلاس , اقدام پژوهی شادی , اقدام پژوهی مدرسه شاد , اقدام پژوهی کلاس شاد , اقدام پژوهی رایگان , دانلود اقدام پژوهی رایگان , دانلود رایگان مقالات اقدام پژوهی , دانلود رایگان اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی , دانلود رایگان اقدام پژوهی معلمان , دانلود رایگان اقدام پژوهی ابتدایی , دانلود رایگان اقدام پژوهی مقطع ابتدایی , دانلود رایگان اقدام پژوهی تربیت بدنی , دانلود رایگان اقدام پژوهی درس تربیت بدنی , دانلود رایگان اقدام پژوهی پرخاشگری , دانلود رایگان کتاب اقدام پژوهی , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی