دانلود گزارش کار آزمایشگاه میکروکنترلر
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

 

قسمتی از متن گزارش کار

اولین پروژه : چشمک زن

در تمام پروژه ها مراحل بالا یکسان است .در مدار چشمک زن یکسری LED به پایه های IO میکرو وصل می شود و بصورت دلخواه خاموش روشن می شوند .برای اینکار باید پایه های میکر را به عنوان خروجی تعریف کنیم .

محاسبه مقاومت کنترل جریان LED  :

چون میکرو با 5 ولت کار می کند و LED  تقریبا با 2 ولت کار می کنند باید مقاومتی برای تقسیم ولتاژ و کنترل جریان باLED  سری کنیم .حداکثر جریان هر پین میکرو 20میلی آمپر است ولی باید جریانی حدود یک چهارم جریان نامی از میکرو جریان بکشیم تا فشای روی میکرو وارد نشود .البته در محیط های صنعتی و در بارهایی با جریان بالاتر از 20میلی آمپر از ترانزیستور استفاده می کنند.

ساخت منبع تغذیه مناسب برای میکروتغذیه میکرو اهمیت بسزایی دارد چرا که تغییرات ناگهانی تغذیه باعث رست شدن میکرو می شود.چون داخل میکرو برای تشخیص سطح ولتاژ مداری پیش بینی شده و از فیوز بیت ها قابل تنظیم است .به هرحال تغذیه مناسب میکرو اهمیتش خیلی بیشتر از قسمت های دیگر مدار است.ما در اینجا برای رفع این مشکل از یک مدار تغذیه سوئیچینگ استفاده می کنیم .چون طراحی مدار سوئیچینگ با قطعات مجزا برای ما مقرون به صرفه نیست از یک آی سی سوئیچینگ استفاده می کنیم.در زیر به برسی این آی سی رگولاتور و مشخصاتش می پردازیم .

آی سی رگولاتور : LM2576

این آی سی در انواع ولتاژهای مختلف 3.3 ،5 ،12 و یک نوع قابل تنظیم تولید می شود.

 

راه اندازی ال سی دی کارکتری

LCD کاراکتری

برای اتصال LCD به میکرو ابتدا باید با پایه ها و شیوه ی عملکرد آن آشنا شویم. در این مبحث با LCD 16×2 کار می کنیم بقیه ی نمایشگرهای کاراکتری نیز مشابه این نمایشگر می باشند.

در جدول زیر شماره پایه، نام پایه و عملکرد آن آمده است:


لینک دانلود:

دانلود گزارش کار آزمایشگاه میکروکنترلر

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 30 تير 1396برچسب:,دانلود گزارش کار آزمایشگاه میکروکنترلر,گزارش کار آزمایشگاه میکروکنترلر,گزارش کار آزمایشگاه میکروکنترلر Avr,گزارش کار آز میکروکنترلر,آزمایش میکروکنترلر,آموزش میکروکنترلر Avr,آموزش میکروکنترلر Arm,آموزش میکروکنترلر,آموزش میکروکنترلر Pic,آموزش میکروکنترلر Stm32,آموزش میکروکنترلر Pic+به زبان C,آموزش میکروکنترلر آرم,آموزش ميكروكنترلر Arm,آموزش میکروکنترلر 8051,آموزش ميكروكنترلر Avr,ميکروکنترلر Avr,ميکروکنترلر Arm,آموزش ميکروکنترلر,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی