دانلود مقاله فرار مغزها و نظريه كوچ مجازي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 فرار مغزها و نظریه کوچ مجازی

وظیفه روشنفکر، البته یکی از وظایف او، نقد اجتماعی است؛ نقد اجتماعی وضعیت معاصر. او دو خط مشی کلی برای این نقد نقد دارد: یکم آنکه مبتنی بر علم باشد و دوم اینکه، استراتژیک باشد. او در جایگاه روشنفکری، فقط یک گام و نه بیشتر از جامعه جلوتر است. از بعد استراتژیک، نکات متفاوت سیاسی و تاکتیکی را لحاظ می کند؛ و در مقام اهل علم، بایستی که اگر از مرز دانش فراتر نمی رود، خود را در مرز آن نگه دارد. هدف وی تعالی است، تعالی جامعه. او، نه همچون سرخوردگان، اهل فرار است؛ بلکه در برابر واقعیت ایستاده است. در این نوشتار، سعی شده است با تاکید اولیه بر مسئله فرار مغزها، یک نظریه جامعه شناسانه و مدیریتی ارائه گردد.


این نظریه، ارائه دهنده راه حل غلبه بر مشکل نیست؛ بلکه برای درک ابعاد مسئله و تعریف صحیح آن است. برای تغییر در واقعیت، اولین گام درک، تجزیه و تحلیل آن است. از این رو ما نیاز به تئوری داریم. چنان که راسل می گوید: یک تئوری خوب از هر چیزی کاربردی تر است. از جمله بحث های امروزه در سطح دولت و جامعه، بحث فرار مغزها است. فرار مغزها، همچون هر پدیده اجتماعی دیگر علل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد؛ که در این نوشتار بر سر علل سخنی نمی رود. از بعد تصمیم گیری و حل مسئله، چهار مرحله اساسی وجود دارد: یکم، تعریف و تبیین مسئله؛ دوم، تحلیل و درک اسباب و علل؛ سوم، شناسایی راه حل ها و طراحی راه حل نهایی؛ و چهارم، پیاده سازی و اجرا.
پس از آن، نوبت بهبود مستمر است. به این صورت که مدام، پسخورد گرفته شود و تغییرات لازم اعمال شود. البته این مطلب، با سعی و خطا تفاوت دارد. یعنی زندگی مداوم سیستم. در این نوشتار چنانکه اول نیز گفته شد، نگارنده در مقام برنامه ریز نیست، بلکه در مقام منتقد و تحلیلگر است. پس به گام اول پرداخته می شود؛ و به ناچار گریزی نیز به گام دوم زده می شود. درک فرار مغزها، به لحاظ جامعه شناسی، یک گونه مهاجرت است. (البته اگر هم نباشد نزدیک ترین موضوع به بحث است). از این رو، در آغاز، مفهوم و ماهیت مهاجرت تشریح می شود تا بر پایه آن، مسئله فرار مغزها نیز، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. مهاجرت یکی از پدیده های کلاسیک جمعیت شناسی و مباحث معمول جامعه شناسی است. در فرهنگ بریتانیکا، دو اصطلاح اساسی از نظر مفهومی و دو وجهه اقتصادی نیز از لحاظ تحلیلی دارد.

 

 

فهرست

– فرار مغزها یا مغزهای فرار
– اصطلاح شناسی فرار مغزها
– نظریه کوچ مجازی در علم مدیریت و رفتار سازمانی
– فرار مغزها و راه‌های جبران آن
– تبادل مغزها، پدیده تازه
– چگونگی فرارمغزهاازایران
– تلاش دولت برای باز گردان مغزها
– فـــرار مغزها
– علل مهـاجــرت مغـزها
– ابعاد فرار مغزها در جهان و ایران
– بازنگری آمارها
– فرار مغزها در جهان
– پیامدهای فرار مغزها برای کشورهای مبدأ و مقصد
– فرار مغزها و راههای جبران آن
– تبادل مغزها، پدیده تازه
– چگونگی فرار مغزها از ایران
– تلاش دولت برای بازگرداندن مغزها


لینک دانلود:

دانلود مقاله فرار مغزها و نظريه كوچ مجازي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 2 مرداد 1396برچسب:, تحقیق در مورد فرار مغزها و نظريه كوچ مجازي, دانلود مقاله در مورد فرار مغزها و نظريه كوچ مجازي,مقاله فرار مغزها,مقاله فرار مغزها از ایران,مقاله فرار مغزها Pdf,مقاله فرار مغزها در ایران,تحقیق فرار مغزها,مقاله درباره فرار مغزها,مقاله درمورد فرار مغزها,مقاله ای در مورد فرار مغزها,مقالات فرار مغزها,دانلود مقاله فرار مغزها,تحقیق درباره فرار مغزها از ایران,تحقیق درمورد فرار مغزها Pdf,تحقیق درباره فرار مغزها,تحقیق در مورد فرار مغزها,تحقیق درباره ی فرار مغزها,مقاله در مورد فرار مغزها,مطلب درباره فرار مغزها,مقاله انگلیسی درباره فرار مغزها,دانلود مقاله در مورد فرار مغزها,تحقیق درمورد فرار مغزها,مقاله علل فرار مغزها,دانلود رایگان مقاله فرار مغزها,دانلود مقاله درمورد فرار مغزها, دانلود مقاله فرار مغزها و نظريه كوچ مجازي, سایت مقاله, مقاله در مورد فرار مغزها و نظريه كوچ مجازي,فرار مغزها,فرار مغزها از ایران,فرار مغزها به انگلیسی,فرار مغزها از حوزه علمیه,فرار مغزهای ایرانی,فرار مغزها چیست,فرار مغزها در ایران,فرار مغزها از دانشگاه شریف,فرار مغزها در ايران,فرار مغزها ایران,فرار مغزها از ايران,آمار فرار مغزها از ایران,دلایل فرار مغزها از ایران,علل فرار مغزها از ایران,مقاله فرار مغزها از ایران,دلیل فرار مغزها از ایران,فرار مغزهای ایران,فرار مغزها به انگليسي,معنی فرار مغزها به انگلیسی,فرار مغزها از حوزه های علمیه,فرار مغزهای حوزه های علمیه,فرار مغزها ایرانی,علت فرار مغزها چیست,دلیل فرار مغزها چیست,فرار مغزها در ایران و جهان,آمار فرار مغزها در ایران,علت فرار مغزها در ایران,تاریخچه فرار مغزها در ایران,میزان فرار مغزها در ایران,درصد فرار مغزها در ایران,فرار مغزها دانشگاه شریف,فرار مغزهای دانشگاه شریف,مستند فرار مغزها دانشگاه شریف,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی