دانلود مقاله تاريخ موسيقي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

مقدمه

آرزو داشتم هنرمندان ما براي شناساندن موسيقي به اهل ذوق و مطالعه كتاب هائي بنويسند و وظيفه‌اي را كه در پرورش روح و فكر ما به عهده دارند به تمام و كمال انجام دهند اما كساني كه اطلاعي از موسيقي داشتند در پي موسيقي شناسي نرفتند و زمينه در روزهائي كه ملت به آستانة تحول بزرگي رسيده بود همچنان خالي ماند.

از آنجا كه هيچ پيروزي و پيشرفتي بدون مباني فرهنگي پايدار نيست نقص معلومات هنري شكاف عميقي در سير تحول ما ايجاد كرده بود و در آن ميان دم آشنائي به موسيقي مرا كه از مردم آرزومند اين كشورم نگران كرد زيرا كه معتقدم كه موسيقي از لازم‌ترين عوالم پرورش روحي است و همچنانكه رياضيات در تحكيم استدلال و منطق اثر دارد موسيقي در توسعه فكر و تصور مؤثر است رنج اين آرزو مرا بر آن داشت كه به جاي موسيقي شناسان حرفه‌اي در رشته‌هايي كه فقط عنوان دوستدار دارم تحقيق كنم.

پيشگفتار

جاي تأسف است كه ملت ما ساليان دراز از توجه به هنرهاي زيبا غفلت ورزيد. شايد مردمي كه از ترس تكفير، نقاشي و پيكرسازي را بت‌پرستي و موسيقي را لهو و حرام دانسته‌اند بيش از اين در دنياي هنر بهره نداشتند اما شگفت است كه روح ايراني در برابر دشمنان زيبائي از پا در نيامد زيرا در همان هنگام كه عمال خليفه براي كشتن ذوق شمشير تيز مي‌كردند مردان روشن‌بين و آزاده‌اي چون مسلم بن محرز-عبدالله بين مفقع- ابونصر فارابي- عمر خيام برخاستند و زماني كه ممكن بود با يك مخالفت علني دم سرد تيغ را پشت گردن احساس كنند پرده سراپا رياي تعصب را دريدند تا زيبائي در زاد و بوم زرتشت معدوم نشود. هر شكست آغاز يك پيروزي است زيرا هيچ حادثه‌اي چون شكست نقص كار را روشن نمي‌كند و درس پيروزي نمي‌آموزد.

اگر تاريخ شرق و غرب را مقايسه كنيم ناگزير بايد بگوئيم كه غفلت ششصد سالة ايران دوره قرون وسطي و امروز آغاز رنسانس ماست.

كسانيكه در گذشته ما را از سير تمدن و فرهنگ جهاني بي‌خبر گذاشتند به كشور ما سخت زيان رسانده‌اند و تيره روزي ملت مستقيماً از جهل و ناداني آنها پيدا شده است.

ميان استادان فن تنها كودكان فقيري كه تار و پود قالي را بهم مي‌بافند و روستائيان پاكدلي كه در اثناء كارهاي سخت ترانه‌هاي غم‌زدا مي‌بودند بوظيفه خود عمل كرده‌اند و روح ملت به همت پائين‌ترين طبقات كشور زنده ماند.

ما امروز براي بنيان هنر ايران بايد از هنر دنيا آگاه شويم. (ما امروز براي بنيان هنر ايران بايد از هنر دنيا آگاه شويم.)

اما گمان نرود كه با اين مقدمه بهتر است راه خود را رها كنيم و بدنبال كار ديگران بريم زيرا تقليد ناقص و ناشيانه هنر و استعداد ما را به نيستي مي‌كشاند.



لینک دانلود:

دانلود مقاله تاريخ موسيقي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 3 مرداد 1396برچسب:اسامی دستگـاه ها و آوازهـا در موسيقی سنـتی ايران, تاريخ موسيقی, تاريخ موسيقی ايران قبل از اسلام, تاريخ موسيقی در ايران, تحقیق تاريخ موسيقی در ايران, تحقیق در مورد تاريخ موسيقی در ايران, دانلود مقاله تاريخ موسيقی در ايران, مقاله تاريخ موسيقی در ايران, مقاله در مورد تاريخ موسيقی در ايران, موسيقی, موسيقی بادی, موسيقی در ايران, موسيقی سازی,مقاله تاریخ موسیقی ایران,مقاله تاریخ موسیقی,مقاله در مورد تاریخ موسیقی,مقاله تاریخچه موسیقی,مقاله درمورد تاریخچه موسیقی,دانلود مقاله تاریخچه موسیقی,تاريخ موسيقي ايران,تاریخ موسیقی ایران پس از اسلام,تاریخ موسیقی ایران Pdf,تاریخ موسیقی ایران بعد از اسلام,تاریخ موسیقی ایران باستان,تاریخ موسیقی ایران و جهان,تاریخ موسیقی ایران لطفی,تاريخ موسيقي در ايران,تاريخ موسيقي,تاريخ موسيقى الجاز,تاريخ موسيقى الروك,تاريخ موسيقى كناوة,تاريخ موسيقى الراب,تاريخ موسيقى الميتال,تاريخ موسيقى البلوز,تاريخ موسيقى الراي,تاریخ موسیقی در ایران باستان,تاریخ موسیقی در ایران و جهان,تاریخچه موسیقی در ایران,تاریخ موسیقی پاپ در ایران,تاریخ ضبط موسیقی در ایران,تاریخ هنر موسیقی در ایران,تاریخ پیدایش موسیقی در ایران,تاريخ الموسيقى الجاز,تاريخ الموسيقى الكناوية,تاريخ موسيقى الراي في الجزائر,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی