دانلود مقاله درآمدي بر پديده كودك آزاري در ايران
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

درآمدی بر پدیده کودک آزاری در ایران

ای خدای پاک و بی انباز و یار دست گیر و جرم ما را در گذار

علت اصلی تمامی جرمها و تبهکاری‌های اجتماعی را باید در شیوه رفتار انسان و اجتماع و تاثیر متقابل انسان و اجتماع دانست.نابسامانیهای اقتصادی و اجتماعی از قبیل: فقر ، تورم، گرانی، بیکاری، فقدان امنیت مالی و حقوقی و دیگر عواملی که سبب «محرومیت» میشوند، زمینه مناسبی برای پرورش آنواع آسیبهای اجتماعی چون: خودکشی، سرقت، اعتیاد به مواد مخدر ، خشونت و انواع آن، طلاق، تکدی گری و غیره را در بطن جامعه فراهم میکند که در این میان میتوان به یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی یعنی خشونت علیه کودکان اشاره کرد که خود نتیجه ناخواسته پدیده هایی چون فقر مالی و معنوی، رشد جمعیت و بسیاری از نابسامانیهای اجتماعی دیگر که سبب بوجود آمدن انواع حالتهای روانی و عصبی در فرد میشود میباشد.

 

کودک آزاری پدیده ای ست که طی آن میلیونها کودک مظلوم قربانی طمع و سوء استفاده دیگران میشوند که مشتمل بر خشونت علیه کودکان، تجاوز جنسی به کودکان، و آثار سوء آن بر کودک چون فحشاء و بزهکاری کودکان میباشد. در این موارد باید گفت که کودک قربانی رفتار غلط بزرگسالان میگردد. نگاهی گذرا به آمار دهشتناک مهر تاییدی در این زمینه است. برای مثال:

 

  1. قرار بازداشت موقت برای پدر و نامادری به اتهام قتل دختر بچه ۳ ساله در تهران:» رئیس یکی از شعبات دادسرای امور جنایی تهران برای پدر شکنجه گر قرار بازداشت موقت صادر کرده…..پدر سالومه در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه چه اتفاقی برای فرزندش افتاده بود ،گفت:شب قبل حدود ساعت ۲ نیمه شب کار خطایی انجام داد و من هم او را تنبیه کردمو برای اینکه کار خطای خود را فراموش نکند او را کتک زدم و صبح متوجه شدم که او مرده است.!!!» (هلال.۱۵/۱۱/۱۳۸۲ .ش۱۶۸).

 

  1. خبرگزاری دانشجویان ایران تصاویری دلخراش از کودکی نه ساله به نام امید را به چاپ رسانده که آنگونه که این خبرگزاری گزارش داده، چنان به دست مادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته که به مرگ مغزی دچار گشته و امید چندانی به زنده ماندنش نیست. این خبرگزاری همچنین از آمار انجمن حمایت از کودکان خبر داد که بنابر آن ظرف یک سال گذشته ،تنها در سطح شهر تهران ،صد و شصت مورد کودک آزاری «حاد» و نیازمند پیگیری رخ داده که بیش از هفتاد درصد از این کودک آزاریها به شکل ضرب و شتم بوده است (برگرفته از سایت BBC persian).

بدیهی است که بسیاری از موارد کودک آزاری گزارش داده نمیشود.

 

  1. قتل دختر معصوم نتیجه جنون سوءظن از از سوی یک پدر جنایتکار در تهران: مرد ۵۲ ساله ای یکشنبه شب هفته گذشته پس از کشتن دختر ۱۲ ساله اش،دختر دیگرش را مجروح کرد و سپس خود را به ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدای تهران معرفی کرد. (هلال، ۱۲/۹/۱۳۸۲، ش۱۶۰)

 

خشونت در خانواده و نسبت به کودک اغلب نوعی تجاوز فیزیکی به کودک است که از جانب پدر یا مادر در مورد وی اعمال میشود و میتوان گفت که در واقع خانه یکی از ناامنترین مکانها در جامعه امروزی است و محبت و عطوفت که رشته پیوند خانواده است گاهی با خشونت همراه است که درصد زیادی از خشونت در خانواده مورد تایید قرار گرفته و تحمل میشود.

 


لینک دانلود:

دانلود مقاله درآمدي بر پديده كودك آزاري در ايران



دانلود مقاله درآمدي بر پديده كودك آزاري در ايران



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 2 مرداد 1396برچسب:,مقاله كودك آزاري,مقاله کودک آزاری,مقاله کودک آزاری Pdf,مقاله کودک آزاری در ایران,مقالات کودک آزاری,مقاله کودک آزاری Doc,مقاله در مورد كودك آزاري,مقاله درباره کودک آزاری,دانلود مقاله کودک آزاری,مقاله در مورد کودک آزاری,مقاله در خصوص کودک آزاری,مقاله در مورد کودک آزاری در ایران,مقالات در مورد کودک آزاری,مقالات مربوط به کودک آزاری,تحقیق در مورد کودک آزاری,مقاله ای در مورد کودک آزاری,تحقیق کامل در مورد کودک آزاری,مقاله در باره کودک ازاری,دانلود مقاله در مورد کودک آزاری,مقاله رایگان در مورد کودک آزاری,كودك آزاري,كودك آزاري در ايران,کودک آزاري,كودك آزاري بوشهر,كودك آزاري چيست,كودك آزاري آپارات,كودك آزاري در اردبيل,كودك آزاري توسط پرستار,کودک آزاری در ایران,کودک ازاری در اردبیل,کودک آزاری در ایران نیما,فيلم كودك آزاري در ايران,کودک آزاری در تهران,فیلم کودک آزاری در ایران,آمار کودک آزاری در ایران,مجازات کودک آزاری در ایران,عکسهای کودک آزاری در ایران,جرم کودک آزاری در ایران,کودک آزاری بوشهر,کودک آزاری در بوشهر,کودک آزاری فاطمه در بوشهر,کودک آزاری چیست,کودک آزاری آپارات,کلیپ کودک آزاری آپارات,کودک آزاری در مهدکودک آپارات,کودک آزاری در اردبیل آپارات,کودک آزاری در آپارات,فیلم کودک آزاری آپارات,انیمیشن کودک آزاری آپارات,کودک آزاری مهدکودک آپارات,کودک آزاری در ایران آپارات,کودک ازاری در اردبیل اپارات,کودک آزاری در اردبیل مهدکودک,كودك آزاري در مهد كودك اردبيل,دانلود کودک آزاری در اردبیل,مجازات کودک آزاری در اردبیل,کودک آزاری اردبیل,کودک آزاری توسط پرستار,کودک آزاری توسط پرستار سیاه پوست,کودک ازاری توسط پرستار خانگی,کودک ازاری توسط پرستاران,کودک ازاری توسط پرستار اپارات,کودک آزاری توسط پرستاربچه,کودک ازاری توسط پرستارش,فیلم کودک آزاری توسط پرستار,کودک آزاری وحشیانه توسط پرستار سیاه پوست,کودک آزاری در ایران اپارات,کودک آزاری در ایران و فرانسه,فیلم کودک آزاری در اردبیل,دانلود فیلم کودک آزاری در اردبیل,بچه آزاری در مهد کودک اردبیل,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی