دانلود مقاله ترانزيستورها
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

ترانزیستور یکی از قطعات الکترونیکی اس که امروزه نقش زیادی در دنیای برق و الکترونیک در منازل، شرکت ها، ادارت و کارخانجات دارد، البته وسایل الکتریکی همه نقش مهمی در دنیای امروزی دارند. برای فهم بیشتر از ترانزیستور پیشنهاد می کنیم که این صفحه را تا آخر مطالعه کنید و مقاله کامل ترانزیستور را دانلود کنید تا اطلاعات کاملی را در این مورد بدست آورید. دوست دارید که بدانید ترانزیستور چیست؟ و یا این که ترانزیستور چگونه کار می کند؟ دوست دارید یک مدار ببندید و در آن از ترانزیستور استفاده کنید؟ همین طور دیود ها و خازن ها را می شناسید؟ این مقاله جواب تمامی سئوالاتی که در اینجا گفته شده را دارد. پیشنهاد می کنیم اگر قصد آشنایی با این موارد را دارید از دانلود و دریافت این مقاله دریغ نکنید.

ترانزیستور چیست؟

ترانزیستور یک سوئیچ کوچک است که می تواند باعث تولید سیگنال های الکتریکی  توسط این سوییچ می شود. آنها نفوذ بسیاری در زندگی روزمره ما، و تقریباً در همه چیز، که این خود نشان می دهد چقدر مفید هستند.

یک ترانزیستور چگونه کار می کند؟

به روش سنتی ، جریان الکتریسیته که توسط اتصال فیزیکی و یا قطع دو سر سیم سوییچ مکانیکی را فعال یا غیر فعال می کند. در یک ترانزیستور،  در نتیجه با فعال کردن یا غیرفعال کردن سیگنال به صورت عابق و عبور جریان برق است. این اقدام از ویژگی های یک عایق که در برخی شرایط و مانند یک هادی منحصر به فرد به یک طبقه خاص از مواد شناخته شده به عنوان “نیمه هادی ها.”  است.

قبل از اینکه ما راز چگونه کار کردن ترانزیستور و چگونه مهار کردن آن را بگوییم، اجازه دهید برخی از توانایی های آن را نیز برای شما عزیزان بازگو کنیم.

اولین سیگنال سوییچ رله بود. رله با استفاده از یک آهنربای الکتریکی یک تلنگر به سوییچ مغناطیسی وارد می کرد.

برای درک چگونگی محاسبات سیگنال سوییچ، برای اولین بار یک باتری با دو سوئیچ و نور را تصور کنید. در سری برای تولید نور به دو سوئیچ نیاز می باشد.

تاریخچه ترانزیستور

ترانزیستور، توسط سه دانشمند در آزمایشگاه بل در سال 1947 اختراع شد. ترانزیستور به سرعت به عنوان یک تنظیم کننده سیگنال الکترونیکی جایگزین لوله خلاء شد.ترانزیستور جریان یا ولتاژ را تنظیم می کند و به عنوان یک سوئیچ یا دروازه برای سیگنال های الکترونیکی عمل می کند.ترانزیستور از سه لایه تشکیل شده است و یک ماده نیمه هادی است، که هر کدام قادر به حمل یک جریان هستند. ترانزیستور یک نیمه هادی مانند ژرمانیوم و سیلیکون است که در یک “نیمه مشتاق” راه هدایت الکتریکی است. یک هادی واقعی مانند مس و یک عایق (مانند پلاستیک پیچیده در اطراف سیم) است.

یک نوع ترانزیستور

عکس از یک نوع ترانزیستور

نیمه هادی بودن ترانزیستور

ترانزیستور یک دستگاه نیمه هادی است که برای تقویت قدرت جریان برق و تعویض سگنال های الکتریکی استفاده می شود. اگر ساده بخواهیم به موضوع نگاه کنیم عملکرد یک ترانزیستور را می توان تقویت جریان دانست. مدار منطقی کوچکی را در نظر می گیریم که تحت شرایط خاص در خروجی خود جریان بسیار کمی را ایجاد می کند. به وسیله یک ترانزیستور می توان این جریان را تقویت نمود و سپس از این جریان قوی برای قطع و وصل کردن یک رله برقی استفاده کرد. ترانزیستور یک قطعه بنیادی افزاره های دی الکترونیکی است و در حال حاضر در همه سیستم های پیشرفته الکترونیکی جدید یافت می شود.

موارد بسیاری هم وجود دارد که از یک ترانزیستور برای تقویت ولتاژ می توان استفاده کرد. بدیهی است که این خصیصه مستقیماً از خصیصه تقویت جریان این وسیله به ارث می رسد کافی است که جریان ورودی و خروجی تقویت شده روی یک مقاومت انداخته شود تا ولتاژ کم ورودی به ولتاژ تقویت شده خروجی تبدیل شود.

در ترانزیستور ها از یک مواد نیمه هادی با حداقل سه ترمینال برای ارتباط به یک مدار بیرونی با هم ترکیب شده اند. جریان ورودی ای که یک ترانزیستور می تواند آن را تقویت کند باید حداقل داشته باشد. چنانچه این جریان کمتر از حداقل نام برده باشد ترانزیستور در خروجی خود هیچ جریانی را نشان نمی دهد. اما به محض آن که شما جریان ورودی یک ترانزیستور را به بیش از حداقل مذکور ببرید در خروجی جریان تقویت شده خواهید دید.

از این خاصیت ترانزیستور معمولاً برای ساخت سوییچ های الکترونیکی استفاده می شود.

ترانزیستور های اولیه از دو پیوند نیمه هادی تشکیل شده اند و بر حسب آن که چگونه این پیوند ها به یکدیگر متصل شده باشند می توان آن ها را به نوع اصلی PNP یا NPN تقسیم کرد. برای درک نحوه عملکرد یک ترانزیستور ایتدا باید بدانیم که یک پیوند (Junction) نیمه هادی چگونه کار می کند.


لینک دانلود:

دانلود مقاله ترانزيستورها

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 1 مرداد 1396برچسب:,مقاله ترانزیستورهای Hemt,مقاله ترانزیستورهای نانو لوله کربنی,مقاله ترانزیستورها,مقاله درباره ترانزیستورها,مقاله نانو ترانزیستورها,مقاله درمورد ترانزیستورها,مقاله در مورد ترانزیستورهای فرکانس بالا,مقاله در مورد ترانزیستورهای قدرت,مقال ترانزيستور تك الكتروني,مقاله ترانزیستور تک الکترونی,مقاله ترانزیستور,مقاله ترانزیستور Mosfet,مقاله ترانزیستور ماسفت,مقاله ترانزیستورهای Hemt,مقاله ترانزیستور Hemt,مقاله ترانزیستور نوری,مقاله ترانزیستورهای نانو لوله کربنی,مقاله ترانزیستورها,مقاله ترانزیستور گرافن,مقاله در مورد ترانزیستور ماسفت,مقاله Hemt Transistor,مقاله ترانزیستور ها,مقاله ترانزیستور دوقطبی,مقاله در مورد ترانزیستور دوقطبی,مقاله درمورد ترانزيستور,مقاله در مورد ترانزیستور,مقاله در مورد ترانزیستور Cmos,مقاله در مورد ترانزیستور Bjt,تحقيق درمورد ترانزيستور,مقاله در مورد ترانزیستورها,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی