گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی

دانلود گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی

چکیده:
انسان موجودی است مدنی الطبع و چند بُعدی. فطرتش او را به طیف‌گرایی می‌کشاند و او را از بُعد درون گرایی به برون گرایی گسیل می‌دارد. هجرت آدم از جنّت و سکونت در ارض، و یا به قول مادّیون، هبوط او از غار به دشت و سیر مراحل کوچ به روستا، شهرک، شهر و دست یابی به تمدّن و تشکیل انجمن، شورا و مجمع نظریه جمع گرایی را تأیید می‌کنند.
گر چه «نماز» ارتباط انسان با خداوند منّان است، عامل پیوند همبستگی انسانها بایکدیگر نیز می‌باشد. در طول تاریخ یک قانون و یک سنّت حاکم بوده است و آن اینکه:
روابط اجتماعی آدم‌های یک مجموعه که بر اساس مادیّات و جذب منافع، علی الظاهر استوار بوده است دوامی نیافته و چند صباح بعد، شیرازه ارتباط از هم گسیخته است.
لیکن ارتباطات جمعی که بر پایه خدا و خدا محوری استوار بوده و مفاهیم:
۱ ـ واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا (آیه ۱۰۳ سوره آل عمران)
۲ ـ یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا الله لعلکم تفلحون (آیه ۲۰۰ سوره آل عمران)
را جزو دستور کار جمع خود قرار داده است، علاوه بر ایجاد حس اعتماد بین مجموعه، پایداری را در پی داشته است.

مقدمه:
کسانی که برنامه منظمی برای خود دارند و اوقات و امور خود را بر اساس آن تنظیم می کنند، علاوه بر مقاصد روزانه به اهداف عالی خود نیز دست می یابند و همیشه موفق و کامروا هستند؛ مثلاً کسی که خواب و خوراکش محدود و کارش طبق برنامه معینی باشد، از آنجا که هر کارش در زمان مخصوص خود اجرا می شود، هیچ یک از کارهایش مزاحم کار دیگر نیست. به تمام کارهای خود می رسد و با کمبود وقت، مواجه نمی گردد.
کدبانویی را در نظر بگیرید که تمام ظروف، وسایل آشپزخانه، ادویه و مأکولات را در جای خودش قرار می دهد و به هنگام نیاز، بدون اتلاف وقت، به آن دست می یابد و چون کارهای آشپزخانه اش معوق نمی ماند، به کارهای دیگر منزل، نیز می رسد و در کار خانه داری، موفق است و هیچگاه دچار فشارهای عصبی نمی گردد، فرسوده نمی شود و نزد همسر و فرزندان و میهمانان خود سرافراز است.
برعکس، آن که در کار زندگی او نظمی نیست، برای انجام عمل، از چند کار دیگر باز می ماند، بازرگانی که فاکتورها و نامه های رسیده و فرستاده را در کاغذ دانها و پوشه های مخصوص، قرار نمی دهد، در موقع لزوم، برای پیدا کردن یک نامه، چند ساعت معطل می شود و از کار تجارت، باز می ماند. چنین تاجری، علاوه بر آن که اوقات تلخی دارد، در کار خود موفق نیست.

 


لینک دانلود:


گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی


گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی