دانلود گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان
چکیده:
گر چه عوامل زمینه‌ساز مشکلات تحصیلی طیف گسترده‌ای دارند و کاهش یا رفع آن‌ها نیاز به برنامه ریزی در سطح ملّی دارد، امّا نقش مدارس در پیش‌گیری و کنترل برخی از عوامل مؤثّر، بر کسی پوشیده نیست. شناسایی به موقع مشکلات تحصیلی و ایجاد تغییرات مناسب در موقعیّت‌های آموزشی و پرورشی مدرسه، شرایط مطلوب‌تری را برای یادگیرندگان فراهم می‌سازد. در این گزارش ضمن معرّفی برخی از مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) که از اهمّیّت و فراوانی بالاتری برخوردار هستند، به پاره‌ای از راهکارها نیز اشاره خواهیم نمود. به نظر می‌رسد عوامل متعدّد فردی، خانوادگی و مدرسه‌ای در شکل‌گیری و افزایش این مشکلات سهیم هستند. از جمله می‌توان به مواردی نظیر هوش، داشتن هدف و انگیزه، مشکلات جسمی و روانی، ناسازگاری‌های رفتاری، شیوه‌های فرزند پروری، امکانات آموزشی و پرورشی و غیره اشاره نمود.

مقدمه:
در بسیاری از کودکان و نوجوانان توانایی‌های بالقوّه برای عملکرد تحصیلی بهتر و کسب موفّقیّت وجود دارد امّا آمارها نشان می‌دهد هر ساله عدّه‌ی قابل توجّهی از دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی، مردودی و مشکلات ناشی از آن می‌شوند و علاوه بر اتلاف عمر خود و سرمایه‌های اقتصادی خانواده، خسارت‌های هنگفتی را بر اقتصاد ملّی تحمیل می‌سازند.
بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزنشان حاکی از به هنجار بودن آنان است. هوش آن‌ها کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی می‌کنند و مثل همسالان خود با دیگران ارتباط برقرار می‌نمایند. این کودکان در خانه نیز خودیاری‌های لازم را دارند، کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند. لیکن وقتی به مدرسه می‌روند و می‌خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند دچار مشکلات جدّی می‌شوند.

 


لین کادلندو:

دانلود گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 3 مرداد 1396برچسب:گزارش تخصصی,گزارش تخصصی درباره افت تحصیلی,گزارش تخصصی در مورد افت تحصیلی,گزارش تخصصی آموزگار چهارم,گزارش تخصصی معلم چهارم,گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی کلاس چهارم,گزارش تخصصی معلم چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی درباره کلاس چهارم,گزارش تخصصی مخصوص کلاس چهارم,گزارش تخصصی مخصوص معلم چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی مقطع ابتدایی,گزارش تخصصی تخصصی چهار ابتدایی,گزارش تخصصی کلاس چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی اموزگاران چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی اموزگار چهارم بصورت ورد,گزارش تخصصی معلم چهارم بصورت ورد,گزارش تخصصی درباره بیش فعالی,گزارش تخصصی بیش فعالی دانش آموزان چهارم,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی