دانلود مقاله مالیات بر ارزش افزوده
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

 

 

مقدمه

امروزه در گوشه و كنار رسانه ها و مطبوعات از جمله راديو و تلويزيون ، روزنامه ها ، مجلات و در ميان افراد جامعه ، يا حتي روي كالاها عبارت ماليات بر ارزش افزوده زياد شنيده و ديده مي شود.

شايد عدم شفاف سازي و نبود توضيحات مكفي دستگاه هاي ذيربط در اين زمينه ، موجب ايجاد نگرشي منفي در ميان افراد جامعه و اقشار گوناگون شده است . امري كه اگر با آشنايي كامل به سراغ آن برويم بسياري از باورها و قضاوت هاي نادرست خاتمه خواهد پذيرفت .

دانلود مقاله مالیات بر ارزش افزوده

تاريخچه ي ماليات بر ارزش افزوده و دولت هاي ايران و كشورهاي ديگر :

ماليات بر ارزش افزوده ،(نام اين ماليات مستقيما از زبان آلماني و انگليسي اقتباس شده). امروزه در اروپا اين ماليات :«ماليات بر فروش» مينامند. ماليات بر ارزش افزوده «ماليات غيرمستقيم» است كه مصرف كننده (خريدار) آن را به همراه بهاي خريد مي پردازد و دريافت كننده (فروشنده) موظف است مقدار ماليات دريافتي را به خزانه دولت واريز كند. از آنجا كه خود فروشنـده نيـز ضمـن خـريـد اوليـه چنين مالياتي را پرداخته ولي مصرف كننده محسوب نميشود ، اينست كه او حق دارد كه « ماليات بر ارزش افزوده» پرداختي خود را از كل « ماليات بر ارزش افزوده » هاي دريافتي كسر كرده و مابه تفاوت را به دولت بپردازد.

نمونه معروف چرخش : تاجر يا كشاورز جنگلدار يك كيلوگرم چوب درخت را به بهاي 10 ريال به كارخانه كاغذسازي ميفروشد و 1 ريال ماليات بر ارزش افزوده كسب ميكند. كاغذ توليد شده از دست دهها توليد كننده و بازرگان عبور ميكند تا در انتها به شكل يك كتاب با قيمت فروش 50000 ريال (با ماليات نهفته 10 درصدي = 4545 ريال) به سمت مصرف كننده برسد. در اين بين خزانه دولت شايد ده ها يا صدها بار ماليات بر ارزش افـزوده كسـب كـرده و بـايد كل مبـالغ تفـاوت ارزش هـاي افـزوده دريافتي را به پرداخت كننده ها يعني همه « ارزش افزاها » كه در تبديل چوب به كتاب سهيم بوده اند ، از جمـله : جنگل دار تا كاغذساز ، شركت هاي باربري و ترابري ، شركت برق ، شركت آب ، شركت دفع زباله ، رنگ كاغذساز ، رنگ چاپ ساز ، رنگ كاغذ فروش ، رنگ چاپ فروش ، عمده فروش ها ، چاپخانه كتاب ، شركت هاي تبليغات و تك فروش كتاب بازگرداند ، زيرا ماليات بر ارزش افزوده حقيقي را فقط بايد مصرف كننده انتهايي بپردازد. اين امر كار اداره هاي ماليات را بسيار سنگين ميكند . به همين خاطر گهگاهي بحث آن شروع ميشود كه بهتر است اين ماليات را از داد و ستدهاي بين توليد كننده گان حذف كنند.

(نمونه تسويه حساب با ماليات 10 درصدي : 100 ريال خريد جنس + 10 ريال ماليات و افزودن ارزش جنس ... و در انتها 300 ريال فروش با 27/27 ريال ماليات نهفته در بهاي فروش . مابه تفاوت قابل پرداخت به خزانه دولت = 27/17 ريال).


لینک دانلود:


دانلود مقاله مالیات بر ارزش افزوده



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1396برچسب:,مقاله ماليات بر ارزش افزوده,مقاله مالیات بر ارزش افزوده Pdf,مقاله مالیات بر ارزش افزوده در ایران,مقالات مالیات بر ارزش افزوده,تحقیق مالیات بر ارزش افزوده,مقاله درباره مالیات بر ارزش افزوده,مقاله مالیات ارزش افزوده,مقاله در مورد مالیات بر ارزش افزوده,مقاله ای درباره مالیات بر ارزش افزوده,تحقیق درباره مالیات بر ارزش افزوده,مقاله مالیات بر ارزش افزوده,مقاله ای در مورد مالیات بر ارزش افزوده,تحقیق مالیات ارزش افزوده,تحقیق در مورد مالیات بر ارزش افزوده,تحقیق درباره ی مالیات بر ارزش افزوده,دانلود مقاله در مورد مالیات بر ارزش افزوده,مقاله در مورد مالیات ارزش افزوده,مطلب درباره مالیات بر ارزش افزوده,مقالات در مورد مالیات بر ارزش افزوده,تحقیق در مورد مالیات بر ارزش افزوده و حسابداری مربوطه,دانلود تحقیق درباره مالیات بر ارزش افزوده,تحقیقی درباره مالیات بر ارزش افزوده,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی