ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

 فایل ورد قابل ویرایش

 

عایق کاری

عایق کاری نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در زمستان و در خنک نگه داشتن آن در تابستان دارد، و به کمک عایق کاری می توان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنک تر نگه داشت. عایق کاری کمتر از 5 درصد سبب افزایش  هزینه های ساختمان می شود اما موجب حداقل 4 درصد کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش می شود.

در خصوص مکانیزم عملکرد عایق به طور خلاصه می توان گفت عبور انرژی حرارتی از یک ماده عایق، در حقیقت تلاش مولکول های گرم و پرتحرک برای انتقال انرژی به مولکول های سرد وکم تحرک است، که در نتیجه آن سیستم به معادل می رسد، این انتقال به سه طریق رسانش، جریان همرفت و تابش ممکن است. در اغلب سیستم ها از هوای به دام افتاده در فضای خالی برای عایق کاری استفاده می شود.

   روش های زیادی برای عایق کاری ساختمان ها وجود دارد، از جمله پشم شیشه، پلی استایرن و... در همه این سیستم ها لازم است دیوارها و سقف دوجداره گردند که عایق بتواند بین آنها قرار گیرد. در ساختمان های در حل ساخت این مسئله چندان مهم نیست و فقط قسمتی از فضای داخلی ساختمان اشغال می گردد ولی در ساختمان هایی که قبلاً ساخته شده اند و عایق کاری نگردیده اند، دوجداره کردن دیوارها و سقف امری بسیار مشکل است. و از لحاظ فنی شبیه به یک بازسازی کوچک می باشد، درضمن عایق های متداول به دلیل جذب رطوبت در طول زمان کارایی خود را از دست می دهند و نیز به دلیل اینکه در ساخت این نوع عایق ها از مواد مضر آزبست استفاده می شود، باعث مشکلات تنفسی، ریوی و پوستی نیز می گردند.

فناوری نانو:

فناوری نانو مجموعه ای از روش ها و اصول آفرینش مواد، ساختارها و سیستم های مفید و کنترل آنها در مقیاس نانومتر و بهره برداری از خصوصیات و پدیده های جدید حاصل در آن مقیاس است، به عبارت دیگر فناوری نانو کلیه فعالیتها جهت ایجاد ساختاری ظریف در مقیاس نانو برای تغییر در تک تک اتم ها و مولکول ها را شامل می شود، به طوری که مواد و وسایل جدید با خواص موردنظر و مطلوبتر ساخته می شوند.

رنگ نانو عایق:

 با بهره مندی از فناوری نانو محصولی بصورت رنگ وارد بازار شده است که خواص منحصر بفردی دارد تصور کنید شما می توانید خانه خود را با رنگ کردن عایق کاری کنید، این نوع رنگ برای عایق کاری دیوارها، سقف، تاسیسات، لوله ها، مخازن و .... به کار می رود. این رنگ به روشهای بسیار ساده اسپری، رول و یا قلمو اعمال می شود و از ورود و خروج گرما از مکانی به مکان دیگر جلوگیری می کند. رنگ نانو عایق در صنعت و ساختمان سازی به عنوان عایق حرارتی لایه نازک (در ابعاد میکرون) به کار می رود. این رنگ عایق ترین ماده شناخته شده در جهان می باشد، در عین برآورده ساختن مسائل زیست محیطی، انجام عایق کاری حرارتی با پوشش لایه نازک را به همراه خاصیت ضدباکتری و قارچ، یکجا به ارمغان آورده است.

سطحی که بوسیله رنگ نانو عایق، رنگ آمیزی گردیده است، از تونل های نانومتری درهم رفته تشکیل شده است که دیواره این تونل ها فقط چند نانومتر ضخامت دارد، هوای به دام افتاده در این تونل ها بهتر از سایر عایق ها عمل می کند. با این تفاوت که در رنگ نانو عایق از «اثر نودسن» استفاده می شود. این اثر بیان می کند که انرژی توپ داخل تونل سریع تر از انرژی توپ خارج تونل کاهش می یابد هوا و سایر گازها ذاتاً انتقال دهنده حرارت هستند، اما در این بستر نمی توانند انتقال مؤثری انجام دهند. به این ترتیب هدایت کنندگی محدود می شود زیرا فضا تنها به اندازه مورد نیاز برای برخورد مولکلول هاست. ترکیبی که باعث بوجود آمدن خاصیت عایق کاری در رنگ نانو عایق می گردد NANO SILICASOL XL100است که از محصولات فناوری نانوست. ضریب انتقال حرارت این نانو کامپوزیت بسیار کم و در حدود 0/017w/mk است که نشان می دهد عایق بسیار خوبی است.


لینک دانلود:


دانلود مقاله فناوری نانو در عایق کاری ساختمان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1396برچسب:,مقاله نانو عایق,نانو عايق,نانو عايق رطوبتي,نانو عايق حرارتي,نانو عایق حرارتی,نانو عایق ها,نانو عایق های حرارتی,نانو عایق چیست,نانو ساختمان,نانو ساختمانی,نانو ساختمان پردیس,نانو در ساختمان,نانو در ساختمان سازی,نانو مصالح ساختمانی,نانو شیشه ساختمانی,محصولات نانو ساختمانی,نانو مصالح ساختمان,نانو در صنعت ساختمان,رنگ نانو ساختمانی,رنگهای ساختمانی نانو,نانو پوشش های ساختمانی,نمای ساختمانی نانو,نانو مواد ساختمانی,نانو درمصالح ساختمانی,کاربرد نانو در ساختمان,فناوری نانو در ساختمان,رنگ نانو در ساختمان,تکنولوژی نانو در ساختمان,مصالح نانو در ساختمان,فناوری نانو در ساختمان سازی,مواد نانو در ساختمان,محصولات نانو در ساختمان,کاربرد فناوری نانو در ساختمان سازی,کاربرد نانو تکنولوژی در ساختمان سازی,کاربرد نانو در ساختمان سازی,نانو تکنولوژی در ساختمان سازی,نانو در صنعت ساختمان سازی,کاربرد نانو در صنعت ساختمان سازی,استفاده از فناوری نانو در ساختمان سازی,نانو تکنولوژی در مصالح ساختمانی,کاربرد نانو در مصالح ساختمانی,نانو در مصالح ساختمانی,نانو و مصالح ساختمانی,فناوری نانو در مصالح ساختمانی,تاثیر نانو بر مصالح ساختمانی,نانو شیشه ساختمان,محافظ نانو شیشه ساختمانی,محافظ نانو شیشه های ساختمانی,محصولات نانو ساختمان,نانو در مصالح ساختمان,فناوری نانو در مصالح ساختمان,فناوری نانو در صنعت ساختمان,کاربرد نانو در صنعت ساختمان,نانو تکنولوژی در صنعت ساختمان,مقاله نانو در صنعت ساختمان,فناوری نانو در صنعت ساختمان و کاربردهای آن,کاربرد نانوفناوری در صنعت ساختمان,کاربرد تکنولوژی نانو در صنعت ساختمان,مقاله کاربرد مواد نانو در صنعت ساختمان,نانو عایق پشت بام,نانو عایق صوتی,نانو عایق شیشه,نانو عایق رطوبتی چیست,نانو عایق حرارتی شیشه,نانو عایق حرارتی ساختمان,رنگ نانو عایق حرارتی,عایق حرارتی نانو يا Nansulate,رنگهای نانو عایق حرارتی,نانو پوشش عایق حرارتی,مواد نانو عایق حرارتی,نانو عایق های ساختمانی,عایق های نانو,انواع نانو عایق ها,عایق های نانو جایگزین ایزوگام,نانو پوشش های عایق حرارتی,انواع عایق های حرارتی نانو,رنگ نانو عایق صوتی,نانو شیشه عایق حرارتی,عایق نانو برای شیشه وپنجره,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی