دانلود مقاله تاريخ هنر طراحي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

تاريخ هنر طراحي

بسياري از هنرمند، طراحان ويني، همچون موريس و وان دو ولده، در حوزه هاي كاري مختلف به كار پرداختند، گاستاو كلمت، نقاشي كه سفارشات فراواني براي تزئين بناهاي وين جديد داشت، پيشگام حركت دوري گزيني از سبك هاي تاريخي شد. وي جمعي از هنرمندان را متشكل كرد كه بعدا بعنوان «انشعابيون» معروف شدند.

طراحي كلمت براي جلد كاتالوگ اولين نمايشگاه انشعاب در سال ۱۸۹۸، همان چارچوب به شدت عمودي برخي از پوسترهاي بردسلي را به خدمت گرفت با همان فضاهاي خالي ديوار مانند با به كار گيري تئاتري، عدم تقارن مفرط و كاربرد يك نوع ضخامت خط همين خط يكنواخت طرح و حروف را به نحوي كه اساسا گرافيكي بود منسجم و يكپارچه مي ساخت: طرح دو بعدي و براي تكثير گرافيكي ترسيم شده بود.

پوسترهاي نمايشگاه هاي انشعابيون نوعي زبان گرافيكي را با تنوعات غني بياني پديد آورد كه در آن تصوير، تزئينات و متن در هم ادغام يم شد، و جلوه چاپنقش هاي ژاپني، طرح هيا بردسلي و مباحث نظري والتر كرين تصويرگر انگليسي به نام «خط و فرم» (چاپ در سال ۱۹۰۲) را با هم تركيب مي كرد. در همان سال پوستر آلفرد رولر براي چهاردهمين نمايشگاه انشعابيون، اين شيوه ويني را به نمايش مي گذارد.

تصوير پوستر به طور اغراق آميز فرم پردازي شده است: عناصري چون لباس، بال ها و موها مانند اثار موشا تزئين شده اند. خطوط سينوسي، كه تاكيدي بر خطوط كناره نماي سبك آرت نوو است همگي محو شده و خط با همان چهار رنگ سطوح تخت پوستر چاپ شده و بيشتر يك الگوي تكرار شونده را پديد مي آورد تا اين كه عمق را مشخص سازد. سطح كار با استفاده از كاغذ چاپ نخورده براي روشن ترين بخش هاي مربوط به حروف كه اطلاعات اصلي تر را انتقال مي دهد موكدتر شده بدين ترتيب اندازه يكنواخت حروف و كليت بافت و نقوش مكرر را حفظ مي كند.

در وين، فرم هاي سنتي حروف الفبا، كه در ابداعات تزئيني ناكارآمد بود، ناخوانا بود، به تدريج استليزه و دگر شكلي شد. اين موارد در كتاب حروف تزئيني در خدمت هنر (۱۸۹۹)، اثر معلم حروف نسل قديمي تر، رادلف فون لاريش تبليغ و نقد شد وي حروف با طراحي ضعيف طراحان را، به دليل عدم موفقيت آن در چيدن صحيح حروف در كنار هم و نيز تزئينات افراطي آنها مورد انتقاد قرار داد. در عين حال لاريش حروف اتوواگنر، معمار اصل سب رنسانس ونيزي را كه خود رد سال ۱۸۹۹ به هنرمندان انشعابي پيوست، تاييد كرد.

حروفي كه واگنر در ترسيمات پرسپكتيو معماري خود استفاده مي كرد بسيار مورد توجه بودند، اما طرح وي براي نماي پيشين اداره تلگراف Diezeit در سال ۱۹۰۲ شباهت شگفت انگيزي به آثار گرافيكي ويني داشت. جالب آن كه وي طرح مربع كوچك را به عنوان نقشمايه تزئيني به خدمت گرفت.

مربع (كه نقشي مهم و ماندگار ر آثار گرافيكي دهه ۱۹۲۰ داشت) تقريبا به دلمشغولي عمده طراحان «كارگاه هاي وين» (Wiener Werkstatte) بدل شد. اين گروه پيشرو در ساخت و بازاريابي آثار هنري دستي بودند در سال ۱۹۰۳ توسط يوزف هوفمان دستيار سابق اتووانگر و كولمان موزر طراح، هر دو از معلمين مدرسه هنر و صنايع دستي وين، با حمايت فريتز وارندورفر صنعتگر و حامي چارلز رئه مكينتاش و كلكسيونر طرح هاي بدسلي تاسيس شد.

مكينتاش علامت اختصاصي شركت را خود پيشنهاد داد، اما هويت بصري كامل توسط هوفمان طراحي شد، هر مقاله با چهار علامت شناسايي معرفي مي شد: نماد گل سرخ كارگاه ها وين ، و علائم تكنگار كارگاه ها، طراح و سازنده، هوفمان سربرگ ها، كارت ها، فاكتورها و كاغذ پيچ ها را طراحي كرد. در تمايم اين آثار، نقشمايه مربع شكل تكرار مي شد.

در كاغذ تحريرها نيز به نظر مي رسيد شكل هاي مربعي تابع اصل واگنر است مبني بر «چيزي كه غير كاربرديست نمي تواند زيبا باشد» . از اين مربع ها براي مشخص كردن محل هايي كه بايد كاغذ تا بخويد ستفاده مي شد (دوباره به صورت افقي) به اين ترتيب مربع ها در گوشه هاي هر سطح ورق تا خورده ظاهر مي شد. از علامت اختصاري گل سرخ نيز به عنوان بخشي از برنامه براي خلق يك محيط كاملا طراحي شده استفاده شده حتي كليد كمدهاي اداره نيز دسته اي به شكل علامت اختصاري رز داشتند.


لینک دانبود:

دانلود مقاله تاريخ هنر طراحي




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 3 مرداد 1396برچسب:تاریخ طراحی, تاریخ هنر طراحی, ,تاریخ طراحی صنعتی,تاریخچه طراحی صنعتی Pdf,تاریخ طراحی صنعتی جان هسکت,تاریخچه طراحی صنعتی,تاریخچه طراحی صنعتی در ایران,تاريخ طراحي صنعتي,کتاب تاریخ طراحی صنعتی,تاریخ مختصر طراحی صنعتی,کتاب تاریخ طراحی صنعتی جان هسکت,تاریخچه ی طراحی صنعتی,تاریخ طراحی گرافیک,تاریخ طراحی گرافیک ایران,تاریخ طراحی گرافیک در ایران,تاریخ طراحی گرافیک انتشارات سمت,تاریخ طراحی گرافیک مگز,تاریخچه طراحی گرافیک,تاريخ طراحي گرافيك,کتاب تاریخ طراحی گرافیک,کتاب تاریخ طراحی گرافیک مگز,تاریخ مختصر طراحی گرافیک ریچارد هولیس,تاریخ طراحی,تاریخ طراحی دلار,تاریخ طراحی لباس,تاریخچه طراحی داخلی,تاریخ طراحی پوستر,تاریخ طراحی صحنه,تاریخچه طراحی دلار,تاریخ طراحی لباس در ایران,تاریخچه طراحی لباس,تاریخچه طراحی لباس در ایران,تاریخچه طراحی لباس در جهان,تاريخچه طراحي لباس,تاریخچه ی طراحی لباس در ایران,تاریخچه طراحی روی لباس,تاریخچه طراحی لباس سینما,تاریخچه طراحان لباس,تاریخچه طراحی داخلی در ایران,تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی,تاریخ نمایشگاه طراحی داخلی,تاریخچه مبلمان و طراحی داخلی,تاریخچه ی طراحی داخلی,تاریخچه طراحی گرافیک در ایران,تاریخ طراحی پوستر در ایران,تاریخچه طراحی پوستر در ایران,تاریخچه طراحی پوستر,تاریخ طراحی صحنه در ایران,تاریخ طراحی صحنه تئاتر در ایران,تاریخچه طراحی صحنه,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی