اقدام پژوهی بر طرف کردن مشکل رفتاری دانش آموز امیر محمد خسرو
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 20     کد محصول :6668      حجم فایل:57,07 KB      نوع فایل :rar


 

پیشگفتار

 

 منظور از مشكلات مدرسه در بحث حاضر، مسائلی غیر از درس و یادگیری است. گاهی مواردی از قبیل: دعوا با دانش‌آموزان دیگر، اختلاف با معلم، بی‌انضباطی، اخراج از كلاس و مدرسه و غیره پیش می‌آیند كه به نوعی والدین نیز مجبورند درگیر ماجرا شوند. در این موارد چه باید كرد؟ مدرسه، محیطی اجتماعی است و به مانند محیط‌های اجتماعی دیگر، تنش‌ها و تعارض‌هایی را بین افراد به وجود می‌آورد. ممكن است فرزند شما با همكلاسی خودش و یا دانش‌آموزی از كلاس دیگر و حتی مدرسه‌ای دیگر دعوا كند، احتمال دارد بین او و معلمش سوء تفاهم یا اختلافی به وجود بیاید و یا شاید رفتاری انجام دهد كه از نظر اولیای مدرسه بی‌انضباطی و رفتاری مغایر با مقررات مدرسه تلقی شود. اگر فرزند شما مشكلی در مدرسه پیدا كرد، قبل از پرداختن به موضوع باید به چند نكته توجه كنید: هنوز هم هستند والدینی كه از مدرسه فقط توقع پوست و استخوان فرزندشان را دارند و چیز دیگری نمی‌خواهند؛ والدینی كه هر نوع تصمیم‌گیری درباره فرزندشان را به مدرسه می‌سپارند. در مقابل، طیفی از والدین هستند كه به بهانه علاقه به فرزند و در واقع به دلیل مشكلات خاص خودشان، به مدرسه اجازه‌ نمی‌دهند كه كوچك‌ترین تندی در حق فرزندشان اعمال كند. نه آن رفتار درست است و نه این رفتار؛ بهترین و منطقی‌ترین روش، عدالت و انصاف است. اگر با این پیش‌داوری وارد مدرسه شوید كه «همیشه حق با مدرسه است» یك اشتباه مرتكب شده‌اید. اگر با این پیش‌داوری وارد مدرسه شوید كه «همیشه حق با فرزندتان است»، اشتباهی دیگر. ممكن است اولیای مدرسه رفتار اشتباهی در پیش بگیرند و احتمال هم دارد كه فرزند شما موقعیتی به وجود بیاورد كه عوامل مدرسه را به اعمال رفتاری تند حتی تنبیه وابدارد. بنابر این، قبل از هر نوع پیش‌داوری، به خود تذكر دهید كه منصفانه‌ و بدون غرض رفتار خواهید كرد.

 

مقدمه

یکی از مسائل و مشکلاتی که معلّمان با آن مواجه هستند، اختلالات رفتاری دانش آموزان می‌باشد. اختلالات رفتاری یکی از عواملی است که اعصاب معلم را خرد می‌کند و معلم را از نظر روانی خسته می‌کند. علاوه از آن پیشرفت علمی کلاس را پایین می‌آورد. اختلالات رفتاری دانش آموزان ممکن است علل متفاوتی داشته باشد.

توصیف وضیعت و بیان مساله:

اینجانب -------- دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. پژوهش حاضر مربوط به دانش آموز محمد خسروی آموزشگاه ---- می‌باشد که مدرسه من در سال 94 است.

محمد دانش آموز دوم دبیرستان ---------- می‌باشددر خانواده‌ی زندگی می‌کرد که مشکلات تربیت خانوادگی، ناراحتی‌های جسمانی و روانی، مشکلات اقتصادی، روابط خانوادگی، زمینه‌های ارثی، پایین بودن هوش داشتند. معمولاً حرف‌هایش و ظاهرش هم نوعی با نا اختلال و مشکلات رفتاری همراه است. با مشاهدهٔ رفتار او و با توجه به تأثیر رفتارش در کلاس و در جامعهٔ کنونی بر آن شدم تا علل بروز این رفتارها را بیابم و برای بهتر شدن وضعیت او راه کارهایی طراحی کنم.

مشکلات مدرسه ای عبارت‌اند از:

بنابر این اختلالا ت رفتاری محمد یکی از عوامل جدایی ناپذیر مدارس می‌باشد. چون در تمامی مدارس و در تمامی جوامع دیده می‌شود از نظر علمی یک پدیده طبیعی است ولی همین پدیده طبیعی برای معلمان آزار دهنده می‌باشد. از طرف دیگر، اختلالات رفتاری دانش آموزان تا حدّی نشانگر نارسایی‌های نظام آموزشی می‌باشد. و از طرف دیگر ضعف علمی و رفتاری برخی از اولیاء مدرسه را مشخص می‌نماید.

معلمان در زنگ سیاحت مشکلات رفتاری محمد را مطرح می‌کنند. یکی می‌گوید محمد صدای حیوانات را در می‌آورند. آن یکی می‌گوید: هنگام تدریس، محمد زمزمه می‌کنند. آن یکی می‌گوید: هنگام تدریس محمد با یکدیگرصحبت می‌کند. آن یک می‌گوید: هنگام تدریس سوت می‌زنند.

فهرست
پیشگفتار 4
مقدمه 5
توصیف وضیعت و بیان مساله: 5
گرد آوري اطلاعات شواهد 1 8
ضرورت و اهمیت پژوهش 9
یافته ها و داده ها 10
عوامل مؤثر در شکل گیری رفتار های نا بهنجار : 11
هدف دانش آموزان از بروز رفتار های نا بهنجار : 17
ارائه راهکارها 19
منابع 20

 

لینک دانلود:

اقدام پژوهی بر طرف کردن مشکل رفتاری دانش آموز امیر محمد خسرو

اقدام پژوهی بر طرف کردن مشکل رفتاری دانش آموز امیر محمد خسرو

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی