دانلود مقاله نقش فناوری نانو در صنایع غذایی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

 

 فایل ورد قابل ویرایش

 

نانو تكنولوژي،  فناوري نوين

نانو تكنولوژي فناوري جديدي است كه تمام دنيا را فراگرفته است و به تعبير دقيقتر "نانو تكنولوژي بخشي از آينده نيست بلكه همه آينده است ".در اين مقاله بعد از تعريف نانو به بيان دلايل كاربرد ها و ضرورتهاي توجه به اين فناوري اشاره شده است .

 

تعريف نانو تكنولوژي

نانو تكنولوژي،توانمندي توليد مواد،ابزار ها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن كنترل در سطح مولكولي و اتمي و استفاده از خواص آنها درمقیاس نانو می باشد.

علم نانو، عبارت است از مطالعه و پژوهش  وسايل و ساختار هايي كه در كوچكترين واحد ديمانسيون ( 200 )نانومتر يا كوچكتر وجود دارند . از تعاريف فوق بر مي آيد كه نانو تكنولوژي يك رشته نيست بلكه رويكرد جديدي در تمام رشته هاست .براي نانو تكنولوژي كاربرد هايي را در حوزه های مختلف از غذا، دارو تشخيص پزشكي و بيوتكنولوژي تا الكترونيك، كامپيوتر، ارتباطات، حمل ونقل، انرژي، محيط زيست، مواد هوا و فضا و امنيت ملي بر شمرده اند : كاربرد هاي وسيع اين عرصه و پيامد هاي اجتماعي سياسي و حقوقي آن،اين فناوري را به عنوان زمينه فرا رشته اي و فرا بخش مطرح نموده است .

هر چند آزمايش ها و تحقيقات پيرامون نانوتكنولوژي از ابتداي دهه قرن بيستم به طور جدي پيگيري شده اما اثرات تحول آفرين،معجزه آور و باور نكردني نانو تكنولوژي در روند تحقيق و توسعه باعث گرديد كه نظر تمامي كشور هاي بزرگ به اين موضوع جلب گردد و فناوري نانو را به عنوان يكي از مهمترين اولويتهاي تحقيقاتي خويش طي دهه اول قرن بيست و يكم محسوب نمايند .به طوریکه ژاپن درسال 2001، 400 میلیون دلار و در سال2004، 960 میلیون دلار هزینه کرده است و آمریکا برای این امر در سالهای 2005-2008 حدود 7/3 بیلیون دلار اختصاص داده است .

 استفاده از اين فناوري در كليه علوم باعث شده است كه تحقيقات در زمينه نانو به عنوان چالش اصلي علمي و صنعتي پيش روي جهانيان باشد . لذا محققين، اساتيد و صنعت گران ايراني نيز بايد در يك بسيج همگاني، جايگاه و موقعيت خويش را در خصوص اين موضوع مشخص نمايند و حضوري فعال و حتي رقابتي در اين جايگاه ايجاد نمايند . براي چنين كاري طراحي يك برنامه منسجم فراگير و همه جانبه اجتناب ناپذير است .

نانو تکنولوژی دارای سه شاخه نانو فناوری خشک، مرطوب،و محاسبه ای است که از نظر کاربردی در علوم مختلف به خصوص در ساخت و تولید مواد الکترونیکی-پزشکی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

دانلود مقاله نقش فناوری نانو در صنایع غذایی

    تاريخچه نانو در جهان

 چهل سال پيش ريچارد فيمن متخصص كوانتوم نظري و دارنده جايزه نوبل در سخنراني معروف خود در سال 1959 با عنوان آن پايين فضاي بسياري هست به بررسي بعد رشد نيافته علم مواد پرداخت وي در آن زمان اظهار داشت اصول فيزيك، تا آنجايي كه من توانايي فهمش را دارم، بر خلاف امكان ساختن اتم به اتم چيزها حرفي نمي زند او فرض را بر اين قرار داد كه اگر دانشمندان فرا گرفته اند كه چگونه ترانزيستورها و ديگر سازه ها را با مقياس هاي كوچك بسازند، پس خواهيم توانست كه آنها را كوچك و كوچكتر نماييم . در  واقع آنها به مرزهاي حقيقي شان در لبه هاي نا معلوم كوانتوم نزديك خواهند بود به طوري كه يك اتم را در مقابل ديگري به گونه اي قرار دهيم كه بتوانيم كوچكترين محصول مصنوعي و ساختگي ممكن را ايجاد نماييم و جای این سوال باقی می ماند که  با استفاده از اين فرمهاي بسيار كوچك چه وسايلي مي توانيم ايجاد كنيم ؟

لینک دانلود:

دانلود مقاله نقش فناوری نانو در صنایع غذایی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1396برچسب:,مقاله نقش فناوری نانو در صنایع غذایی,مقاله در مورد کاربرد نانو در صنایع غذایی,کاربرد نانو تکنولوژی در صنایع غذایی مقاله,دانلود رایگان مقاله کاربرد نانو تکنولوژی در صنایع غذایی,نانو در صنایع غذایی,نانو در صنایع غذایی Pdf,نانو در صنایع غذایی Ppt,نانو حسگر صنایع غذایی,کاربرد نانوبیوتکنولوژی در صنایع غذایی,کاربرد نانو در صنایع غذایی,نانو تکنولوژی در صنایع غذایی,فناوری نانو در صنایع غذایی,نانوکپسول در صنایع غذایی,نانو سنسورها در صنایع غذایی,نانو حسگرها در صنایع غذایی,کاربرد نانو در صنایع غذایی+pdf,کاربرد فناوری نانو در صنایع غذایی,کاربرد نانوتکنولوژی در صنایع غذایی,کاربرد نانو امولسیون در صنایع غذایی,کاربرد نانو فیلتراسیون در صنایع غذایی,کاربرد نانو ذرات در صنایع غذایی,کاربرد نانو سلولز در صنایع غذایی,کاربرد نانو حسگرها در صنایع غذایی,کاربرد نانو تکنولوژی در صنایع غذایی و نگهداری,نقش نانو تکنولوژی در صنایع غذایی,کاربرد نانو تکنولوژی در صنایع غذایی مقاله,نانو تکنولوژی صنایع غذایی,استفاده از نانو تکنولوژی در صنایع غذایی,دانلود کاربرد نانو تکنولوژی در صنایع غذایی,نانو تکنولوژی و صنایع غذایی,نانو تکنولوژی و کاربرد آن در صنایع غذایی,فناوری نانو در صنایع غذایی و بسته بندی,نقش فناوری نانو در صنایع غذایی,فناوری نانو و صنایع غذایی,فناوری نانو در صنایع غذای,کاربردهای فناوری نانو در صنایع غذایی,فناوری نانو در کشاورزی و صنایع غذایی,مقاله نقش فناوری نانو در صنایع غذایی,همایش کاربرد نانو فناوری در صنایع غذایی و کشاورزی,کاربرد نانو سنسورها در صنایع غذایی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی