دانلود مقاله مقدمه ای بر مدیریت تکنولوژی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 
قسمتی از متن مقاله

تکنولوژی و جامعه

در سراسر تاریخ انسان ، تکنولوژی  تاثیری عمیق بر توسعه انسان و بر پیشرفت تمدن داشته است. علی رغم  این حقیقت که تکنولوژی بزرگ ترین و فراگیرترین عامل موثر بر زندگی انسان امروزی است ، اما هنوز هم برای بسیاری از مردم یک معماست و هنوز هم بسیاری از عوام و خواص نمی توانند تعریف دقیقی از آن ارائه بدهند. لذا بهتر است بحث را با ارائه تعریفی روشن از تکنولوژی آغاز کنیم . .

 

تعریف تکنولوژی

تکنولوژی را می توان تمام دانش ، کالاها ، فرایندها ،ابزارها ، روش ها و سیستم هایی تعریف کرد که در جهت خلق و ساخت کالاها و ارائه خدمات به کار گرفته می شوند. تکنولوژی عبارتست از روش انجام کارها به وسیله ما. تکنولوژی ابزاری است که به وسیله آن می توانیم به اهداف خود دست یابیم. تکنولوژی ، اجرای عملی دانش است، ابزاری است که به کمک تلاش و سعی آدمی می آید.

تکنولوژی چیزهای بسیار بیش تری از ماشین را در بر می گیرد. چند هویت تکنولوژیک دیگر غیر از سخت افزار وجود دارد که از جمله به نرم افزار و مهارت های انسانی می توان اشاره کرد. زلنی (1986) این مطلب را با بیان اینکه هر تکنولوژی از سه جزء وابسته به یکدیگر ، با هم تعیین کننده و به یک اندازه مهم تشکیل می شود ، آشکار و برجسته کرد:

سخت افزار: ساختار فیزیکی و آرایش منطقی تجهیزات یا ماشین آلاتی که  قرار است برای انجام وظایف لازم مورد استفاده قرار گیرد.

نرم افزار: دانش نحوه استفاده از سخت افزار برای انجام وظایف لازم.

مغز افزار: دلایل استفاده از تکنولوژی به شیوه ای خاص. این را می توان توجیه فنی نیز نامید.

علاوه بر سه جزء فوق جزء چهارمی را نیز می باید به طور مستقل مورد توجه و بررسی قرار داد، زیرا این جزء تمام سطوح موفقیت های تکنولوژیک را در بر می گیرد:

دانش فنی : دانش یا مهارت فنی فراگرفته شده یا کسب شده درباره نحوه انجام درست کارها.دانش فنی می تواند نتیجه تجربه ، انتقال دانش یا تمرین عملی باشد.                                                                                                                 

 مدیریت تکنولوژی

دانش و تکنولوژی

تکنولوژی ، دانشی است که برای ساخت کالاها ، ارائه خدمات و بهبود نحوه استفاده از منابع محدود و با ارزشمان ، استفاده می شود. تکنولوژی نتیجه و پیامد توسعه دانش است . دانش ، اطلاعات نیست ، اما بر پایه میزان اطلاعات موجود بنا می شود.

دانش ، تمام آن چیزی است که فکر و ذهن آدمی توانسته است از میان حجم انبوه اطلاعات ، به دست آورد و درک کند.

تنها وقتی برای خلق چیزهای جدید ، به راه انداختن یک سیستم یا ارائه یک خدمت  ، دانش به اجرا گذاشته می شود ما وارد قلمروی تکنولوژی می شویم.

لینک دانلود:


دانلود مقاله مقدمه ای بر مدیریت تکنولوژی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 30 تير 1396برچسب:,مقاله مدیریت تکنولوژی و نوآوری,مقاله مدیریت تکنولوژی با ترجمه,مقاله مدیریت تکنولوژی Ppt,مقاله مدیریت تکنولوژی رایگان,مقاله مدیریت تکنولوژیک,مقالات مدیریت تکنولوژی,مقالات مدیریت تکنولوژی و نوآوری,مقاله درباره مدیریت تکنولوژی,مقاله های مدیریت تکنولوژی,مقاله بیس مدیریت تکنولوژی,مقالات مدیریت تکنولوژی Pdf,مقاله مدیریت تکنولوژی,دانلود مقالات مدیریت تکنولوژی,بانک مقالات مدیریت تکنولوژی,مقالات Isi مدیریت تکنولوژی,مقالات انگلیسی مدیریت تکنولوژی,ترجمه مقالات مدیریت تکنولوژی,مقاله انگلیسی مدیریت تکنولوژی و نوآوری,مقاله در مورد مدیریت تکنولوژی و نوآوری,مقاله در مورد مدیریت تکنولوژی با ترجمه,مقاله در مورد مدیریت تکنولوژی با ترجمه فارسی,دانلود رایگان مقاله مدیریت تکنولوژی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی