دانلود مقاله نظریه بازی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

 

کاملترین مقاله در مورد تئوری بازی

 

 

نظریه بازی در مطالعهی طیف گسترده‌ای از موضوعات کاربرد دارد. از جمله نحوه تعامل تصمیم گیرندگان در محیط رقابتی به شکلی که نتایج تصمیم هر عامل موثر بر نتایج کسب شده سایر عوامل می باشد. در واقع ساختار اصلی نظریه بازی ها در بیشتر تحلیلها شامل ماتریسی چند بعدی است که در هر بعد مجموعه ای از گزینه ها قرار گرفته‌اند که درآرایه های این ماتریس نتایج کسب شده برای عوامل در ازاء ترکیب های مختلف از گزینه های مورد انتظار است. یکی از اصلی ترین شرایط بکارگیری این نظریه در تحلیل محیط های رقابتی, وفاداری عوامل متعامل در رعایت منطق بازی است. در صورتی که این پیش شرط به هر دلیل رعایت نگردد, یا بایستی در انتظار نوزایی ساختار جدید دیگری از منطق تحلیلی بازیگران متعامل بود و یا به دلیل عدم پیش بینی نتایج بازی و یا گزینه های مورد انتظار سیستم تصمیم گیرنده به سراغ سایر روش های تحلیل در یک چنین محیط های تصمیم گیری رفت. هر چه قدر توان پیش بینی گزینه ها و نتایج حاصل از انتخاب آنها بیشتر باشد, عدم قطعیت در این تکنیک کاهش می یابد. نوعی از بازی نیز وجود دارد که به دلیل اینکه امکان برآورد احتمال وقوع نتایج در آنها وجود ندارد به بازی های ابهام شهرت دارند.

تئوری بازی ها

این نظریه در ابتدا برای درک مجموعهی بزرگی از رفتارهای اقتصادی به عنوان مثال نوسانات شاخص سهام در بورس اوراق بهادار و افت و خیز بهای کالاها در بازار مصرف‌کنندگان ایجاد شد. تحلیل پدیده‌های گوناگون اقتصادی و تجاری نظیر پیروزی در یک مزایده، معامله، داد و ستد، شرکت در یک مناقصه، از دیگر مواردی است که نظریه بازی در آن نقش ایفا می‌کند.

پژوهش‌ها در این زمینه اغلب بر مجموعه‌ای از راه‌بردهای شناخته شده به عنوان تعادل در بازی‌ها استوار است. این راه‌بردها اصولاً از قواعد عقلانی به نتیجه می‌رسند. مشهورترین تعادل‌ها، تعادل نش است. براساس نظریهی تعادل نش، اگر فرض کنیم در هر بازی با استراتژی مختلط ، بازیکنان به طریق منطقی و معقول راه‌بردهای خود را انتخاب کنند و به دنبال حد اکثر سود در بازی هستند، دست کم یک راه‌برد برای به دست آوردن بهترین نتیجه برای هر بازیکن قابل انتخاب است و چنانچه بازیکن راه‌کار دیگری به غیر از آن را انتخاب کند، نتیجهی بهتری به دست نخواهد آورد.

کاربرد نظریه بازی‌ها در شاخه‌های مختلف علوم مرتبط با اجتماع از جمله سیاست (همانند تحلیل‌های بروس بوئنو د مسکیتا)، جامعه شناسی، و حتی روان شناسی در حال گسترش است.

در زیست شناسی هم برای درک پدیده‌های متعدد، از جمله برای توضیح تکامل و ثبات و نیز برای تحلیل رفتار تنازع بقا و نزاع برای تصاحب قلمرو از نظریه بازی استفاده می‌شود.

امروزه این نظریه کاربرد فزاینده‌ای در منطق و دانش کامپیوتر دارد. دانشمندان این رشته‌ها از برخی بازی‌ها برای مدل‌سازی محاسبات و نیز به عنوان پایه‌ای نظری برای سیستم‌های چندعاملی استفاده می‌کنند.

هم چنین این نظریه نقش مهمی در مدل‌سازی الگوریتم‌های بر خط (Online Algorithms) دارد. کاربردهای این نظریه تا آن جا پیش رفته است که در توصیف و تحلیل بسیاری از رفتارها در فلسفه و اخلاق ظاهر می‌شود.

دانلود مقاله  نظریه بازی


لینک دانلود؛


دانلود مقاله نظریه بازی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 30 تير 1396برچسب:,مقاله نظریه بازی ها,مقالات نظریه بازی ها,دانلود مقاله نظریه بازی ها,مقاله درمورد نظریه بازی ها,مقاله های نظریه بازی,مقاله نظریه بازی,مقاله تئوری بازیها,مقاله در مورد نظریه بازی,مقالات نظریه بازی,مقالات نظریه بازیها,مقاله تئوری بازی,دانلود مقاله نظریه بازی,دانلود مقالات نظریه بازیها,جزوه نظریه بازیها,جزوه نظریه بازی ها,جزوه نظریه بازی ها دانشگاه شریف,كتاب نظريه بازي ها,جزوه درس نظریه بازی ها,دانلود جزوه تئوری بازی ها,جزوه درس تئوری بازی ها,جزوه تئوری بازی ها,دانلود جزوه نظریه بازی ها,دانلود كتاب نظريه بازي ها,جزوه نظریه بازی,جزوه تئوری بازیها,دانلود جزوه نظریه بازیها,دانلود جزوه نظریه بازی,جزوه نظريه بازيها,کتاب نظریه بازیها و کاربردهای آن,دانلود کتاب نظریه بازیها و کاربردهای آن,دانلود کتاب نظریه بازیها و کاربردهای آن دکتر قهرمان عبدلی,كتاب نظريه بازي ها,کتاب نظريه بازيها و کاربردهاي آن,کتاب نظریه بازی ها و کاربردهای آن,کتاب نظریه بازی ها قهرمان عبدلی,نظریه بازیها+pdf کتاب,کتاب نظریه بازی های اریک برن,کتاب نظریه بازی ها و رفتار اقتصادی,کتاب نظریه بازی ها جان نش,کتاب نظریه بازی های و سیاستگذاری عمومی,کتاب نظریه بازی ها دکتر قهرمان عبدلی,کتاب نظریه بازی ها,کتاب نظریه بازی,دانلود کتاب نظریه بازی ها قهرمان عبدلی,خرید کتاب نظریه بازی ها قهرمان عبدلی,دانلود کتاب نظریه بازی ها دکتر قهرمان عبدلی,کتاب تئوری بازی ها,کتاب تئوری بازی ها و رفتار اقتصادی,كتاب تئوري بازي ها,کتاب تئوری بازی ها دانشگاه امام صادق,دانلود کتاب تئوری بازی ها و رفتار اقتصادی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی