مستندات علم تغذیه در ورزش و فیزیولوژی ورزشی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تجربیات مدون ادبیات فارسی در سند تحول بنیادین و روش تدریس ادبیات فارسی

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

شاید فقط یک ورزشکار حرفه ای از ارزش تغذیه در انجام ورزش ها آگاه باشد و به خوبی نقش تغییراتی را که رژیم غذایی در بهبود انجام تمرینات دارد را درک کند.

شواهد بسیاری نشان دهنده رابطه بین مصرف غذا و انجام ورزش ها هستند. همچنین یک رژیم غذایی بد، به طور یقین اثر منفی بر انجام حرکات ورزشی، حتی اگر به صورت غیر حرفه ای باشند، دارد. یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از کالری ، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین باشد، انرژی لازم برای انجام یک مسابقه و یا یک ورزژش تفریحی را تامین می کند.

ارتباط تغذیه با ورزش از پیش از عصر طلائى یونان شناخته شده بوده است. توجه به فعالیت‌هاى جسمانی، غذاى مناسب و در کل سلامت عمومى بدن ذهن دانشمندان سامورائی، هندی، مصری، ایرانى و دیگر تمدن‌هاى قدیمى را به خود مشغول نموده بود. بیابانگردان اولیه از غذاهائى چون ماهی، گوشت حیوانات وحشی، دانه‌ها، حبوبات، غلات و میوه‌هاى وحشى در دسترس استفاده مى‌کردند. در واقع مى‌توان عده‌اى از آماده‌ترین افراد این گروه از لحاظ جسمانى را اولین ورزشکاران تاریخ نامید، چرا که اغلب مسافت‌هاى طولانى را در زمین دشمن یا اقلیم‌هاى ناآشنا براى به‌دست آوردن غذا طى مى‌کردند. بعدها، وقتى شکارچیان به‌طور ثابت در یک محل مستقر شدند، براى تقویت دست‌ها به انجام ورزش هم مبادرت ورزیدند.

با شروع قرن بيستم و يكم علاقه به ورزش و حفظ تناسب بدن افزايش يافته است . امروزه بر خلاف گذشته ، مردم نه تنها در فعاليت هاي بدني نظير ورزش هاي هوازي ، دوچرخه سواري، دو ،‌شنا ، تنيس و تمرينات با وزنه شركت دارند ، بلكه از انجام مسابقات ورزش در سطح قهرماني نيز استقبال مي كنند . يكي از دلايل مهم اين استقبال ، افزايش آگاهي عمومي در مورد فوايد ورزش در حفظ سلامتي ،‌كسب رضايت و دستيابي به موفقيت در مسير زندگي است . به تازگي اهميت ورزش در حفظ سلامتي و بهداشت به قدري روشن و آشكار شده است كه به عنوان جزء ثابتي از بهداشت تن و روان در نظر گرفته مي شود.

نقش تغذیه در ورزش

بر اساس  تحقيقات موجود ، افرادي كه از نظر بدني فعال هستند نسبت به بهبود شيوه زندگي خود ، به ويژه بهبود شيوة تغذيه اي موثر بر سلامتي بدن ، علاقه و توجه بيشتري نشان مي دهند . در واقع يافته هاي پژوهشي نيز نشان مي دهد كه رژيم غذايي ، يكي از مهمترين عوامل تعيين كننده سلامتي بدن مي باشد .

تغذيه ، علم مطالعه انواع مواد غذايي و آثار آن بر سلامتي ، تكامل و فعاليت فرد مي باشد . در سال هاي اخير ، تحقيقات تغذيه اي تأكيد بيشتر بر تأثير مواد غذايي در سلامتي و فعاليت بدني  داشته است . اما به اين دليل كه مطالعات تغذيه اي در انسان نظير علومي چون شيمي و فيزيك تحت كنترل كامل آزمايشگاهي قرار نمي گيرد ، دقت درنتايج آنها نيز در حد اين علوم نيست .

 


لینک دانلود:


مستندات تجربیات مدون علم تغذیه در ورزش و فیزیولوژی ورزشی



مستندات تجربیات مدون علم تغذیه در ورزش و فیزیولوژی ورزشی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی