دانلود مقاله کاربردهای فناوری نانو در کشاورزی دقیق
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 


 

چکیده

کشاورزي دقيق کمک مي‌کند که بتوان با کمترين ورودي، بيشترين خروجي از عملکرد محصولات را به دست آورد که اين هدف با بررسي متغيرهاي‌ محيطي و عملکردهاي هدفمند قابل دست يابي است. در کشاورزي دقيق با استفاده از رايانه‌ها، سيستم‌هاي ماهواره‌اي مکان‌ياب جهاني (GPS) و دستگاه‌هاي حسگر کنترل از راه دور، مي‌توان در مورد کيفيت رشد محصولات کشاورزي، تشخيص دقيق طبيعت منطقه و مشکلات آن، تصميم صحيح گرفت. همچنین مي‌توان به گونه‌اي عمل کرد که اين کار علاوه بر کاهش هزينه، به کاهش ضايعات کشاورزي کمک کرده، آلودگي محيط زيست را به حداقل برساند. کاهش ضایعات و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و غذایی باعث می­شود تا در زمان بروز حوادث امنیت غذایی را تا حد قابل قبولی حفظ شود. حسگرهاي کوچک و سيستم‌هاي کنترل و پايش که با کمک فناوري ‌نانو ساخته شده‌اند، مي‌توانند تأثير مهمي بر اين شيوه جديد کشاورزي داشته باشند. در کشورهاي در حال توسعه تلاش مي‌شود تا فراورده‌هايي مقاوم در برابر آفات و خشکسالي پرورش داده شود تا برداشت محصول به بالاترين ميزان خود برسد و صنايع غذايي در راستاي ارائه مواد خوراکي تازه‌تر و سالم‌تر حرکت مي‌کند. در اين مقاله به برخي از کاربردهاي فناوري نانو در علوم کشاورزي و کشاورزي دقيق اشاره شده است.

کلمات کلیدی: نانوفناوری، کشاورزی دقیق، ضایعات کشاورزی

 

دانلود مقاله کاربردهای فناوری نانو در کشاورزی دقیق برای مقابله با تهدیدات نوپدید

مقدمه

ورود نسل اول فناوری ها به عرصه ی کشاورزی، در چند دهه­ی گذشته منجر به وقوع انقلاب سبز و گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی گرديد. در اين دوره افزايش چشمگيری در کيفيت و کميت محصولات کشاورزی صورت گرفت که البته در کنار آن استفاده ی بی رويه از منابع مشکلاتی را نيز در پی داشت، اکنون با گذشت سالها از وقوع انقلاب سبز و کاهش مجدد نسبت رشد توليدات کشاورزی به جمعيت جهان، لزوم به کارگيری فناوری های جديد در صنعت کشاورزی بیش از هر زمان ديگری آشکار است (ستاری نجف آبادی و همکاران، 1389).


لینک دانلود:


دانلود مقاله کاربردهای فناوری نانو در کشاورزی دقیق


دانلود مقاله کاربردهای فناوری نانو در کشاورزی دقیق



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1396برچسب:, نانو فناوری در کشاورزی دقیق, دانلود مقاله نانو فناوری در کشاورزیدقیق, محصولات کشاورزیدقیق, نانو فناوری و کشاورزیدقیق,دانلود مقاله نانو فناوری, نانو فناوری در کشاورزی, دانلود مقاله نانو فناوری در کشاورزی, محصولات کشاورزی, نانو فناوری و کشاورزی, مبارزه با آفات گیاهی, آفات کشاورزی,نانو در کشاورزی,نانو در کشاورزی ایران,نانو در کشاورزی+pdf,کاربرد نانو در کشاورزی,فناوری نانو در کشاورزی,نانو تکنولوژی در کشاورزی,کودهای نانو در کشاورزی,نانو تکنولوژی در کشاورزی+pdf,نانو حسگرها در کشاورزی,نانوذرات در کشاورزی,نانو کشاورزی Pdf,کاربرد نانو در کشاورزی+pdf,کاربرد فناوری نانو در کشاورزی+pdf,کاربرد نانو تکنولوژی در کشاورزی,نانو تکنولوژی کشاورزی,نانو تکنولوژی در کشاورزی پایدار,کاربرد نانو تکنولوژی در کشاورزی و صنایع غذایی,نقش نانو تکنولوژی در کشاورزی,پاورپوینت نانو تکنولوژی در کشاورزی,کاربرد نانو تکنولوژی در کشاورزی Ppt,نانو بیو تکنولوژی در کشاورزی,نانو تکنولوژي در کشاورزي,کشاورزی دقیق,کشاورزی دقیق چیست؟,کشاورزی دقیق+pdf,کشاورزی دقیق در ایران,کشاورزی دقیق Ppt,کشاورزی دقیق مقاله,کشاورزی دقیق پاورپوینت,کشاورزی دقیق ایران,کشاورزی دقیق و توسعه پایدار,کشاورزی دقیق یا ماهواره ای,تاریخچه کشاورزی دقیق در ایران,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی