دانلود گزارش تخصصی انجام آزمایشهای علوم واهمیت انجام فعالیت‌های عملی در آموزش علوم
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

گزارش تخصصی انجام آزمایش های علوم و اهمیت انجام فعالیت‌های عملی در آموزش علوم

دانلود گزارش تخصصی انجام آزمایشهای علوم واهمیت انجام فعالیت‌های عملی در آموزش علوم

چکیده:
در این گزارش قصد دارم با استفاده از آزمایشات علوم دانش آموزانم را به این درس علاقه کردم علوم تجربی و نیز جایگاه مهم در استفاده بهینه از آزمایشگاه و امکانات موجود در مدارس بپردازم.
هر چند در انجام آزمایش و آموزش اثر بخش علوم تجربی در مدارس، مشکلات و موانع متعددی وجود دارند؛ اما باید توجه کرد که در چند دهه اخیر، هیچیک از موضوع‌های درسی در سطح جهان، به اندازه علوم تجربی دچار تغییر و تحول نشده است. گر چه محتوای درس علوم تجربی، خود به خود به دلیل پیشرفت فزاینده‌ی علم و دانش بشری روز به روز جدیدتر می‌شود. ولی این تغییر تنها از جنبه محتوای آموزشی علوم را در بر نمی‌گیرد. این نکته مورد قبول است که دانش آموزان در آینده در شرایط متفاوت باش رابط کنونی زندگی خواهند کرد. و با مسائل کاملاً جدیدی رو به رو خواهند شد. بسیاری از مسائلی که در آینده با آن‌ها مواجه خواهند شد. هم اکنون یا اصلاً وجود ندارند و یا آن قدر به نظر ما مهم نمی‌آیند که قابل طرح در برنامه درسی باشند.

مقدمه
تغییر رویکردهای آموزشی و علاقمند کردن دانش آموزان و نوآوری در روش‌های آزمایشی و ارائه‌ی محتوا با روش‌های اثر بخش، از حیاتی‌ترین برنامه‌های من در توسعه و پیشرفت علوم تجربی پایه هشتم محسوب می‌شود. بسیاری از معلمان معتقدند که اگر بخشی از زمان کلاس درس را به انجام فعالیت‌های عملی اختصاص دهند، در این صورت نمی‌توانند کتاب را در مدت زمان مقرر شده به پایان برسانند. در برنامه درسی مدارس، انجام فعالیت‌های عملی بخشی از برنامه درسی بوده و زمان لازم برای انجام این گونه فعالیت‌ها در برنامه درسی در نظر گرفته شده است و با یک برنامه ریزی دقیق و منظم می‌توان از وقت کلاس به نحو شایسته ای هم برای آموزش مفاهیم و هم برای انجام فعالیت‌های عملی استفاده کرد. از آنجایی که در برنامه درسی آموزش علوم، حدود ۲۰ درصد نمره پایانی هر درسی به فعالیت‌های عملی اختصاص دارد، بنابراین منطقی خواهد بود که ۲۰ درصد کل زمان کلاس در یک سال تحصیلی به انجام فعالیت‌های عملی اختصاص داده شود. همچنین باید دقت کرد که معلمان در چارچوب برنامه درسی فعالیت نمایند. معمولاً معلمانی که به انجام فعالیت‌های عملی مبادرت نمی‌ورزند، تلاش می‌کنند تا به ارائه مطالب و مفاهیمی فراتر از موضوع‌های مورد بحث برنامه درسی بپردازند. این عمل نه تنها موجب اتلاف وقت کلاس درس می‌شود، بلکه در صورت ارائه مفاهیمی سخت و خارج از کتاب درسی، موجبات منفعل شدن دانش آموزان را فراهم می‌سازد.



لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی انجام آزمایشهای علوم واهمیت انجام فعالیت‌های عملی در آموزش علوم


دانلود گزارش تخصصی انجام آزمایشهای علوم واهمیت انجام فعالیت‌های عملی در آموزش علوم

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی